نویسنده: سینا چهارشنبه، 24 دی 1399
ساعت 06:35

بازگشت بخش بازی‌سازی Lucasfilm

1 از 5

بدون شک یکی از بزرگترین قربانیان خرید میراث جورج لوکاس توسط دیزنی، استودیوی محبوب و ریشه‌دار LucasArts بود که به شکل دومینووار باعث لغو پروژه‌های جذاب در دست ساخت این مجموعه شد. این استودیو که بحبوحۀ ساخت فیلم Return of Jedi در سال 1982 با نام Lucasfilm Games Group آغاز به کار کرده بود، در سال‌هایی که امتیاز ساخت بازی بر اساس مجموعۀ Star Wars در اختیار Atari قرار داشت با تمرکز بر محصولات دیگر مجموعه لوکاس‌فیلم (مانند سری Indiana Jones) و ژانرهای ماجرایی و شبیه‌سازی، اسم و رسمی برای خود به پا کرد و در سال‌های بعد با تغییر نام به LucasArts، محلی برای خودنمایی چهره‌های بزرگ تاریخ صنعت بازی‌سازی مانند ران گیلبرت، دیوید فاکس، تیم شِیفر و ... شد.

در روزهای پایانی سال 2012 بود که کمپانی دیزنی اعلام کرد که لوکاس‌فیلم را با تمامی زیرمجموعه‌های آن خریداری کرده و در کمتر از 4 ماه لوکاس‌آرتس را تعطیل و امتیاز ساخت بازی بر اساس جنگ ستارگان را به مدت 10 سال به EA واگذار کرد که به طور کلی نتایج مطلوبی از این قرارداد در 7 سال اخیر شاهد نبودیم. دیزنی که در زمینۀ بازی‌سازی کارنامۀ چندان قابل قبولی ندارد و در سال 2016 بخش بازی‌ساز خود را تعطیل کرد، روز گذشته به طور ناگهانی اعلام کرد که قصد زنده کردن برند Lucasfilm Games را دارد تا مدیریت بهتری روی بازی‌سازی براساس محصولات این مجموعه داشته باشد. با توجه به اینکه 3 سال از قرارداد منحوس با EA باقی‌مانده، تاریخ دوباره در حال تکرار شدن است و طبق اعلام Bethesda، استودیوی MachineGames (که مسئول ساخت نسخه‌های اخیر سری Wolfenstein بوده) به سراغ ساخت عنوانی جدید براساس دیگر محصول پرطرفدار لوکاس‌فیلم یعنی Indiana Jones خواهد رفت تا این باستان‌شناس ماجراجو که در ابتدای راه نقش مهمی در تاریخ این استودیو ایفا کرد، در حیات مجدد آن هم نقشی مشابه را بازی کند.

2hfwkApBsKMHgsvSU2XsmQ 1024 80

هر چند که فعلاً قرار نیست Lucasfilm Games به طور مستقیم وارد امر بازی‌سازی شود و اطلاعات دقیقی از چند و چون بازی جدید ایندیانا جونز به جز عدم ارتباط مستقیم آن به داستان فیلم‌ها و رخ دادن در دوران جوانی این شخصیت منتشر نشده و مشخص نیست که با توجه به خرید بتزدا توسط مایکروسافت، سرنوشت عرضۀ آن روی کنسول‌های سونی چگونه خواهد بود اما فاصله گرفتن از قرارداد مضری که با EA امضا شده بود، قدم در راهی درست و شروع اصلاح اشتباهات گذشته است.  

باید دید که آیا در آینده‌ای نزدیک شاهد زنده شدن آثار مجبوبی مانند Maniac Mansion، Monkey Island و ... خواهیم بود یا نه؟   

سینا | اخبار | 13/01/2021
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.