نویسنده: محمدرضا حیدری جمعه، 24 اسفند 1397
ساعت 14:00

راهنمای بازی Apex Legends - قسمت دوم مطلب ویژه

راهنمای بازی ایپکس لجندز | چگونه حرفه‌ای بازی کنیم

5 از 5

همان‌طور که در قسمت قبلی هم گفتم: «چه بخواهید قبول کنید و چه نخواهید، Apex Legends یکی از عناوین شوتر کاملاً مهارتی است و این موضوع در تک‌تک لحظات بازی خود را نمایش می‌دهد. از همان اولین فایتی که در بازی داشته باشید تا هنگامی‌که اول شدن در یک مچ برایتان تبدیل به اتفاقی کاملاً عادی و تکراری شود، همیشه و همیشه به‌خوبی این موضوع را لمس خواهید کرد که نیازتان به تقویت مهارت در هر زمینه‌ای، همواره به دنبالتان خواهد آمد و قضیه به‌راحتی شلیک چند گلوله از پشت برای کشتن حریفانتان نخواهد بود.»

حالا همه‌ی این‌ها را به کنار بیندازید و اینجا را ببینید: تمام اصول پایه‌ای که برای Apex Legends راجع به آن‌ها صحبت کردیم، تنها به شما کمک می‌کردند تا پلی تایمتان در مچ‌های مختلف به زیر یک دقیقه نرسد و حداقل بتوانید پنج‌دقیقه‌ای را در بازی زنده بمانید (ازآنجایی‌که در بسیاری از مواقع بازی حداکثر 20 دقیقه طول می‌کشد تا به اتمام برسد پنج دقیقه به‌خودی‌خود زمان نسبتاً خوبی به حساب می‌آید). ولی حالا که نیازتان چیزی بیشتر از زنده ماندن و پیدا کردن تفنگ در بازی است، نیاز دارید تا سری به نکات حرفه‌ای بازی بزنید تا برخی از مهم‌ترین اصول حرفه‌ای را با خود به همراه داشته باشید. ضمن اینکه لازم نیست بگویم که تا قبل از یادگیری کامل شوتینگ بازی و به دست آوردن توانایی کامل در بهره بردن از گان پلی بازی، به‌هیچ‌وجه فکر سر زدن به این قسمت به سرتان نزند!

از پتانسیل‌های حرکتی بازی به‌خوبی استفاده کنید

apex legends

دقیقاً همانند سری تایتانفال، Apex Legends نیز یکی از آن دست عناوینی است که مانور اصلی‌شان بر روی استفاده از حرکات مختلف برای بازی کردن است. ازآنجایی‌که قطعاً خودتان همه‌چیز را راجع به این قسمت می‌دانید، سعی نمی‌کنم تا زیاده‌گویی کنم و وقتمان را تنها برای تکرار مکررات تلف کنم؛ اما حواستان باشد که حرکات قابل‌اجرا در بازی، می‌توانند کاملاً ترکیبی باشند بنابراین سعی کنید تا برای خودتان یک فیلم اکشن حسابی بسازید و کلی حرکت عجیب‌وغریب که مغز هر طرفدار هالیوودی را پایین می‌آورد بزنید تا هم در بازی بتوانید شانس بیشتری داشته باشید و هم خودتان از بازی لذت بیشتری ببرید.

پینگ کردن اولویت اولتان باشد

شاید چنین چیزی نیاز به گفتن نداشته باشد اما این روزها، به طرز عجیبی دیگر خبری از پینگ کردن در بازی نیست! نمی‌دانم شاید باید این موضوع را به‌عنوان یکی از موارد پایه‌ی بازی انتخاب می‌کردم اما به نظرم اینکه ایپکس لجندز تا چه حد بر روی پینگ کردن استوار است، از آن مواردی است که باید در همان یکی دو بازی اول متوجه آن شوید و بعد از آن هم به‌وفور از قابلیت پینگ کردن بازی استفاده کنید.

