نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 15 آذر 1397
ساعت 04:01

9 فیلمی که باید از رویشان بازی ویدئویی ساخت

0 از 5

9 فیلمی که باید بازی ویدئویی‌شان ساخته شود

تا به امروز بازی‌های درجه یک بسیار کم و انگشت‌شماری با اقتباس از روی فیلم‌های سینمایی توسعه یافته‌اند به انتشار رسیده‌اند. با اینکه فیلم‌ها و سریال‌های بسیار زیادی وجود دارند که انگار ایده اولیه‌شان مربوط به یک بازی ویدئویی بوده و منبع اقتباس بسیار ایده آلی برای تولید یک بازی به نظر می‌رسند. در ادامه این مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به 9 فیلمی که پتانسیل بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک بازی ویدئویی دارند.

the nunتلاش در نقش یک راهبه جوان برای مخفی ماندن از شر یک شیطان با ظاهر راهبه و فرار کردن از یک کلیسای بسیار بزرگ و قدیمی. ایده‌اش به خودی خود بسیار ترسناک است.

The Nun

فیلم The Nun در در رابطه با یک راهبه اهریمنی یا در واقع شیطانی است که در ظاهر یک راهبه ظاهر شده و یک کلیسای بزرگ و کهن سال در واتیکان را تسخیر کرده و در آنجا به انجام کارهای شیطانی‌اش می‌پردازد و تا کنون موجب رخ دادن اتفاقات عجیب و ترسناک بسیاری شده است. حتی اگر شما تا به حال فیلم The Nun را تماشا نکرده باشید، مطمئنا درباره‌اش زیاد شنیده‌اید و می‌دانید که یکی از اتمسفریک‌ترین فیلم‌های ترسناک اخیر با محیط‌هایی با تمی سنگین و مخوف است که حسابی مناسب ترساندن گیمرهای از همه جا بی‌خبر، به نظر می‌رسد. تصور کنید که به لطف یک بازی ویدئویی ترسناک با اقتباس از روی فیلم The Nun، به عنوان یک کاوشگر به این کلیسا بروید و شروع به جستجو در قسمت‌های مختلف این کلیسای بسیار بزرگ و متروک کنید. همچنین همزمان مانند آنچه در بازی ترسناک و موفق Alien: Isolation تجربه کرده بودیم، باید با مخفی ماندن از دید این راهبه – که جایش را در بازی Alien، یک بیگانه غول‌پیکر و بسیار ترسناک پر کرده بود – راه رهایی یافتن از این کلیسای بزرگ را پیدا کنیم. ایده مخفی ماندن از دید راهبه فیلم The Nun و فرار کردن از دست آن در مواقع اضطراری در قالب یک بازی ویدئویی، به خودی خود، تصوری بسیار ترسناک را به همراه دارد؛ حالا اگر شاهد عملی شدن آن باشیم که چه بهتر!

chronicleیک نوجوان دبیرستانی ابرقهرمان، کانسپتی که تا جایی که به خاطر دارد هیچ بازی‌ای مشاهده نکرده‌ام.

Chronicle

فیلم Chronicle یک فیلم بسیار مشهور ابرقهرمانی است که تصورش را کنید، بازی ویدئویی‌اش توسط یک توسعه دهنده مشهور نظیر ساکر پانچ، تولید شود. یک بازی ابرقهرمانی که در جهان فیلم Chronicle جریان دارد به اندازه کافی هیجان‌انگیز است که استودیویی مثل ساکرپانچ از ایده‌اش استقبال کند و پروسه تولیدش را استارت بزند. در این بازی می‌توان در نقش یک نوجوان دبیرستانی قرار گرفت؛ نوجوانی که به تازگی با پیدا کردن یک کریستال در دل زمین، قدرت‌های فرا زمینی پیدا کرده است و حتی بی شباهت به سناریوی سری بازی‌های Infamous هم نیست. چه بسا بتوان همانند بازی‌های محبوب Infamous، بنا بر انتخاب‌های بازیکن در طول حوادث داستانی، شخصیت اصلی را به یک قهرمان خوب یا یک ضدقهرمان شرور تبدیل کرد. یک لحظه صبر کنید! آیا همین الان شاهد نوشته شدن سناریوی بازی Infamous 3 نبودیم؟

fantastic beastsاستفاده از قدرت‌های جادویی آن هم در عنوانی سوم شخص. بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

