نویسنده: محمد مراقی شنبه، 17 آذر 1397
ساعت 15:50

شش ویژگی بازی Battlefield V که جنگ جهانی آن‌ را به یک زندگی واقعی تبدیل کرده‌اند

2.5 از 5

شش ویژگی بازی Battlefield V که جنگ جهانی آن‌ را به یک زندگی واقعی تبدیل کرده‌اند

بازی Battlefield V که به تازگی توسط استودیوی DICE و کمپانی EA عرضه شد، دارای ویژگی‌های بصری فوق‌العاده زیبایی است که آن را به یکی از واقع‌گرایانه‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های امسال تبدیل می‌کنند. اما افزون بر گرافیک تحسین برانگیز بازی، جهان جنگ‌زده آن دارای جزئیات بسیاری است که شاید در اولین نگاه، توجهی به آن‌ها نکرده و حتی از وجود آن‌ها بی‌خبر باشید. در ادامه مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید، تا مروری داشته باشیم بر شش ویژگی شگفت‌انگیز بازی Battlefield V که جنگ جهانی را به یک زندگی واقعی تبدیل کرده‌اند.

battlefield v reload the gunهر یک از اسلحه‌های درون بازی، انیمیشن تعویض خشاب منحصر به فرد خود را با بیشترین جزئیات ممکن، در اختیار دارند.

انیمیشن‌های تعویض خشاب (Reload)

استودیوی DICE همیشه توجه بسیار ویژه‌ای بر روی جزئیات بازی‌های خود، به ویژه در سری پرطرفدار Battlefield داشته است و سعی کرده جهان بازی‌های خود را در پرجزئیات‌ترین و باورپذیرترین شکل ممکن، خلق کند. موردی که امروزه باعث شده ما اینچنین تحت تاثیر پیچیدگی‌ها و جزئیات انیمیشن‌های تعویض خشاب (Reload) در Battlefield V قرار بگیریم. تعویض خشاب در اکثر اسلحه‌های درون بازی، معمولا زمانبر است و با سرعت کمی صورت می‌گیرد. اما جزئیاتی که سازندگان در طراحی انیمیشن‌های این بخش در نظر گرفته‌اند، بسیار دقیق هستند و هنگام مشاهده تعویض خشاب در اسلحه‌های مختلف، کاملا متوجه این جزئیات خواهید شد. اینکه چگونه شخصیت اصلی کارش را مرحله به مرحله انجام می‌دهد و سپس گلوله‌های جدید را جایگزین می‌کند، حقیقتا فوق‌العاده است. 

هنگام استفاده از سلاح‌های بزرگتر نظیر ماشین‌گان‌های مختلف؛ اگر بی‌وقفه به شلیک کردن ادامه دهید، اسلحه‌تان تا حد زیادی داغ می‌کند و در شلیک‌های شخصیت اصلی، تاثیر می‌گذارد. از همین جهت، کاراکتر بازی با وسواس خاصی، ابتدا خشاب گلوله‌ها را که درحال داغ شدن است، تعویض می‌کند و سپس به ادامه شلیک کردن یا بارگذاری گلوله‌های تازه می‌پردازد.

battlefield vحرکات غیرطبیعی و گاها مسخره بازیکنان دیگر در سایر عناوین آنلاین، از جمله ایرادات همیشگی بازی‌ها بودند که DICE موفق شده در Battlefield V آن را به طور کامل بهبود ببخشد.