پینگ کردن عادی بازی که به کنار، اول از همه باید این موضوع را یاد بگیرید که پینگ کردن دشمنان بسیار ضروری‌تر از شلیک کردن به آنان است. پینگ نکردن دشمن –یا دشمنان- روبه‌رویتان است؛ اول از همه، اگر با دشمنتان وارد درگیری شده باشید، پینگ نکردن آن‌ها باعث می‌شود تا همراهان شما هم از موقعیت آن‌ها مطلع نشوند و رسماً مدت‌زمان بسیار زیادی را تنها برای پیدا کردن کسی که در حال شلیک کردن به شماست صرف کنند؛ از سوی دیگر، اگر چشمتان به دشمنی خورده باشد و او را پینگ نکرده باشید، باید این احتمال را بدهید که تیمتان از همین حالا هم در خطر رؤیت شدن توسط تیم حریف و یا حتی همین‌الان هم در وضعیت خطر است.

apex legends

پینگ کردن دشمنان که به کنار، بازی آپشن‌های بسیار زیادی را هم برای پینگ‌های مختلف به شما می‌دهد. در صورتی که قصد دارید حرفه‌ای بازی کنید، می‌توانید از پینگ‌هایی استفاده کنید که بسیاری از اوقات باعث می‌شوند تا تیمتان یک آرایش درست داشته باشد و با نشان دادن یک نقطه‌ی زرد، تنها باعث یورش هر سه نفرتان به سمت نقطه‌ی موردنظر نشوید. برای مثال می‌توانید با پینگ کردن قسمتی که قصد بررسی آن را دارید، به تیمتان این اطمینان را بدهید که نیازی ندارد تا کورکورانه به دنبال شما بیاید و یا مکان فعلی خود را ترک کنند و برای لوتینگ بهتر به سمت شما بیایند. ولی در کل این موضوع را در نظر بگیرید که پینگ کردن حرفه‌ای هم یکی از مهم‌ترین عوامل برای چمپین شدن در بازی به حساب می‌رود.

اسنایپینگ را یا به‌عنوان اولین مهارت یاد بگیرید و یا به‌عنوان آخرین آن‌ها!

همان‌طور که می‌دانید، این روزها سخت کردن اسنایپینگ در عناوین آنلاین شدیداً مد شده و احتمالاً می‌توان فورتنایت و ایپکس لجند را به ترتیب به‌عنوان سخت‌ترین‌های اسنایپینگ بتل رویال و در کل، بازی‌های شوتر آنلاین معرفی کرد. با این تفاسیر، بهتر است که این نکته را برای تمام عناوین آنلاین شوتری که قصد تجربه‌ی آن‌ها را دارید در نظر بگیرید.

تبدیل‌شدن به یک اسنایپر حرفه‌ای در Apex Legends یکی از آن مواردی است که گاو نر می‌خواهد و مرد کهن! شاید در ابتدا همه‌چیز ساده به نظر برسد و با خود بگویید که مگر یک تفنگ اسنایپر تا چه اندازه می‌تواند برای کسی مشکل‌ساز باشد؟ ولی نکته‌ی مهم اینجاست که شما به‌هیچ‌وجه قرار نیست یک تجربه‌ی اسنایپینگ عادی را داشته باشید؛ بلکه در ایپکس، شما باید یک سلاح تک‌تیرانداز را از پایه و با دستان خود بسازید و در نهایت، استفاده‌ی صحیح از آن را بیاموزید. ازآنجایی‌که انواع مختلفی از اسلحه‌ی اسنایپر در بازی وجود دارد، اول از همه باید بتوانید سلاحی که بیشتر از همه می‌توانید با آن احساس راحتی کنید را بیابید و سپس به دنبال افزایش مهارت خود در به کار بردن آن باشید. به همین خاطر است که اگر بخواهید به سراغ یادگیری بحث پیچیده‌ی اسنایپینگ در ایپکس لجندز بروید، با توجه به مدت‌زمان موردنیاز برای این کار، بهتر است که این گزینه را به ابتدا و یا انتهای لیست خود انتقال دهید.

