نویسنده: محمد مراقی یکشنبه، 18 آذر 1397
ساعت 10:44

خلاصه نقدهای منتشر شده از فیلم Mortal Engines

0 از 5

یکی از فیلم‌های سینمایی مورد انتظار امسال، فیلم Mortal Engines به کارگردانی سینماگر محبوب، پیتر جکسون بود که مدتی است به اکران رسیده و از همین جهت، اکثر منتقدین مطرح سینما، نقدهای خود از این فیلم را منتشر کرده‌اند. فیلمی که اغلب، با بازخوردهای متوسط رو به بالا همراه بوده و به نظر می‌رسد باید آن را به عنوان یکی از علمی - تخیلی‌های معمولی و نه چندان ایده‌آل امسال، رده بندی کرد. در ادامه مطلب با در بازی‌مگ همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر خلاصه نقدهای منتشر شده از فیلم Mortal Engines به کارگردانی پیتر جکسون.

mortal engines londonمتقاوت‌ترین لندنی که تابحال دیده‌اید.

پیتر جکسون که همه او را به عنوان کارگردان مجموعه خاطره‌انگیز و موفق Lord of The Ring و همچنین سه گانه The Hobbit می‌شناسند، با همکاری کریستین ریورز که سابقه همکاری زیاد با جکسون را در آثار قبلی او دارد، به سراغ یکی از رمان‌های علمی - تخیلی معروف با نویسندگی فیلیپ ریو رفته است. رمانی که تحت عنوان Mortal Engines شناخته می‌شود و حالا شاهد اقتباس سینمایی کامل آن برروی پرده‌های نقره‌ای سینما هستیم. فیلم Mortal Engines در یک دنیای آخرالزمان و مکانیکی جریان دارد که طی یک سری اتفاقات فاجعه‌بار، سبک زندگی انسان‌ها به طور کامل تغییر کرده است. جایی که در آن شهرهای بزرگ به شکل روبات‌های غول‌پیکری در آمده‌اند و برروی خود، ساختمان‌ها و محیط زندگی ساکنینشان را حمل می‌کنند. و مهم‌تر ازهمه، برای ادامه بقا و تامین مواد مورد نیازشان، به بلعیدن شهرهای کوچکتر می‌پردازند. در این میان دختری فرانسوی به نام هستر وجود دارد که در اوایل فیلم، شهر کوچکش توسط شهر بسیار بزرگتر و قدرتمند لندن بلعیده می‌شود و طی اتفاقاتی، وارد شهر لندن می‌شود و در آنجا با پسر جوانی به نام تام ملاقات می‌کند. حال این دو دوست که موفق شده‌اند یک اتحاد قدرتمند و با اراده تشکیل بدهند، می‌خواهند این روند فاجعه‌بار شهرهای مکانیکی را متوقف کنند و آینده بسیار بهتری را برای زمین رقم بزنند. زمینی که هرروز درحال نابودی است و منابع حیاتی‌اش، در حال اتمام‌اند. در ادامه می‌توانید خلاصه نقد‌های منتشر شده از فیلم Mortal Engines به کارگردانی پیتر جکسون را مشاهده کنید.

وبسایت TheWrap (نویسنده: ویلیام بیبیانی) امتیاز 86 از 100

این فیلم یک جهان فرااستیم‌پانکی فوق‌العاده را به تصویر می‌کشد. نمایشی که تقریبا فقط میازاکی از پس ارائه آن بر می‌آمد. سخت است درباره این فیلم از سازندگانش شکایت کنید؛ زمانی که فیلم به خوبی از پس پیاده کردن ایده‌هایش برآمده و مناظری را در خود جای داده است که حسابی چشم شما را می‌گیرند.

وبسایت USA Today (نویسنده: برایان تروت) امتیاز 63 از 100

متاسفانه فرصت کافی برای روایت کاراکترهای پیچیده و عجیب و غریب داستان نیست. فیلم شما را بین احساس شگفت‌انگیزی و خستگی حوصله‌سربرش، دو دل رها می‌کند.

وبسایت Entertainment Weekly (نویسنده: کریس ناشاواتی) امتیاز 58 از 100

با وجود تمام سر و صداهای فیلم در کمپین‌های تبلیغاتی‌اش، در هیچ یک از لحظه‌هایش باعث از جا بلند شدن شما و ورودتان به جایی جدید نخواهد شد و تجربه منحصربه‌فردی در چنته ندارد.

وبسایت IndieWire (نویسنده: دیوید ارلیچ) امتیاز 50 از 100

در بدترین حالت ممکن (که البته حقیقتا همینطور است)، فیلم Mortal Engines یک آگهی بزرگ و مهیج تبلیغاتی است که وظیفه دارد شما را به بهانه تماشای فیلم، روانه تئاتر و خرید بلیط کند.

وبسایت The Guardian (نویسنده: پیتر بردشاو) امتیاز 40 از 100

فیلم بسیار پر جنب و جوشی است و در اجرا به اندازه کافی سرگرم کننده و رضایت بخش عمل می‌کند. در عین حال با تمام این زحمات، فیلم Mortal Kombat نمی‌تواند به اندازه کافی مهیج یا بامزه و جذاب ظاهر شود. کانسپت خانه‌های مکانیکی، یک ایده سطحی و صرفا بصری است که دو راه پیش رویتان قرار می‌دهد: یا لذت ببرید یا سالن تئاتر را ترک کنید.

وبسایت The Hollywood Reporter (نویسنده: تاد مک‌کارتی) امتیاز 50 از 100

به طور خلاصه، فیلم Mortal Engines روایت داستان انتقام یک قهرمان را برعهده دارد و به لطف زحمت بسیار سازندگانش، از جزئیات بسیاری برخوردار است و حسن نیت پیتر جکسون را ارائه می‌دهد. و همچنین کاراکترهایی که نسبتا خوب ظاهر شده‌اند اما خوب، به سختی می‌توانند رضایت بخش باشند.

 

فیلم Mortal Engines به کارگردانی پیتر جکسون و اقتباس از روی رمان فیلیپ ریو، هم اکنون در سینماهای سرتاسر جهان درحال اکران است؛ اما نتوانسته - حداقل تا به امروز -  در جلب رضایت منتقدین مطرح جهانی، موفق ظاهر شود و در نهایت در مجموع 8 نقد ثبت شده در وبسایت متاکریتیک، امتیاز متای 47 را برای خود به ثبت رسانده است.

میانگین نمرات فیلم Mortal Engines بر اساس 8 نقد
47 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.