انیمیشن‌های کاراکترها

علاوه بر جزئیات باورنکردنی انیمیشن‌ها در بخش تعویض خشاب، باید حسابی استودیوی DICE را تحسین کنیم که اهمیت بسیار زیادی هم برای انیمیشن‌های حرکت شخصیت اصلی و برقراری تعامل او با محیط بازی، قائل شده است. با اینکه بازی Battlefield V به صورت اول شخص طراحی شده و بازیکنان قادر به تماشای اندام بدن کاراکتر خود هنگام حرکت کردن نیستند؛ می‌توانید با توجه به سایر بازیکنان و NPCهای موجود در بازی، به قدرت طراحان DICE در خلق انیمیشن‌های طبیعی و باورپذیر، پی ببرید. هنگامی که کاراکترها پشت دیوار سنگر می‌گیرند، به خوبی شاهد فشار آوردن کاراکتر به دیوار هستیم. اینکه کاراکترها حین حرکت از میان مرداب‌ها و چاله‌های پر از آب، زانوهای خود را بالا می‌گیرند، در حد افراط گونه‌ای واقع گرایانه و شگفت انگیز است. شاید هر یک از این موارد به تنهایی، جلب توجه نکنند و متوجه اهمیت آن‌ها نشوید؛ اما هنگامی که تمامی این موارد در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و حین بازی، محیط اطرافتان را به یک جنگ تمام عیار و کاملا پویا و داینامیک تبدیل می‌کنند، به اهمیت حضور این جزئیات در بازی Battlefield V پی می‌برید.

battlefield v tanks warاینکه به وسایل نقلیه دشمنان‌تان از کدام نواحی آسیب بزنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا دیگر دهه 2000 نیست که با شلیک پیاپی به ماشین‌ها، شاهد منفجر شدن آن‌ها تنها در چند ثانیه باشیم.

تفاوت در آسیب دیدن وسایل نقلیه از نواحی مختلف

در بسیاری از بازی‌ها، هنگام آسیب دیدن وسایل نقلیه، شاهد منفجر شدن یا از کار افتادن آن‌ها در همان وهله اول هستیم. اما در Battlefield V شرایط کاملا فرق می‌کند و اینکه وسیله نقلیه شما چگونه آسیب دیده باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال هنگامی که به یک هواپیما در آسمان شلیک می‌کنید، پیش از این که کاملا منفجر شود و از بین برود، ابتدا از ناحیه‌ای که شلیک‌هایتان به آن برخورد کرده، آتش می‌گیرد و کم کم با کم کردن ارتفاعش به زمین برخورد می‌کند. در همین حین، اگر سرعت عمل داشته باشید، می‌توانید مجددا با استفاده از مواد منفجره، آن را به طور کامل منفجر کنید. با فرض بر اینکه خلبانش حین سقوط، با استفاده از چتر نجاتش فرار نکرده و اکنون قرار است به دست شما کشته شود! یا از طرفی دیگر، می‌توان به تانک‌ها اشاره کرد که از محل مخزن‌های سوختشان، در مقابل شلیک‌ خمپاره‌ها، بسیار آسیب پذیر می‌شوند و ممکن است خیلی زودتر از آن چیزی که انتظارش را دارید، نابود شوند.

battlefield v charactersکاراکترتان، به طور کامل آمار سربازان کشته شده توسط شما را دارد و حتی می‌توانید صدای شمردن‌هایش را هم بشنوید. فوق‌العاده نیست؟!

کاراکترتان، تعداد قربانیان شما را زیر نظر دارد و آن‌ها را می‌شمارد

یکی از جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت و نه چندان مهم بازی Battlefield V مربوط به زمانی می‌شود که کاراکتر تحت کنترل‌تان، حین کشتن سربازان دشمن، زیر لب تعداد کشته شدگان توسط شما را می‌شمرد و آمار دقیق آن‌ها را محاسبه می‌کند. البته او این کار را با صدای بسیار کمی انجام می‌دهد. اما با تمرکز روی صدای کاراکتر؛ می‌توانید آمار دقیق سربازان کشته شده توسط شما و تعداد سربازانی که هنوز زنده‌اند و باید کشته شوند را محاسبه کنید. شاید در وهله اول، متوجه این مورد نشوید و اصلا اهمیت وجود این المان در گیم پلی را درک نکنید. اما اینکه کاراکتر شما به طور آگاهانه و فعال، اتفاقات پیرامون‌تان در حین مبارزات را زیر نظر دارد و نسبت به برخی از آن‌ها واکنش نشان می‌دهد، منجر به خلق تجربه‌ای به مراتب طبیعی‌تر و دقیق‌تر از جنگ جهانی دوم خواهد شد و میدان نبرد درون بازی را، پویاتر از همیشه، به یک زندگی پرجزئیات اما جنگ‌زده تبدیل می‌کند.