تله‌ی ناک دان

apex legends

شاید برای شما هم گاهی اوقات عجیب بوده است که برخی بازیکنان، باوجوداینکه یکی از اعضای اسکواد حریف را ناک دان می‌کنند، دیگر از کشتن او منصرف می‌شوند و او را به حال خود رها می‌کنند؛ احتمالاً هنگام مشاهده‌ی چنین وضعیتی فکر می‌کنید که فرصت مناسب برای ادامه‌ی روند کشتن بازیکن حریف برای آن اسکواد پیش نیامده و یا عوامل دیگری در این موضوع دخیل بوده‌اند، ولی در بسیاری از مواقع، بازیکن ناک دان شده به‌عنوان خطرناک‌ترین طعمه‌ی بازی شناخته می‌شود!

قبل از اینکه بخواهید از این تله استفاده کنید، باید این را بیاموزید که چطور می‌توان گرفتار آن نشد. بازیکنانی که از این تله استفاده می‌کنند، در ابتدا بازیکن حریف را در وضعیت ناک دان قرار می‌دهند تا برای خودش بچرخد و در نهایت هم به سمت دوستانش برود تا او را ریوایو کنند؛ اما این شکارچیان بی‌رحم (!) هم دست از کار نمی‌کشند و با دنبال کردن بازیکن حریف، به یک یا دو نفر دیگر از تیم حریف می‌رسند و حالا، به‌راحتی می‌توانند در یک مبارزه‌ی سه‌به‌یک غافلگیرانه (سه‌به‌یک ازآنجایی‌که یکی از بازیکنان حریف رسماً از دور خارج شده و بازیکن دیگری هم به احتمال زیاد در حال ریوایو کردن اوست) به یک پیروزی شیرین برسند.

ولی اگر شما هم به این تله‌ی هیجان‌انگیز علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید آن را به اجرا درآورید، بهتر است که کمی هم شرایط ایمنی خود را فراهم کنید. اول از همه اینکه باید مراقب باشید تا قبل از شروع شکار، حریف قابلیت دور زدن شما را نداشته باشد؛ در مرحله‌ی دوم باید متوجه باشید که دیده شدنتان در طول حرکت حریف ناک دان شده مساوی است با نابود شدن تمامی برنامه‌هایتان؛ در آخر هم باید مطمئن باشید سلاحتان به‌قدری قابل‌اتکا هست که بتوان با یک درگیری کوتاه، به‌سرعت سه نفر را به کام مرگ کشاند.

اگر سلاحتان شما را به یک هیولای مرگبار تبدیل نمی‌کند، از فایت‌های نزدیک پرهیز کنید!

apex legends

ترجمه‌ی این تیتر می‌شود یا شاتگان یا هیچ‌چیز! راستش فایت‌های نزدیک در Apex Legends از آن دست چیزهایی نیست که بخواهید آن‌ها را فرا بگیرید و یا نکته‌ی خاصی را در رابطه با آن‌ها وجود داشته باشد؛ بلکه همه‌چیز به توانایی شما در استفاده‌ی صحیح از تفنگ‌های صحیح و در کل، سطحتان در مبارزات باز می‌گردد.

ولی نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که تبدیل کردن یک بازی با رنج مبارزه‌ای میان برد به یک بازی به قول خودمان melee-ranged، اولاً که کار هرکسی نیست و دوم اینکه واقعاً نیاز به سلاح‌هایی با قدرت بالا و درعین‌حال محدوده‌ی آتش گسترده نیاز دارد. به همین جهت است که تا به اینجای کار، شاتگان‌های ایپکس به‌عنوان بهترین سلاح‌ها برای مبارزات تن‌به‌تن و نزدیک شناخته می‌شوند. پس اگر یکی از این شاتگان‌های خوش‌دست (به‌جز موزامبیک که هرکسی می‌داند چه چیز غیرقابل استفاده‌ای است) را در دست ندارید، کاملاً از فایت‌های تن‌به‌تن دوری کنید!

