نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 14 ارديبهشت 1399
ساعت 18:00

Assassin's Creed Valhalla در موعد عرضه برای استیم منتشر نمی‌شود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با تایید یوبی‌سافت، نسخه پی‌سی Assassin's Creed Valhalla در سال جاری به شکل انحصاری از طریق UPlay و فروشگاه اپیک گیمز عرضه می‌شود.

یوبی‌سافت در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰، بازی Assassin's Creed Valhalla را برای کنسول‌های خانگی نسل هشتمی و همچنین کنسول‌های جدیدتر Xbox Series X و PS5 منتشر می‌کند. این بازی همچنین در همان موعد، قرار است از طریق گوگل استیدیا و همچنین پی‌سی نیز عرضه شود. پیرامون نسخه پی‌سی، یوبی‌سافت تایید کرده که بازیکنان در موعد لانچ، فقط از دو روش UPlay یا Epic Games Store می‌توانند بازی را تهیه کنند. به این ترتیب یوبی‌سافت مشابه چند بازی قبلی خود، عرضه نسخه پی‌سی در موعد لانچ را برای استیم نادیده گرفته و این بازی حداقل تا مدت زمانی نامعلوم در دسترس بازیکنان استیم قرار نمی‌گیرد.

عرضه انحصاری یک بازی third-party برای فروشگاه اپیک، البته دیگر مورد عجیبی نیست و این پلتفرم در طول ماه‌های گذشته عناوین third-party زیادی را برای عرضه انحصاری روی پی‌سی جذب کرده است. گفتنی است که با توجه به این شرایط، Valhalla به اولین بازی از خط اصلی سری اساسینز کرید تبدیل می‌شود که در موعد لانچ، برای استیم منتشر نخواهد شد. این بازی همچنین اولین نسخه سری خواهد بود که در کنسول‌های بازی خانگی نسل بعدی منتشر می‌شود.

گفتنی است که یوبی‌سافت اولین بار در زمان عرضه بازی The Division 2 تصمیم گرفت تا نسخه پی‌سی را به شکل انحصاری اپیک گیمز منتشر کند. در این رابطه و در GDC 2019 نیز فاش شد که اپیک و یوبی‌سافت، قرارداد نشر خود را برای عناوین بعدی نیز تمدید کردند. درحالی که The Division 2 هرگز برای استیم منتشر نشد، ولی همچنان بازی‌های دیگری نظیر Borderlands 3 بودند که با مدتی تاخیر در استیم هم منتشر شدند. به این ترتیب مفاد دقیق قراردادهای انحصاری اپیک با ناشران دیگر می‌تواند متغیر باشد، و این احتمال وجود دارد که Valhalla نیز با تاخیر به استیم بیاید. گفتنی است که بازی قبلی سری یعنی Assassin's Creed Odyssey و همه عناوین قبلی مجموعه همچنان از طریق Steam قابل خریداری هستند.

یوبی‌سافت البته قبل‌تر گفته بود که آن‌ها عرضه بازی در استیم را به خاطر مدل تجاری که دارند نادیده می‌گیرند. در این زمینه Chris Early  نائب رئیس شرکت، در مصاحبه با New York Times گفته بود که «مدل تجاری استیم واقع‌گرایانه نیست و دیگر بازتاب‌دهنده وضعیت فعلی جهان در زمینه نشر و توزیع بازی‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.» این بخش از صحبت Early، احتمالا اشاره به حق نشر ۳۰ درصدی است که استیم از فروش هر بازی کسب و ۷۰ درصد را به ناشر بازی تخصیص می‌دهد. این مدل گرچه در اپل، گوگل، ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و ... نیز دنبال می‌شود، ولی به عنوان مقایسه، فروشگاه اپیک تنها ۱۲ درصد حق نشر از فروش بازی برمی‌دارد و ۸۸ درصد را به ناشر یا سازندگان بازی اختصاص می‌دهد.

Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پی‌سی (UPlay و فروشگاه اپیک) و گوگل استیدیا و در ادامه برای پلتفرم‌های نسل نهمی Xbox Series X و همچنین PS5 نیز منتشر خواهد شد. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.