Fantastic Beasts

مجموعه Fantastic Beasts به هیچ وجه یک فرنچایز ترسناک نیست. هرچند نسخه جدیدش که هم اکنون درحال اکران در سینماهای سرتاسر جهان است، تاحدودی به ثابت کردن خلاف این امر اصرار دارد و المان‌های سینمایی ترسناک بسیاری را در خود جای داده است. اما تصورش را کنید که اثری فانتزی و جادو محور مانند Fantastic Beasts را به جای تماشا کردن، بازی کنید. یک بازی سوم شخص که بازیکنان را در نقش یک جادوگر جوان در دهه 1920 میلادی در شهرهایی مثل نیویورک و لندن قرار می‌دهد و در آن باید به انجام ماموریت‌های مربوط به سحر و جادو بپردازید. در این بازی می‌توان با فرا گرفتن جادوهای بیشتر و جمع آوری حیوانات شگفت‌انگیز، از آن‌ها در مراحل بازی کمک بگیرید. درست شبیه نمونه‌ای که نیوت اسکمندر، شخصیت اصلی فیلم‌ها در مجموعه Fantastic Beasts انجام می‌دهد. تجربه یک بازی سوم شخص درجه یک در نقش یک جادوگر و وجود امکان استفاده از قدرت‌های جادویی، آرزویی است که خیلی از گیمرها مدت‌هاست در سر می‌پرورانند اما خبری از به وقوع پیوستن آن در صنعت بازی‌های ویدئویی نیست و هیچ استدیویی اقدام به استفاده و گسترش این ایده بسیار جذاب، نکرده است.

solo a star wars storyکشف گنجینه‌های فضایی، جایی در دل کهکشان‌ها. آن هم ساخته ناتی داگ. خدای من...

Solo: A Star Wars Story

اگر فیلم Solo: A Star Wars Story را تماشا کرده باشید، دقیقا متوجه منظورم می‌شوید و می‌دانید که راجع به چه نوع بازی ویدئویی‌ای حرف می‌زنم. اثری که در واقع باید اسم Star Wars: Uncharted را روی آن گذاشت! کاراکتر هان سولو به لطف بی‌پروایی‌هایش و حس شوخ طبعی‌اش که همیشه و در هر شرایطی همراهش به چشم می‌خورد، شباهت‌های زیادی به شخصیت اصلی سری بازی‌های Uncharted دارد و در واقع باید آن را نمونه علی – تخیلی نیتن دریک در نظر گرفت. بازی Solo: A Star Wars Story می‌تواند تجربه‌ای اکشن – ماجراجویی با استفاده از زاویه دید سوم شخص باشد که در آن با قرار گرفتن در نقش یک پروتاگونیست ماجراجو و شوخ طبع به نام هان سولو، به ماجراجویی در کهکشان و کشف گنجینه‌های فضایی شگفت‌انگیز بپردازید. ساخت این چنین اکشن – ماجراجویی سوم شخصی که بتواند تجربه‌ای سینمایی با روایتی تاثیرگذار از داستان را به همراه داشته باشد، باید تنها به استودیویی نظیر Naughty Dog سپرده شود.

a cure for wellnessاین را که بعید می‌دانم، اما برای معرفی هرچه زودتر بازی جدید کن لوین، لحظه شماری می‌کنم.