نارنجک‌های تأثیرگذار

شاید در جریان سریع نبردها، متوجه تأثیر بسیار زیاد استفاده از نارنجک‌های مختلف نشده باشید اما مطمئن شوید که از حالا به بعد حتماً از این مواد منفجره‌ی دوست‌داشتنی استفاده خواهید کرد. نارنجک‌ها بیشتر برای بیرون کشیدن حریف از کمینگاهش و همچنین وارد کردن آسیب قابل‌توجه در فضاهای بسته استفاده می‌شوند؛ اما اگر می‌توانید در میان فایت‌ها هم از آن‌ها برای وارد کردن آسیب‌های سنگین به دشمن استفاده کنید.

سرعت، سرعت، سرعت!

apex legends

اگر در سطح بالایی از مهارت قرار ندارید، دست‌کم سریع باشید. سرعت در ایپکس حرف اول را می‌زند و از ابتدا تا انتهای بازی همراهتان خواهد بود. در حقیقت ایپکس برای بازیکنان حرفه‌ای، یک شوتر نیمه سرعتی ترکیب‌شده با پارکور است که لحظه‌ای کندی در آن برابر با مرگ خواهد بود.

سریع بودن را در چند جهت بیاموزید. اول از همه از حداکثر سرعت شخصیت خود استفاده کنید. لیز خوردن معمولاً می‌تواند سریع‌تر از دویدن با دست‌خالی باشد؛ اما به شرطی که بتوانید به‌موقع سرپا بایستید و به دویدن ادامه دهید. به خاطر احساس خطری که می‌کنید سرعت خود را فدا نکنید چراکه بیرون ماندن از حلقه بسیار خطرناک‌تر از بازیکنانی است که هنوز آن‌ها را ندیده‌اید. از قابلیت‌های هیروهایی که به نحوی می‌توانند سریع باشند حداکثر استفاده را بکنید. قابلیت آلتیمیت بلاد هاند، قلاب پث فایندر و حتی قابلیت اکتیو ریث و پسیو بنگلور همگی می‌توانند به شما در جهت افزایش سرعتتان کمک کنند. حتی در تیراندازی هم سریع باشید. از یک نقطه شلیک کنید و پس از دریافت پاسخ آتش، سریع باشید و جای خود را تغییر دهید تا از دسترس گلوله‌های حریف خارج شوید. بازهم می‌گویم که هر طور که می‌خواهید بازی کنید اما سرعتی بازی کردن را در اولویت خود قرار دهید.

از درها استفاده کنید

درها آپشن‌های خوبی برای فرار از دست باران گلوله‌های حریف و همچنین گول زدن آن‌ها هستند (مگر اینکه حریفتان یک بلاد هاند باشد!). سعی کنید همیشه درها را بسته نگه‌دارید. با این کار می‌توانید احتمال تیر خوردنتان از پشت را کم کنید و از سوی دیگر، اگر از دوستان کمپرمان هستید، یک موقعیت کمپ کردن عالی برای خود فراهم کنید و برای اینکه چنین تله‌هایی به‌حداعلای اثرگذاری خود برسند، حواستان باشد که از ریث و کازتیک هم حداکثر استفاده را بکنید.

از محدوده‌های گازی فرار کنید

apex legends

دو نوع گاز در بازی وجود دارد که یکی باعث کاهش شدید میدان دید شما و دیگری باعث به وجود آمدن آثار مشابه، به همراه وارد شدن دمیج سمی به لجند شما می‌شود. در هر دو صورت (البته اگر هدف خاصی دارید این قضیه شامل حال شما نمی‌شود)، اگر هیرویتان کازتیک و یا بلادهاند نیست، سریعاً از منطقه‌ی موردنظر دور شوید و به یک فضای آزاد برسید تا خود را برای یک درگیری آماده کنید.

