نویسنده: Sasan سه شنبه، 13 ارديبهشت 1401
ساعت 21:55

چوب حراج اسکوئر انیکس روی استودیوهای غربی خود

5 از 5

در حالی که مدت زیادی از تأیید ساخت جدیدترین نسخه از سری Tomb Raider توسط استودیوی Crystal Dynamics نمی‌گذرد، در حرکتی غیرمنتظره اسکوئر انیکس این استودیو به همراه دو استودیوی غربی دیگر خود، Square Enix Montreal و Eidos Monreal، را در پکیجی شامل حدود 50 ساخته قبلی این استودیوها و تمامی فرنچایزهای آنها به مجموعه تجاری Emberacer Group در قبال 300 میلیون دلار واگذار کرد.

در سال 2009 بود که بعد از مشکلات مالی مختلف و دست به دست شدن Eidos Interactive در میان چند صندوق سرمایه‌گذاری به واسطه مشکلات مالی، اسکوئر انیکس این شرکت را به همراه تمامی زیرمجموعه‌ها و ساخته‌های آن در قراردادی به ارزش تقریبی 110 میلیون دلار خریداری کرد. در تمام این سال‌ها با وجود تولید آثاری ستایش شده و در مجموع موفق از نظر تجاری توسط این استودیوها، ارتباط خوبی بین مدیریت ژاپن با این بخش‌های غربی برقرار نبود و همواره انتظارات ورای واقعیت از تولیدات آن‌ها وجود داشت. IO Interactive اولین استودیوی غربی بود که در سال 2017 همراه با فرنچایز محبوب خود، سری Hitman، از اسکوئر انیکس جدا شد و به صورت مستقل به تولید بازی‌های موفق خود ادامه داد که با این معامله عملاً شاهد پایان مسیری هستیم که از سال 2009 آغاز شد و فقط سری Just Cause کماکان بخشی از اسکوئر انیکس باقی خواهد ماند.

مجموعه تجاری Embracer Group در سال‌های اخیر استودیوها و فرنچایزهای قدیمی بسیاری را به امپراطوری بازیسازی خود اضافه کرده که شامل مواردی چون Darksiders، Saints Row، Metro، Borderlands و ... می‌شود و حالا سری بازی‌های قدیمی و پرطرفداری چون Tomb Raider، Deus Ex، Legacy of Kain و Thief هم به این گروه اضافه خواهند شد که امید است شاهد مدیریت بهتری روی آینده این عناوین در مقایسه با دوران تملک اسکوئر انیکس باشیم.   

 

Sasan | اخبار | 03/05/2022
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.