A Cure For Wellness

قطعا اتمام پروژه تولید یک بازی ویدئویی با اقتباس از فیلم عجیب و خوش‌ساختی نظیر A Cure For Wellness به اثری کاملا شبیه به مجموعه محبوب Bioshock تبدیل خواهد شد. بازی A Cure For Wellness در محیطی عجیب و غریب و رازآلود جریان خواهد داشت که از دنیای بیرون پنهان شده است و کسی از اتفاقات ناگوار درون آن خبر ندارد و داستان اصلی در رابطه کشف رازهای پنهان شده‌ای است که همه سعی می‌کنند با انکار کردن حقایق، از رو به رو شدن با واقعیت‌ها کناره‌گیری کنند. لطفا اجازه دهید کن لوین (کارگردان مجموعه بازی‌های محبوب Bioshock) را به همراه چند تن از همکارانش در پروسه ساخت مجموعه Bioshock را گلچین کنیم تا با ایده‌های موجود در این فیلم، یک Bioshock جدید تولید کنند و آن را A Cure For Wellness بنامند! قطعا کن لوین و تیم کاربلد و ماهرش در ساخت اثری سورئال با مفاهیمی عمیق و مملو از رمز و رازهای پنهان در لایه‌های زیرین ظاهر اثر، بهترین گزینه‌های ممکن خواهند بود. منتها اول باید کسی پیدا شود که دلش به حال ما بسوزد و باعث و بانی کلید خوردن پروسه ساخت بازی A Cure For Wellness شود.

justice leagueشش کاراکتر اصلی، با تمامی قدرت‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خودشان. جهان باز هم باشد که چه بهتر؟

Justice League

صرف نظر از آنچه شما در رابطه با فیلم نه چندان موفق و پر ایراد Justice League فکر می‌کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید انکار کنید که استودیوی Rocksteady می‌تواند اثری بسیار لایق‌ توجه و موفق‌تر از فیلم سینمایی ساخته شده توسط دی سی باشد. تنها نگاهی جزئی به مجموعه محبوب و موفق Batman Arkham کافی است تا به قدرت این استودیوی پی ببرید و Rocksteady را بهترین گزینه موجود برای ساخت یک بازی تمام عیار و مطلوب با محوریت تمام اعضای تیم Justice League در نظر بگیرید. مدتی بود که شایعه در دست توسعه بودن یک بازی با محوریت شخصیت سوپرمن توسط استودیوی Rocksteady در فضای مجازی مطرح شده بود تا اینکه خود Rocksteady دست از سکوت برداشت و به طور رسمی آن را تکذیب کرد. اما این بدان معنا نیست که این استودیو هم اکنون هیچ پروژه‌ای را در دست تولید ندارد. عنوانی با محوریت تمام اعضای اصلی تیم Justice League یکی از محتمل‌ترین مواردی است که ممکن است استودیوی Rocksteady مشغول کار بر روی آن باشد. عنوانی بسیار موردانتظار که قطعا رقابت بسیار جذاب و نفسگیری با بازی در دست توسعه و معرفی نشده کریستال داینامیکس که مربوط به گروه Avengers است، خواهد داشت.

the purgeچه جهان تاریک و خشنی که نمی‌توان در بازی‌ای تحت عنوان The Purge خلق کرد. یک بخش آنلاین بتل رویال

The Purge

مجموعه اکشن – ترسناک The Purge با آن ایده داستانی دیوانه‌وارش – که در آن در یک شب از هر سال، انجام هرگونه جرم و جنایت اعم از سرقت و قتل آزاد خواهد بود و هیچ پیگرد قانونی‌ای به دنبال نخواهد داشت – می‌تواند دستمایه بسیار مناسب و پرپتانسیلی برای توسعه یک بازی ویدئویی که ترجیحا دارای بخش بتل رویال هم هست، باشد. نقشه بازی در بخش بتل رویال آن می‌تواند تشکیل شده از قسمت‌های مختلف یک شهر بزرگ باشد که بازیکنانش با سقوط از روی آسمان خراش‌هایش به داخل خیابان‌ها، بازی خود را استارت می‌زنند و شروع به پاکسازی یکدیگر می‌کنند (در مجموعه The Purge اصطلاح پاکسازی یک نفر، به معنای به قتل رساندن آن شخص است). The Purge مملو از ایده‌های داستانی هیجان‌انگیز و نفسگیر برای خلق یک بازی اکشن – ماجراجویی با المان‌های ترسناک است. دسته‌ای از خلافکاران با ماسک‌های دلقکی‌شکل و لباس‌های رنگارنگ که در خیابان‌های شهر قدم می‌زنند و مردم عادی اعم از زن‌ها و کودکان‌ را قتل عام می‌کنند و شما به عنوان ناجی مردم عادی در این شب کابوس‌وار، وظیفه از بین بردن آن خلافکاران را خواهید داشت. این کانسپت می‌تواند تنها قسمتی جزئی و بسیار کوچک از بازی The Purge باشد. زیرا مجموعه فیلم‌های The Purge پر شده‌اند از سکانس‌های دیوانه‌وار و وحشتناکی که همین الان یکی از ساده‌ترین نمونه‌هایش را تعریف کردم.

