نویسنده: هادی جمعه، 08 آذر 1398
ساعت 13:00

10 تئوری دیوانه‌کننده در مورد Last of Us Part 2 که شاید عملی شود مطلب ویژه

4.33 از 5

بازی The Last of Us Part 2 جدیدترین ساخته استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog)، سال آینده عرضه خواهد شد و با وجود تاخیر بازی تا 29 می 2020 (جمعه 9 خرداد ماه 1399)، همچنان اشتیاقی فراوان برای تجربه و سر در آوردن از داستان بازی داریم. تا به حال چندین تریلر از بازی منتشر شده است؛ تریلرهایی که بیشتر از آن که جوابی در خود داشته باشند، سوال‌های بیشتری برایمان ایجاد کرده‌اند. در این مقاله به سراغ تئوری‌های دیوانه‌کننده‌ (و شاید هم نه چندان دیوانه‌کننده‌) در مورد داستان بازی خواهیم رفت که ممکن است به حقیقت بپیوندند.

1 - Joel مرده است

the last of us part 2 1 2 768x430

یکی از تئوری‌های پرطرفداری که در خصوص بازی وجود دارد، مرگ جوئل است. در آخرین تریلر بازی، الی در عین جستجو در خانه‌ای عجیب، به نوعی شاهد مرگ جوئل است. در نتیجه ماموریت او در واقع انتقام مرگ جوئل است. آنچه که در تریلر شاهد هستیم، تنها تصویری خیالی از جوئل است و الی به دلیل ضربه روحی که به او وارد شده است، آن را می‌بیند (که این موضوع با توجه به سایر آسیب‌های روحی‌ای که به او وارد شده است، چندان دور از انتظار نیست). این تئوری در راستای ظاهر شدن جوئل در اولین تریلر بازی نیز است؛ جایی که جوئل ناگهان از ناکجا آباد ظاهر می‌شود و الی خظاب به او می‌گوید که قصد دارد «همه را بکشد». اما این تئوری می‌تواند به سادگی با مورد بعدی جایگزین شود...

2 - مرگ Dina 

the last of us part 2 768x432 1

این تقریباً همان چیزی است که در آخرین تریلر بازی شاهد بودیم. جایی که الی و دینا از فضای امن اجتماع پیرامون خود خارج می‌شوند و در عین دست و پنجه نرم کردن با آب و هوای بد و دشمنان مبتلا شده، اتفاقی برایشان رخ می‌دهد. الی ضمن جستجو در خانه‌ای عجیب، به زیرزمین رفته و قتل دینا را شاهد می‌شود؛ البته اگر قتلی در کار باشد. در هر صورت این حادثه، الی را به سمت انتقام گرفتن و از پای در آوردن تمامی افرادی که در این ماجرا دست داشتند، سوق می‌دهد. اگر چه تریلری که دیدیم، این تئوری را به محتمل‌ترین گزینه برای تبدیل شدن به واقعیت بدل می‌کند، با این وجود شک و تردید‌هایی نیز در این خصوص وجود دارد. این تئوری ممکن است تا حدودی نخ‌نما شده باشد چرا که می‌توانید چندین نمونه مشابه از آن را در بازی اول نام ببرید ولی شاید هم شاهد پیچشی در آن باشیم. البته شاید هم داستان جور دیگری رقم خورد.

3 - وجود افراد دیگری که نسبت به ویروس Cordyceps مقاوم باشند

the last of us part 2 768x432

تئوری جالب دیگری وجود دارد که مستقیماً به خود Cult مربوط می‌شود. اگر چه نمی‌دانیم که افراد این فرقه چه کسانی هستند، با این وجود هدف آن‌ها ممکن است شکار کسانی باشد که نسبت به ویروس Cordyceps مقاوم‌اند. در این صورت می‌توان گفت که الی همواره زیرنظر آن‌ها بوده است (از طرفی با توجه به این تئوری می‌توان به این نتیجه رسید که افراد دیگری نیز وجود دارند که نسبت به ویروس مقاوم باشند). قضیه هر چه باشد، در آخر تریلر شاهد بودیم که الی توسط اعضای فرقه محاصره می‌شود و در صورتی که الی در لیست سیاه فرقه باشد، این سوال برایمان ایجاد می‌شود که او چگونه موفق به زنده ماندن از دست فرقه می‌شود.

4- سقوط Fireflies، ظهور Cult

last of us part 2 768x432

سوالی که پیش می‌آید این است که این فرقه که به نظر می‌رسد قبل از اتفاقات نسخه جدید نیز در دنیای بازی حضور داشته‌اند، چرا نقشی بزرگ را در اتفاقات نسخه اول به عهده نداشتند؟ این تئوری می‌گوید که دلیل این موضوع Fireflies است و در واقع فرقه تحت کنترل آن‌ها قرار داشت. در نسخه اول شاهد بودیم که جوئل آن‌ها را در مقر خودشان قتل عام کرده و مارلین، «ملکه Firefly» را نیز می‌کشد. در ادامه خلاء بوجود آمده به فرقه فرصت می‌دهد تا اقدامات خود را آزادانه‌تر و با خشونت بیشتری پیش برند. این موضوع قطعا پیامدهای اقدامات جوئل را به روشنی نشان داده و به شیوه‌ای جالب بازی را به نسخه اول خود ربط می‌دهد (الی به احتمال زیاد جوئل را مسئول تمامی اتفاقات پیش‌آمده خواهد دانست).