همواره فاصله‌ی خود را با جنازه‌ی هم‌تیمی‌تان حفظ کنید

در قسمت قبلی گفتم در مواقع به‌شدت خطرناک مانند مرگ کامل هم‌تیمی‌هایتان، از منطقه‌ی موردنظر دور شوید؛ اما اینکه چقدر قرار است از آن منطقه دور شوید هم خود یک نکته‌ی بسیار مهم محسوب می‌شود؛ چراکه به دلیل وجود محدودیت‌های زمانی برای رسیدگی به هم‌تیمی‌هایتان، نیاز دارید تا یک فاصله‌ی مناسب را با آن‌ها حفظ کنید تا بتوانید قبل از تمام شدن زمان تعیین‌شده، خود را به محل موردنظر برسانید. با این حال این نکته را هم به یاد داشته باشید که در این مواقع احتمال حضور دشمنان بیش از هر زمان دیگری است و باید کاملاً مراقب همه‌چیز باشید.

همیشه یک دشمن فرضی را در فضاهای باز در نظر بگیرید

ازآنجایی‌که فضاهای بازی نقشه‌ی فعلی ایپکس لجندز کمی زیادی باز هستند، همیشه قبل از وارد شدن به یکی از مکان‌های باز بازی (برای اینکه بدانید کدام مناطق باز و خطرناک محسوب می‌شوند همان‌طور که بارها گفتم باید نقشه را از بر باشید) همیشه فرض را بر این بگیرید که یک اسکواد دیگر هم در یک نقطه‌ی غیرقابل دسترسی حضور دارد و منتظر این است که به شما حمله کند. این فرض تنها برای این است که حواستان را حسابی جمع کنید تا فضای باز گسترده‌ای که در آن حرکت می‌کنید، موجب ایجاد ضعف برای شما و برتری برای دشمنانتان نشود.

apex legends

لجندها

به‌عنوان یک قسمت ویژه و به‌عنوان هدیه‌ای برای تشکر از همراهی‌تان با ما در این دو قسمت (!) در اینجا لیستی را از تمام هیروهای فعلی بازی Apex Legends آماده کرده‌ایم تا درباره‌ی نقاط قوت و ضعف هر هیرو حرف بزنیم و تمام آن‌ها را به‌صورت کاملاً چکیده در اختیار شما قرار دهیم. پس این شما و این هم لجندهای محبوب ایپکس:

بلادهاند: این لجند حداکثر توانایی را برای شکار دشمنان دارد. برای اینکه بتوانید تله‌هایی که ممکن است برایتان کار گذاشته شده باشند را تشخیص دهید (این موردنیاز به کمی تجربه دارد) و همچنین برای پیدا کردن دشمنان موجود در محیط بلادهاند بهترین گزینه است. هرچند با توجه به وجود قابلیت‌های فراوان تشخیص این هیرو، کمترین توانایی دفاعی هم مختص به اوست و اگر به سراغ بلاد هاند می‌روید، باید در جریان فایت‌ها حسابی مراقب خود باشید. ترکیب این لجند به همراه قابلیت گازی بنگلور می‌تواند دشمنان سردرگم و کور شده را در خفا نابود کند.

apex legends

جیبرالتار: جیبرالتار یکی از آن لجندهایی است که کسی چندان به پتانسیل‌های آن توجه نمی‌کند. جیبرالتار یک سپر قابل‌حمل با خود دارد که در فایت‌های کوتاه، برتری بسیار زیادی به او می‌دهند؛ از سوی دیگر شیلد محیطی او می‌تواند یک تیم را در برابر حمله‌ی یک اسکواد حفظ کند و ضعف آن‌ها در محیط‌های بازی را تا حد زیادی از بین ببرد. درعین‌حال نمی‌توان از قابلیت التیمیت این لجند که به‌راحتی باعث کشته شدن یک اسکواد کامل می‌شود را نادیده گرفت. با این حال، به دلیل جثه‌ی بزرگ و قابلیت ورود و خروج به شیلد او، این لجند هم ضعف‌های خاص خود را دارد. همچنین ترکیب شیلد جیبرالتار با درون لایف لاین را فراموش نکنید.

