نویسنده: فردین باقریان چهارشنبه، 22 آذر 1396
ساعت 23:26

یادداشتی بر فیلم Star Wars: The Last Jedi

4 از 5

نقد کوتاهی بر فیلم Star Wars: The Last Jedi

امسال هشتمین شماره از سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای بر روی پرده‌ها رفت. شاید بعد از تماشای شماره هفتم فیلم که توسط کارگردان توانمندش، جی جی آبرامز ساخته شد، با خود بگویید که این نهایت هیجانی است که این سری می‌تواند داشته باشد و با بیشتر شدن تعداد شماره‌های این سری، شاید امید برای آن کمتر شود یا حداقل باخود بگویید که دیدن چیزی فراتر از گذشته تقریبا غیرممکن است اما اجازه دهید بگویم کاملا در اشتباهید!

در لحظه‌ای که این مطلب را می‌نویسم، حدود یک ساعتی از تماشای فیلم گذشته اما هنوز ضربان قلبم بواسطه ی هیچانی که تجربه کردم پایین نیامده است! فیلم Star Wars: The Last Jedi یک شاهکار مطلق در سبک فیلم‌های علمی-تخیلی است. شاید اگر بگویم بهترین شماره از سری جنگ‌های ستاره‌ایست در حق دیگر شماره‌های آن کم لطفی کرده‌ام، اما به جرات می‌توانم بگویم یکی از بهترین‌هاست. واکنش تماشاگران در سالن سینما و داد و بیدادها نیز سندی بر این ادعا است!!!

Star Wars TLJ 1

آخرین پایگاه شورشیان توسط ارتش اسنوک یعنی «نیو اوردر» تهدید می‌شود و امیدها رو به خاموشی می‌گرایند. باید آنجا را تخلیه کنند تا شاید روزنه امیدی برایشان باز شود؛ اما داستان به همین سادگی نیست و اتفاقاتی که در ادامه می‌افتند، نفس بیننده را در سینه حبس خواهند کرد. فیلم با جنگی کامل و پرهیجان آغاز می‌شود . اما هیجان اصلی از نیمه دوم فیلم شروع می‌شود. صحنه‌هایی که در حقیقت شما را در شک فرو خواهند برد و البته این پایان کار نیست. این هیجان تا پایان فیلم شما را رها نمی‌کند و حتی بعد از دیدن فیلم نیز شما را همراهی خواهد کرد!

سوالاتی از شماره هفتم فیلم جنگ ستارگان در ذهنتان وجود دارد که به پاسخ تعدادی از آن‌ها خواهید رسید و تعدادی دیگر نیز شما را به انتظار شماره نهم فیلم می گذارند. بازگشت لوک اسکای‌واکر و رابطه‌اش با ری، شاید شما را به یاد نوستالژی لوک و یودا بیاندازد. حضور پرنسس لیا به خاطر مرگ بازیگرش دلتان را به رنج خواهد آورد و قیام کایلو رین شما را سر درگم خواهد کرد.

در فیلم هفتم اعتراضات زیادی به کاراکتر کایلو رن شده بود و اینکه او صلاحت سیث شدن ندارد و بیش از اندازه کودک گونه است، در این فیلم شاهد تکامل شخصیتی او خواهید بود که چگونه می‌تواند آینده سری را رقم بزند. در سمت دیگر ری نیز به حقیقت‌های زیادی پی خواهد برد و او که اکنون در راس این دنیا قرار دارد، شما را ناامید نمی‌کند. از انتقاداتی که به شماره هفتم وارد بود، شباهت بسیار زیاد آن به شماره‌های نخستین جنگ‌های ستاره‌ای بود. باید به شما اطمینان خاطر دهم هیچ چیزی در شماره هشتم این فیلم برایتان تکراری نیست و تماما برایتان دنیایی نو و تازه تدارک دیده است. از حیوانات و سیارات جدید گرفته تا مبارزات و جنگ‌هایی که شبیهش را تا کنون ندیده بودید.

2

صحنه‌های حماسی‌ای که در طول فیلم رقم می‌خورند، شما را بلاتکلیف خواهند گذاشت! نمی‌دانید از شدت هیجان فریاد بزنید یا بر روی صحنه مذکور تمرکز کنید. نماهای زیبا و پرفکتی که نشان از دید باز کارگردان و کارگردان هنری دارند کاملا شما را راضی خواهند کرد و برای دیدن صحنه‌های بیشتر طاقت انتظار نخواهید داشت! این فیلم نمونه کاملی از پیوند حماسه و تخیل است. حماسه‌ای که در کنار موسیقی فوق‌العاده، نماهای بهت انگیز و بازی بازیگران به یک اثر هنری کامل و پرهیجان و به یاد ماندنی بدل گشته است.

«آخرین جدای» بعد از سال‌های دراز نقطه اوج سری بحساب خواهد آمد و روح تازه‌ای در دنیای جنگ‌های ستاره‌ای می‌دمد که این مهم را باید مدیون «رایان جانسون» نویسنده و کارگردان آن باشیم. در طول فیلم شما فریاد خواهید زد، گریه خواهید کرد، متعجب خواهید شد، با صدای بلند خواهید خندید، به دوران قدیم خواهید رفت و نوستالژی را حس کرده و در پایان مات و مبهوت خواهید بود؛ پکیجی کامل از تمامی احساسات انسانی که همگی دست به دست داده‌اند تا بعد از پایان فیلم شما را مجبور به تشویق و تحسن کنند.

«آخرین جدای» فیلمی است که همیشه در این دنیا دنبالش بودید و به انتظاراتتان پاسخ داده و شما را ناامید نخواهید کرد و بی‌صبرانه ما را به انتظار شماره نهم می‌نشاند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.