نویسنده: محمدرضا حیدری پنج شنبه، 26 مهر 1397
ساعت 10:21

نقد و بررسی بازی موبایل Alto's Adventure

4.5 از 5

نقد و بررسی بازی موبایل Alto's Adventure

مدت‌زمان زیادی از دوران پر تب‌وتاب بازی‌های موبایلی و زمانه‌ی جولان بازی‌های اندلس-رانری همچون Subway Surf می‌گذرد. از آن زمان تاکنون، بازی‌های موبایلی به‌نوعی تکامل و خودشناسی رسیده‌اند و سازندگان این عناوین، توانسته‌اند به‌خوبی به پتانسیل‌های موجود در این پلتفرم پی ببرند. باوجوداین پیچیده‌تر و خاص‌تر شدن‌های عناوین موبایلی، گاهی اوقات سازندگان دست به ساخت بازی‌هایی می‌زنند که در نهایت سادگی، در تکاپوی تبدیل‌شدن به یک سرگرمی لذت‌بخش برای مخاطبان هستند. امروز و در بازی‌مگ، به بررسی بازی ساده‌ای به نام Alto's Adventure می‌نشینیم که با وجود کلیشه و تکرارهای فراوانش، می‌تواند تجربه‌ای آرامش‌بخش برای کسانی باشد که به دنبال یک سرگرمی بی‌نهایت ساده هستند.
photo 2018 10 18 10 23 46

Alto's Adventure، یکی دیگر از عناوین اندلس رانری است که شما را به سواری بر روی برف‌ها دعوت می‌کند. تنها مکانیسم موجود در بازی، قابلیت پریدن شخصیت شما با لمس کردن صفحه و چرخیدن او در آسمان با نگه‌داشتن انگشتتان بر روی صفحه است و بازی بیش از این چیزی برای ارائه ندارد. پس از کمی بازی کردن، احتمالاً متوجه خواهید شد که شخصیت شما حتی قابلیت پایین رفتن از روی سکوها و بازگشتن به زمین را ندارد و تنها کاری که باید بکنید، پریدن و پریدن و پریدن است. قطعاً این موضوع برای بسیاری در نگاه نخست شدیداً کسل‌کننده است؛ چراکه این روزها دیگر بازی‌ای که پریدن از روی زمین در آن تنها مکانیسم ممکن باشد، کمی زیادی ساده و غیرقابل‌تحمل است؛ اما موضوع هنگامی جالب می‌شود که مدتی بازی را تجربه کنید. همین قابلیت ساده‌ی پریدن، از همان ابتدا برای بازیکن چالش‌های غیرمنتظره‌ای را به وجود می‌آورد که برای رد کردن هریک، نیاز به کسب تجربه و مهارت بیشتر خواهید داشت. زمان‌بندی برای پرش، سرعت گرفتن، جمع‌کردن سکه‌ها و استفاده‌ی مناسب از سکوها و طناب‌هایی که بر روی آن‌ها سواری می‌کنید، همگی به‌سادگی با یکدیگر ترکیب‌شده و تجربه‌ای لذت‌بخش و درعین‌حال نیازمند به کمی استراتژی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

با اینکه تنوع چالش‌ها و مراحل بازی به مقدار زیادی هیجان به این عنوان تزریق می‌کند، همچنان موضوع وجود تنها یک توانایی باعث ایجاد مشکلاتی برای این عنوان می‌شود. مشکلی که پس از مدتی تجربه کردن بازی متوجه آن خواهید شد، نبود هیچ‌گونه انعطاف در جزئیات گیم پلی بازی است. کل گیم پلی بر این پایه بنا شده که به‌صورت ساید اسکرول به سمت راست صفحه بروید، به لاماها برخورد کنید و به قول بازی آن‌ها را بگیرید، سکه جمع کنید و از پرتگاه‌های بزرگ عبور کنید که همه‌ی این‌ها به‌خودی‌خود ایرادی ندارند؛ اما مشکل اینجاست که بازی نمی‌داند بعد از معرفی این ویژگی‌ها به چه چیزی نیاز دارد. شما توانایی باز کردن شخصیت‌های جدید با قابلیت‌های جدید از طریق به انجام رساندن مأموریت‌های کلاسیک و همچنین جمع‌کردن پول برای ارتقاء آیتم‌های قابل‌استفاده در طول بازی را دارید؛ ولی هیچ‌یک از این موارد نمی‌توانند شما را ترغیب کنند که به Alto's Adventure به چشم یک بازی واقعی نگاه کنید. مهم نیست که آیتم‌ها را ارتقاء دهید یا نه چون‌که هیچ‌یک چندان به‌دردبخور و مفید نیستند؛ مهم نیست که شخصیت‌های جدید باز کنید یا نه چون این شخصیت‌ها نه به اندازه‌ای با یکدیگر تفاوت دارند که گیم پلی بازی را تحت تأثیر قرار دهند و نه مأموریت‌ها به‌قدری جالب هستند که بخواهید به سراغشان بروید. از همه‌ی این‌ها گذشته، بازی حتی برای همان trick ها و چرخیدن شخصیت‌ها در هوا هم ارزش زیادی قائل نشده و احتمالاً اگر بخواهید بر روی انجام دادن این کار تمرکز کنید، باید رسماً بی‌خیال باقی بازی شوید و سعی کنید بیشتر و بیشتر در آسمان باشید.
altos adventure players pc download free