لایف لاین: محبوب‌ترین لجند جامعه‌ی کاربری که ساپورت‌ترین آن‌ها هم محسوب می‌شود. توانایی او در ریوایو کرد و شیلدی که باعث می‌شود تا در تله‌ی ناک دان نیفتید و همچنین د.ا.ک که به‌عنوان مفیدترین قابلیت اکتیو برای تیم به حساب می‌آید. قابلیت التیمیت این لجند هم چهار آیتم تقریباً نایاب را برای هم‌تیمی‌هایش به ارمغان می‌آورد که در اوایل بازی به‌شدت برای تیم مفید خواهند بود. هرچند که این لجند هم همانند بلادهاند توانایی بسیار پایینی در دفاع از خود دارد و معمولاً این هم‌تیمی‌های او هستند که باید در هنگام فایت‌ها از او حمایت کنند.

پث فایندر: اگر با عناوین Dota آشنایی داشته باشید، بدون شک پس از چند راند بازی کردن با پث فایندر، به این نکته پی ببرید که این لجند چه شباهت عجیبی به یکی از بهترین هیروهای ساپورت این سری یعنی کریستال میدن دارد! باوجوداینکه پث فایندر در دسته‌بندی هیروهای ساپورت قرار می‌گیرد، اما توانایی‌هایی دارد که به او قابلیت یک شخصیت آفنسیو را هم می‌دهند. اول از همه اینکه قابلیت پسیو Pathfinder چندان هم پسیو نیست و تنها در مناطق خاصی از بازی و با استفاده از آنتن‌هایی که در برخی سقف‌ها قرار دارد می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد که البته با انجام این کار، می‌توانید به مشخصات دو حلقه‌ی بعدی دسترسی پیدا کنید و در نهایت استراتژی بهتری را برای قرارگیری در نقشه بچینید. از سوی دیگر قلاب محبوب پس فایندر، علاوه بر اینکه به شما قابلیت بالا رفتن و حتی پرش‌های طولانی و افزایش سرعت را می‌دهد، بهترین سلاح فرعی بازی برای کشتن دشمنان است. از سوی دیگر، قابلیت التیمیت این لجند به همراه التیمیت هیرویی مانند ریث، می‌تواند یکی از سریع‌ترین میانبرهای بازی را فراهم کند.

apex legends

ریث: البته که ریث یکی از تأثیرگذارترین و ترسناک‌ترین و سخت‌ترین لجندهای بازی است! برای هریک از این صفات هم قطعاً دلیل مشخصی وجود دارد. قابلیت‌های پسیو و التیمیت این لجند، حداکثر پتانسیل ممکن برای رویارو ساختن تیمشان با تیم حریف را دارند. قابلیت پسیو ریث که به او اجازه می‌دهد تا قبل از شروع درگیری از حضور دشمنان در محیط با خبر شود و کاری شبیه به قابلیت اکتیو بلادهاند انجام دهد و از سوی دیگر با پورتال‌های خود کارهای خلاقانه‌ی بسیاری انجام دهد. قابلیت اکتیو این لجند هم که جای تعریف ندارد و به‌راحتی هم باعث مخفی و از سوی دیگر باعث نامیرایی شما برای چند ثانیه خواهد شد. با این حال، بازهم نمی‌توان از ترکیب‌هایی که می‌توان با قابلیت التیمیت ریث ساخت چشم‌پوشی کرد. برای مثال باز کردن یک پورتال به اتاقی پر از گازهای سمی کازتیک برای شکار دشمنان و یا حتی باز کردن پورتال به یکی از لبه‌های جزیره! همچنین می‌توان پورتالی را در فاصله‌ی چندم‌تری سپر جیبرالتار ایجاد کرد تا همه‌چیز به‌خوبی و خوشی تمام شود و هزاران سناریوی دیگر که باید خودتان آن‌ها را کشف کنید!