5- Anna خود را برای نجات Ellie فدا می‌کند

the last of us part 2 screenshots paris games week 2017 3 1024x576 768x432

بیایید کمی به عقب‌تر بازگردیم. در دومین تریلر بازی زنی جوان را دیدیم که ظاهراً آنا، مادر الی است و به خاطر کارهایی که انجام داده، توسط فرقه به دار آویخته شده است. این تئوری به این موضوع بازمی‌گردد که فرقه، افرادی که مقاوم به ویروس Cordyceps باشند را شکار می‌کند (اگر چه با توجه به نکاتی که به خصوص از پوستر The Last of Us: American Daughters مشاهده کرده‌ایم، ممکن است موضوع این نباشد). از آنجا که آنا آزاد می‌شود، این فرضیه وجود دارد که او در نهایت برای نجات جان الی از دست اعضای فرقه، خود را فدا کرده باشد.

6- دنبال کردن اهداف Anna

the last of us part 2 image 768x430

صحبت از آنا شد؛ اگر زنی که در تریلر شاهد بودیم واقعاً آنا باشد، در این صورت این احتمال وجود دارد که The Last of Us Part 2، به گسترش دیدگاه او در ذهن الی بپردازد. در این صورت در بازی خواهیم دید که الی از فداکاری‌های آنا برای نجات او باخبر شده و در مورد ماهیت فرقه بیشتر مطلع خواهد شد. عده‌ای می‌گویند که نمایش تریلری از زنده ماندن آنا از چنگال فرقه نباید بی دلیل باشد. شاید این موضوع به بهترین دلیل برای ادامه راه آنا توسط الی منجر شود.

7- Anna یک Firefly بوده است

richard lyons the last of us postertemplate 160601 633x1024

تئوری دیگری نیز وجود دارد که به آنا مربوط است و دلیل دیگری که چرا فرقه به دنبال کشتن او بوده است. او یکی از اعضای گروه Fireflies بوده است که طبق فرضیات، سال‌ها به مانند سدی در مقابل فرقه قرار داشته‌اند. علاوه بر این او هنوز نمرده است. بعد از تولد الی، او خود را پنهان کرده و چندین سال از رادارها خارج می‌شود و تنها مارلین از محل اختفای او خبر داشته است. بنابراین بعد از کشته شدن مارلین توسط جوئل، آنا از این موضوع باخبر می‌شود و درصدد کشتن جوئل و انتقام از او به خاطر مرگ مارلین برمی‌آید. این که این موضوع به درگیری آنا با الی منجر خواهد شد یا خیر، به وضعیت کلی جوئل بستگی خواهد داشت.

8- احتمال عدم حضور آنا در بازی

 the last of us part 2 1 1 768x431

 در حالی که بسیاری فرض می‌کنند زنی که در تریلر دوم شاهد بودیم، آنا مادر الی است، با این وجود شاید قضیه چیز دیگری باشد. برخی گمان دارند که او خود الی است که بزرگتر شده است (که البته این نظریه دلیل محو شدن تتوهای الی را توضیح نمی‌دهد). برخی دیگر معتقدند که این زن ارتباطی با فرقه و طرح کلی آن دارد و مستقیماً به الی مرتبط نیست. قضیه هر چه که باشد، حضور او در تریلر دوم بازی را نباید تصادفی و بدون دلیل فرض کرد.

9- چشم‌انداز جوئل

the last of us part 2 1 768x447

اگر صحبت از چندین شخصیت قابل بازی باشد، اولین شخصیت محتملی که به ذهنمان می‌رسد، جوئل است. در واقع او زنده است و الی را که تشنه انتقام است، تعقیب می‌کند. با این حال او به دلیل تجربه‌ای که دارد، در وهله اول افرادی که الی کشته است و پیامد کارهای او را در نظر دارد. می‌دانیم که اتصال دوباره این دو نفر با هم ممکن است منجر به این قضیه شود که الی در جلوی چشمان جوئل، مرتکب قتل شود و بر درک جوئل از او تاثیر بگذارد. اما این موضوع چه نقشی در پایان کلی بازی خواهد داشت؟

10- مرگ الی در پایان بازی

the last of us part 2 768x430

نکته جالبی که وجود دارد این است که The Last of Us Part 2 به احتمال زیاد چندین پایان خواهد داشت و بسته به تصمیماتی که الی می‌گیرد، ممکن است در انتها شاهد مرگ او باشیم. تم «نفرتی» که در بازی وجود دارد، باید معنایی داشته باشد. الی چقدر می‌توان پیش رود بدون آن که در نهایت توسط نفرتی که در وجودش است بلعیده شود؟ چنین پایانی می‌تواند نقطه عکس پایان بازی قبلی باشد؛ جوئل به دلیل عشق خود به الی و از ترس جان خود، مرتکب قتل عامی می‌شود که احتمالاً پیامدهایی بزرگ در پی داشته است. این موضوع منطقی نیست که الی در ماموریت نفرت خود، با پیامدهایی فاجعه‌بار مواجه شود؛ حتی اگر این پیامدها به معنی مرگ خود او باشد؟ برای یافتن جواب این سوال بایستی تا زمان انتشار بازی منتظر بمانیم.

هادی | مقالات | 29/11/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.