از گیم پلی خاکستری بازی که بگذریم، به برگ برنده‌ی بازی می‌رسیم که اکثر بازیکنان Alto's Adventure، به خاطر وجود آن به تجربه‌ی بازی می‌پردازند: گرافیک چشم‌نواز. گرافیک بازی سبکی خاص و اتمسفریک دارد. شما در منطقه‌ای برفی و در میان اسکیموها، به سواری بر روی برف‌ها خواهید پرداخت. در بازی وارد جنگل‌ها و شهر و روستاهایی خواهید شد که همگی به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند؛ محیط‌های بازی که اتمسفر برفی آن‌ها به‌شدت در چشمانتان زیبا جلوه خواهد کرد و گرافیک هنری بازی که زیبایی صدچندانی به تمام این جزئیات می‌بخشد. سبک فلت آرت بازی به همراه نورپردازی زیبا و خاص آن، همانند یک تابلوی نقاشی چشمانتان را به آرامش دعوت می‌کند و این موضوع، همراه یک چرخه‌ی شب و روز کاملاً گرافیکی می‌شود که هریک از مواقع روز، جلوه‌ای خاص از بازی را برای بازیکن به نمایش می‌گذارند.

اگر قرار بود چنین گرافیکی نیاز به یک مکمل عالی داشته باشد، بدون شک آن چیزی نبود جز بخش موسیقی و صداگذاری بازی. سازندگان بازی از استفاده از هرگونه صدای اضافی و غیرطبیعی در بازی امتناع ورزیده‌اند و با استفاده از صداهای طبیعی و آرام، اتمسفر بازی را تا حد امکان عمیق‌تر کرده‌اند. در کنار این موسیقی آرام و گوش‌نواز بازی هم تبدیل به یک همراه بی‌نظیر برای گرافیک و صداگذاری کاملاً اتمسفریک Alto's Adventure می‌شوند.

اگر تا به اینجا هنوز هم این بازی را یک تجربه‌ی صرفاً آرامش‌بخش نمی‌بینید، باید این موضوع را اضافه کنم که بازی یک بخش جداگانه برای یک ماجراجویی بدون محدودیت هم فراهم کرده است که در آن تنها کافی است یک هدفون را به گوشی خود متصل کنید و از موسیقی آرامش‌بخش این قسمت به همراه یک ماجراجویی بدون انتها لذت ببرید. در این بخش شما بازهم وارد بازی می‌شوید اما این بار با این تفاوت که نه مأموریتی در کار است و نه سکه‌ای و نه مرگی. همه‌چیز تنها برای این فراهم شده که شما وارد این بخش شوید و کمی به افکارتان آرامش دهید. شاید بتوان گفت که بهترین بخش بازی را می‌توان همین قسمت بدون محدودیت دانست که بازیکن آزادی عمل کامل و بدون دغدغه‌ای را ارائه می‌کند که هیچ بازی مشابهی قادر به انجام آن نیست.
4 Night

در نهایت Alto's Adventure یک تجربه‌ی لذت‌بخش و ساده برای کسانی است که نیاز دارند کمی از روز خود را به دور از افکار مختلف سپری کنند. باوجوداینکه این عنوان در سال 2015 عرضه شده، همچنان نیاز به چکش‌کاری‌های فراوانی دارد که البته بازهم به خاطر ایده‌ی کاملاً اولیه و ساده‌ی بازی، در بهبود کیفیت آن هیچ تأثیری نخواهند داشت. با این حال اگر نیاز به کمی سادگی چشم‌نواز دارید، Alto's Adventure همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

    دانلود بازی Alto's Adventure

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.