نویسنده: سینا دوشنبه، 07 شهریور 1401
ساعت 15:18

معرفی بازی Ultimate Fishing Simulator 2

3 از 5

حدود چهار سال پیش بود که بازی Ultimate Fishing Simulator به بازار آمد و با وجود کاستی‌هایی که در ابتدای عرضه در این عنوان دیده می‌شد، بازیسازان استودیوی Bit Golem با گوش کردن به خواسته‌های مخاطبان و اعمال تغییرات مناسب در این اثرِ به ظاهر ساده، تجربه قابل قبولی را برای علاقه‌مندان به ماهی‌گیری به ارمغان آوردند که منجر به فروش نیم میلیون نسخه‌ای، آن هم تنها روی پلتفرم رایانه‌های شخصی شد که برای یک بازی شبیه‌سازی با این تمرکز ویژه، عملکردی موفقیت‌آمیز به حساب می‌آید. قسمت دوم این سری بازی یک هفته قبل به صورت دسترسی اولیه روی پلتفرم استیم منتشر شده و ما هم به درخواست ناشر، در این مطلب به معرفی کوتاهی از ویژگی‌های Ultimate Fishing Simulator 2 خواهیم پرداخت.

Ultimate Fishing Simulator 3

اولین نکته‌ای که در رابطه با Ultimate Fishing Simulator 2 به چشم می‌خورد تغییر استودیوی سازنده است که این بار کار طراحی به استودیوی MasterCode سپرده شده که با توجه به موفقیت سازندگان در توسعه نسخه قبل، این تغییر کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این وجود حداقل در این مرحله از تولید، به نظر می‌رسد که تمام ویژگی‌های خوب نسخه قبلی در اینجا هم به خوبی حفظ شده و البته مثل تمامی آثار دسترسی اولیه قرار است که این ویژگی‌ها گسترش یافته و بهبود پیدا کنند.

در حال حاضر شش منطقه برای ماهی‌گیری در Ultimate Fishing Simulator 2 وجود دارد که بر اساس مناطقی از کشورهای لهستان، آلمان، روسیه، اسلواکی، تایلند و ایالت متحده طراحی شده‌اند که هر منطقه زیست بوم خاص خود را دارد تا شاهد گونه‌های متفاوتی از ماهی‌ها در هر منطقه باشیم. در نسخه فعلی 60 نوع ماهی مختلف با رفتاری مجزا از یکدیگر در بازی وجود دارند که هر کدام به نوع خاصی از طعمه و تله‌ها واکنش نشان می‌دهند که برای اطلاع از تمامی این ویژگی‌ها می‌توان به راهنمای موجود مراجعه کرد تا برای هر منطقه آمادگی کاملی داشته باشید.

Ultimate Fishing Simulator 3

بخش دیگر گیم‌پلی به بیش از 200 ابزار ماهی‌گیری از سبد و نخ تا چوب و قرقره‌های مختلف اختصاص دارد که از طریق پول داخل بازی قابل خریداری هستند. فرآیند ماهی‌گیری موفق دو خروجی متفاوت برای مخاطب به همراه دارد؛ اول کسب تجربه برای ارتقا توانایی‌ها که شامل مواردی چون مقاومت بهتر نخ، گیر افتادن سریعتر ماهی‌ها و ... می‌شود و همچنین بالا بردن سطح کلی که برای دسترسی به مناطق بیشتر واجب است. مورد دوم پول است که با فروش ماهی‌ها یا شرکت در تورنومنت‌ها به دست می‌آید و برای خرید ابزار به کار می‌رود. همچنین همیشه می‌توانید با بررسی وزن و ارزش ماهی‌ها، انتخاب کنید که آن‌ها را قبل از مردن به آب برگردانید که در این صورت با از دست دادن فرصت فروش برای کسب درآمد، میزان تجربه بیشتری به شما تعلق می‌گیرد. تعداد مأموریت روزانه، هفتگی و ماهانه هم در Ultimate Fishing Simulator 2 وجود دارند که با انجام آن‌ها جوایز متفاوت به دست می‌آورید.

محیط‌های بازی و ماهی‌ها بسیار زیبا طراحی شده‌اند و طراحی آب در بالاترین سطح ممکن قرار دارد که کمک کرده تا تجربه کلی بازی تا حد ممکن به واقعیت نزدیک باشد. افکت‌های صوتی به خصوص در هنگام استفاده از دوربین زیر آب در سطحی عالی قرار دارند و به طور کلی در واقعی‌تر کردن فضای محیط‌ها اثر مثبتی به جا گذاشته‌اند. تنها مورد نه چندان ایده‌آل بخش صوتی و تصویری Ultimate Fishing Simulator 2 مربوط به مدل شخصیت تحت کنترل است که البته در 99 درصد موارد فقط دستان او را می‌بینیم اما چون کیفیت تاریخ مصرف گذشته آن (که بی شباهت به ساخته‌های 10-15 سال پیش نیست) با کیفیت محیط، ابزار و ماهی‌ها در تضادی واضح است، به شدت این کاستی توی ذوق می‌زند.

Ultimate Fishing Simulator 3

بر اساس اعلام سازندگان، مدت زمان مرحله دسترسی اولیه بازی Ultimate Fishing Simulator حدود شش ماه خواهد بود و بعد از آن در کنار رایانه‌های شخصی، برای پلتفرم‌های PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S و Nintendo Switchهم منتشر می‌شود. همچنین بعد از عرضه نسخه کامل، قرار است تا نسخه‌ای با امکاناتی ویژه برای ابزار واقعیت مجازی هم در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی در این مقطع زمانی به شرح زیر است:

سیستم عامل:  Windows 7 (64-bit) or higher

پردازنده:  Core i3-6100 or equivalent

رم:  6 GB RAM

کارت گرافیک:  GeForce GTX 960 or equivalent

فضای حافظه:  12 GB

محتوای بیشتر در این بخش: « معرفی بازی Turbo Gold Racing
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.