OLD BOYاین فیلم محصول سال 2013 و در واقع نسخه بازسازی شده Oldboy سال 2003 محسوب می‌شود.ترجیحا اکر هیچکدام آن‌ها را ندیده‌اید، ابتدا به سراغ نسخه سال 2013 بروید.

Old Boy

فیلم Old Boy یک اکشن – سینمایی تمام عیار است که ماجرای مردی را روایت می‌کند که پس از ربوده شدن توسط افرادی ناشناس، به مدت 15 سال در یک اتاق کوچک، بدون برقراری ارتباط با هیچکس و دست و پنجه نرم کردن با یک روتین کلیشه‌ای که هرروز درحال تکرار شدن است، در نهایت آزاد می‌شود و تنها خواسته‌اش پیدا کردن شخصی است که او را تمام این سال‌ها در آن اتاق زندانی کرده بود. در ادامه ماجرا با سیل عظیمی از مبارزه، خونریزی، درگیری‌های تن به تن و مهم‌تر از همه فشارهای روحی و روانی رو به رو خواهید شد که چالش‌های بسیار سخت‌تری از 15 سال حبس شدن در یک اتاق کوچک، به نظر می‌رسند. ساخت یک اکشن – ماجراجویی سوم شخص با اقتباس از روی فیلم Old Boy یکی از ارزشمندترین و موردانتظارترین خواسته‌های طرفداران فیلم Old Boy است که در آن با قرار گرفتن در نقش شخصیت اصلی فیلم، حسابی گرد و خاک به پا کنند و انتقام 15 ساله خود را از کسی که تمام این مدت زندانی‌شان کرده بود، بگیرند.

the raid redemptionاکشن‌های فیلم، پربودند از کمبوهای بسیار متنوع و خشنی که می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی در بازی‌اش مورد استفاده قرار بگیرند.

The Raid: Redemption

در فیلم The Raid: Redemption شخصیت اصلی ماموریت دارد با ورود به یک ساختمان بلند از طبقه همکف تا بالاترین طبقه از آن‌ را به طور کامل از حضور دشمنان پاکسازی و سپس از آنجا فرار کند. همین کانسپت داستانی، به خودی خود می‌تواند بخشی از بازی ویدئویی The Raid: Redemption را تشکیل بدهد. بازی‌ای که منطقی است از زاویه دید سوم شخص دنبال شود و با توجه به حوادث درون فیلم و توانایی‌های شخصیت اصلی، باید انتظار مبارزات بسیار اکشن و پر از خشونت با استفاده از سلاح‌های گرم و سرد را داشته باشیم. بازی The Raid: Redemption با استفاده از المان‌های اکشن و تلاش برای بقایی که در فیلم هم استفاده شده بودند، می‌تواند یک تجربه گیمینگ به یاد ماندنی و بسیار خشن را برای علاقه مندان به این ژانر به ارمغان بیاورد. تجربه‌ای که این در این روزها که صنعت گیم حسابی از نبود یک اکشن – ادونچر خشن و بی‌پروا رنج می‌برد، می‌تواند فرشته نجاتی برای بازیبازان علاقه مند به این سبک از بازی‌ها باشد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.