battlefield v whaleاهمیت دادن به خلق چنین جانور بزرگی، آن هم در زیر آب و به دور از دید مستقیم بازیکنان، یعنی اهمیت به خلق یک جهان کاملا پویا در یک بازی. مرسی DICE.

نهنگ!

در نقشه Narvik بازی Battlefield V شاهد حضور یک نهنگ آبی بزرگ هستیم که شاید در ابتدا تنها به عنوان یکی از جنبه‌های تبلیغاتی بازی Battlefield V و نقشه Narvik شناخته می‌شد؛ اما رفته رفته به یکی از جزئیات جالب درون بازی تبدیل می‌شود و با ورود چرخه حیات وحش به درون بازی، المان‌های طبیعی بودن و باورپذیری آن‌ را بیشتر از قبل جلوه می‌دهد. برای مشاهده این نهنگ در نقشه Narvik، به دور از میدان اصلی جنگ و آتش اسلحه‌ها، کمی برای بررسی زیر آب وقت بگذارید تا با ورود به داخل آب، نهنگ بزرگی را مشاهده کنید که در حال شنا کردن در زیر آب است. این نهنگ در واقع یکی از جالب توجه‌ترین جزئیات، در بازی Battlefield V است. علاوه بر انیمیشن‌ها و المان‌های فنی بسیاری که موجب حرکت دادن جثه عظیم آن در زیر آب می‌شوند، بازیکنان هرازچندگاهی به صورت کاملا غافلگیرکننده، متوجه حضور آن در زیر سطح آب می‌شوند و مستقیما، به سیستم کاملا پویا و جزئیات دیوانه کننده چرخه حیات و دنیای طبیعی و قابل لمس Battlefield V پی می‌برند.

battlefield v detaild envirementsمجموعه شوتر نظامی Battlefield V، از همان ابتدای ورود به صنعت بازی‌ها، از پرچمداران گرافیکی و خلق بیشترین جزئیات در محیط بازی‌هایش بوده و DICE همچنان سعی دارد این جایگاه مهم را حفظ کند.

محیط‌های پرجزئیات

در نهایت، باید با صدای بلند از اینهمه جزئیات پر زرق و برق در بازی Battlefield V به وجد بیاییم و استودیوی DICE را ستایش کنیم. موتور Frostbite – که بازی Battlefield V با استفاده از آن توسعه یافته – در ساخت بسیاری از بازی‌های زیبای EA نظیر Battlefield 1 و مجموعه FIFA و همچنین Star Wars: Battlefront استفاده شده است. بازی Battlefield V پر است از جزئیات دیوانه کننده‌ای که نظیرشان را تنها در همین بازی می‌توان یافت. از نشستن برف روی نمایشگر (در واقع صورت کاراکتر) حین وزش بادهای تند گرفته، تا جرقه‌هایی که حین شلیک گلوله به سطوح آهنی ایجاد می‌شوند و به این طرف و آن طرف می‌پرند. علاوه بر تمامی این‌ها، باید سیستم نورپردازی خارق‌العاده Battlefield V را هم به جمع بانیان اصلی خلق تجربه‌ای واقع گرایانه در این بازی، اضافه کرد. نورپردازی‌هایی که در فضاهای مختلف نظیر بیابان‌ها، جنگل‌ها و محیط‌های برفی، دارای ویژگی‌ها و ساختار منحصر به فرد خود هستند و جلوه‌ای از واقعیت را به پوسته بازی Battlefield V افزوده‌اند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.