نویسنده: سینا یکشنبه، 16 مرداد 1401
ساعت 06:02

معرفی بازی Turbo Gold Racing

5 از 5

یکی از آثار نوآورانه‌ای که در دهه گذشته وارد بازار بازی‌های ویدئویی شد و به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرد، بازی Rocket League بود که با تلفیق ورزش فوتبال و مسابقات اتومبیل‌رانی تجربه‌ای منحصر به فرد را خلق کرده بود که از قضا با استقبال خوبی هم در بخش ورزش‌های الکترونیکی رو به رو شد. این عنوان البته نیازمند همکاری تیمی ویژه‌ای برای دست‌یابی به پیروزی در رقابت‌ها داشت که به مرور مخاطبان غیرجدی از آن فاصله گرفتند و به طور عمده تبدیل به یکی از عناوینی شد که با آپدیت‌های هر چه بیشتر به مکانی برای رقابت جدی علاقه‌مندان به بازی‌های کاملاَ آنلاین تبدیل شد. حالا سازندگان بازی Turbo Golf Racing تلاش کرده‌اند با اعمال تغییراتی در ایده‌های راکت لیگ، تجربه‌ای در دسترس‌تر برای مخاطبان کژوال ارائه کنند.

turbo golf racing 3

همانطور که از نام بازی پیداست، اینجا ورزش گلف به عنوان گزینه تلفیقی با اتومبیل‎رانی انتخاب شده و شما باید در ساختاری مشابه مسابقات کارتینگ، توپ را به سمت گودال پایانی مرحله هدایت کنید. تمرکز اصلی Turbo Golf Racing روی بخش آنلاین است که به صورت هشت نفره صورت می‌گیرد، هر بازیکن توپ مختص به خودش را دارد و به جز تعدادی موشک‌ محدود که از طریق آیتم‌های کمکی پراکنده شده در مراحل در اختیارتان قرار می‌گیرد، هیچ راهی برای برخورد با دیگر بازیکنان و توپ‌های آن‌ها و منحرف کردن رقبا از رسیدن به نقطه پایانی وجود ندارد و تنها راه برتری بر ماشین‌های رقیب، به پایان رساندن سریعتر هر مرحله است.

در حال حاضر سی زمین مسابقه در دسترس قرار دارد که از نظر ساختار طبیعی و اجزای محیطی بسیار مشابه یکدیگر هستند اما تله‌ها، بخش‌های کمک کننده، متراژ و محل قرارگیری گودال نهایی برای هر زمین کاملاً متفاوت است تا برای حرفه‌ای شدن نیازمند مشارکت در رقابت‌های بسیاری باشید. هر تورنومنت سه نقشه را به صورت تصادفی انتخاب می‌کند و بازیکنان بر اساس زمان نهایی خود امتیاز می‌گیرند که رتبه‌بندی نهایی بر اساس مجموع امتیازهای سه مسابقه است. آیتم‌های کمکی مثل موشک‌ها و بوسترها بیش از هر چیزی شما را یاد عناوین کارتینگ می‌اندازند و سیستم کنترل Turbo Golf Racing هم نزدیکی بالایی با این ژانر دارد و به طوری که می‌شود گفت که دقیق‌ترین نام‌گذاری ممکن برای بازی صورت گرفته چرا که شما باید در مسابقات گلف بسیار سریع شرکت کرده و پیروز شوید.

turbo golf racing 3

به رسم تمامی آثار ورزشی تعداد به نظر بی‌پایانی از آیتم‌های تزئینی برای تغییر ظاهر ماشین‌ها در Turbo Golf Racing وجود دارد و همچنین می‌توانید توپ گلفتان را به توپ‌های بولینگ و بیسبال و حتی توپ دیسکو تبدیل کنید که همه این موارد از طریق خرج کردن واحد پولی خود بازی صورت می‌گیرد و فعلاً خبری از درآمدزایی سوء استفاده‌گرانه‌، که متأسفانه تبدیل به امری عادی در بازی‌های ویدئویی شده، نیست.

بخش دیگر ابزارهای قابل آزادسازی به هسته‌ها اختصاص دارد که در همه حال می‌توانید دو مورد از آن‌ها را انتخاب کنید که توانایی‌هایی مثل کارکرد آهن‌ربایی برای جذب توپ از فاصله، کوچک یا بزرگ کردن توپ و ... را در اختیار شما قرار می‌دهند که همگی این توانایی‌ها هم با انجام مراحل تک‌نفره و مأموریت‌های ساده روزانه در دسترس تمامی بازیکنان قرار دارند و با توجه به اینکه کاملاً آزاد هستید که چه ابزاری را برای خود فعال کنید، آسیبی به توازن بخش رقابتی وارد نمی‌شود اما به هر حال مخاطبانی که وقت بیشتری را پای بازی صرف می‌کنند، به کمک این ابزار می‌توانند یک پل بالاتر از رقبا بایستند.    ‌

turbo golf racing 3

بازی Turbo Golf Racing در حال حاضر تحت برنامه‌های Early Access و Xbox Game Preview منتشر شده و همچنین کاربران سرویس Game Pass هم می‌توانند از طریق پلتفرم‌های Xbox و رایانه‌های شخصی بدون پرداخت هزینه اضافی به این عنوان دسترسی پیدا کنند. لازم به ذکر است که بر اساس اعلام سازندگان، این بازی حداقل به مدت دوازده ماه در مرحله دسترسی اولیه به سر خواهد برد. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.