بنگلور: هیروی گازی خودمان که به‌راحتی می‌تواند جریان یک مبارزه را تغییر دهد. شاید ساده‌ترین لجند بازی همین بنگلور باشد؛ چراکه هیچ‌یک از قابلیت‌هایش نیاز به مهارت خاصی ندارند و با این حال، اثرگذاری آن‌ها بسیار زیاد است. قابلیت پسیو این لجند توانایی بسیار زیادی به او برای پناه گیری می‌دهد و قابلیت اکتیو او را هم که همگی می‌شناسیم. ترکیب این لجند با بلادهاند یکی از مخوف‌ترین مرگ‌های ممکن در بازی را در بر خواهد داشت و به‌عنوان مکمل، می‌توانید کازتیک و یا جیبرالتار را هم به این ترکیب اضافه کنید. از سوی دیگر به علت مشابه بودن قابلیت‌های التیمیت جیبرالتار و بنگلور، استفاده‌ی هم‌زمان و مناسب این دو التیمیت در کنار یکدیگر، منطقه‌ی وسیعی را برای شما پاک‌سازی خواهد کرد.

apex legends

کازتیک: کازتیک هم همانند جیبرالتار از آن دست لجندهایی است که به علت سبک گیم پیل خاص خود چندان موردتوجه قرار نگرفته و به‌ندرت برای بازی‌ها انتخاب می‌شود. درحالی‌که کازتیک یکی از مرگبارترین سلاح‌های بازی یعنی بمب‌های سمی ترسناکش را در اختیار دارد که علاوه بر داشتن قابلیت کاهش رنج دید گازهای بنگلور، می‌تواند دمیج شدیدی را هم در مکان‌های بسته به حریف وارد کند. از سوی دیگر، کازتیک برخلاف بنگلور قابلیت دیدن شکارهایش در میان گازهای خود را دارد و به‌راحتی می‌تواند آن‌ها را شکار کند. شاید در اوایل بازی کازتیک تأثیرگذاری چندانی نداشته باشد؛ اما در راندهای نهایی که شدیداً نیاز به موقعیت گیری و کمپ کردن دارید، این بمب‌ها به‌عنوان سپرهای دفاعی هم عمل خواهند کرد و شما را وارد یک مکان امن خواهند نمود.

مراژ: و آخرین لجند ما، لجند خوش‌تیپ بازی یعنی مراژ! مراژ دقیقاً همانند ریث یکی از سخت‌ترین لجندهای بازی است و بازی کردن با آن کار هرکسی نیست! قابلیت اصلی او ساختن کلون‌های مختلف از خودش است که باعث اشتباه دشمن می‌شوند و به‌راحتی محل آن‌ها را برای شما مشخص می‌کنند. ولی اگر اسکواد روبه‌رویتان یک اسکواد حرفه‌ای باشد، به این راحتی‌ها حقه‌ی کلون سازی روی آن‌ها اثر نمی‌کند و مجبور هستید که به دنبال راه‌حل جدیدی باشید. اول از همه باید از این موضوع مطلع باشید که قابلیت اکتیو مراژ مربوط فضاهای باز و قابلیت التیمیت او مربوط به فضاهای کوچک و مهم‌تر از آن، مبارزات است.

apex legends ازآنجایی‌که دکوی‌های اکتیو مراژ علاوه بر اینکه می‌توانند در آسمان ظاهر شوند، قابلیت حرکت هم دارند، بهتر است که آن‌ها را قبل از ورودتان به یک فضای باز به سمت مسیر موردنظرتان بفرستید تا به علت وجود فاصله‌ی طولانی با حریف، باعث فریب خوردن آن‌ها شود؛ اما اگر می‌خواهید حقه‌ی کپی زدنتان در یک فضای کوچک و در مبارزه پاسخ بدهد، بهتر است که از قابلیت التیمیت خود استفاده کنید تا بازیکنانی که به خاطر وجود گان فایتی که در جریان است حسابی هیجان‌زده شده‌اند، با دیدن هریک از این دکوی‌ها حسابی وحشت‌زده شوند و با شلیک به آن‌ها، جای خود را بر روی نقشه برای شما و دیگر اعضای اسکوادتان مشخص کنند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.