نویسنده: هادی دوشنبه، 08 ارديبهشت 1399
ساعت 16:00

Avengers: Endgame سودآورترین فیلم تاریخ سینما است

0 از 5

Avengers: Endgame با فروش 2.79 میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی، موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما از لحاظ تجاری است. ساخت این فیلم بسیار هزینه‌بر بوده ولی از طرفی، فروش این فیلم کامیک بوکی حماسی به اندازه‌ای بود که آن را به سود‌آورترین فیلم تاریخ سینما تبدیل کند.

منابع Deadline گزارش داده‌اند که Endgame در مجموع 890 میلیون دلار سوددهی داشته و از این نظر رکوردشکنی کرده است. هزینه سخت فیلم 356 میلیون دلار و دستمزد دست‌اندرکاران و بازیگران فیلم نیز 175 میلیون دلار بوده است. مارول گزارش داده است که 155 میلیون دلار نیز برای تبلیغ فیلم در سطح جهانی هزینه کرده است.

در مجموع، هزینه ساخت Endgame حدودا 899 میلیون دلار بوده که این رقم، هزینه‌های لازم برای بودجه تولید، حقوق بازیگران و کارکنان، تبلیغات و سایر هزینه‌ها را در بر می‌گیرد.

فیلم Endgame که حدودا یک سال پیش اکران شد، توانست در هفته اول فروشی 1.2 میلیارد دلاری را تجربه کند. فروشی که توانست تمام هزینه‌های تولید، بازاریابی و اکران را پوشش دهد.

یکی از بازیگرانی که واقعا از این فیلم سود برد، رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) بازیگر نقش مرد آهنی بود که گفته می‌شود دستمزدی 55 میلیون دلاری برای بازی در این فیلم به دلیل ارتباط قراردادش با میزان فروش فیلم در باکس آفیس دریافت کرده است. او برای بازی در این فیلم، 20 میلیون دلار پیش‌پرداخت گرفته است. بسیاری از بازیگران دیگر فیلم نیز به دلیل درخشش Endgame در باکس آفیس، مبالغی اضافی دریافت کرده‌اند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.