نویسنده: قاسم ممتاز یکشنبه، 18 ارديبهشت 1401
ساعت 23:44

راهنما خرید کولر گازی دست دوم در سال 1401

5 از 5

با زیاد تر شدن هزینه کالاهای برقی و نیز کولرگازی ، افراد توانایی خرید کولر گازی نو را ندارند و به همین جهت به سمت کولرکازی دست دوم  می روند. در زمان خرید کولرگازی دست دوم در سال 1401 باید یک سری نکات را رعایت نمایید با ما همراه باشید تا به بهترین شکل ممکن خرید کولرگازی دست دوم را انجام بدهید. در ادامه این مقاله از سمساری بهارستان همراه ما باشید.

نکات مهم در خرید کولر گازی دست دوم چیست؟

1- باید  اطمینان داشته باشیم  که ظرفیت کولر گازی دست دوم با محلی که قرار است در آنجا نصب شود تطابق دارد.

 با استفاده از فرمول ساده متراژ ضربدر عدد 350 تا 600 میتوان ظرفیت دستگاه را محاسبه کرد.

2- روی بدنه کولر گازی در یونیت داخلی و خارجی لیبل یا پلاک دستگاه قرار دارد. پلاک کولر گازی معمولا حاوی اطلاعات برند ، مدل ، ظرفیت برودتی ، ظرفیت حرارتی، مشخصات برق مصرفی ، ظرفیت هوادهی ، میزان صدای تولیدی کولر گازی ، وزن دستگاه ، تاریخ ساخت و شماره سریال و ... می باشد.

3- بازدید ظاهری جهت حصول اطمینان از سلامت و فیزیکی کولر گازی ، بدنه یونیت داخلی و خارجی ، لوله ها و فین های  کندانسور و اواپراتور و سیم کشی های داخلی، بسیاری از دستگاه های کولر گازی دارای دمپرهای خروج هوای متحرک هستند که در کولر های دست دوم شکسته شده و کار نمی کنند.

4- قبل از خرید کولر را تست کنید تست دستگاه کولر گازی دست دوم در مدل پنجره ای و پرتابل فقط با اتصال برق ممکن است. اما در مدل اسپلیت، تست قبل از نصب دشوار تر است، البته بعضی از فروشندگان با اتصال لوله ها و کابل برق تست می کنند  لذا در صورتی که اسپلیت را بدون تست کردن تهیه کردید شرط تست پس از نصب و گارانتی کارکرد را با فروشنده طی کنید.

5- متاسفانه دیده شده که کولر گازی تقلبی و بدون نام و برند تجاری را با برچسبی ساده تبدیل به معتبر ترین برندها کرده و به فروش می رسانند. دقت داشته باشید که اصالت دستگاه قابل بررسی است.

6- بازدید از پلاک وظرفیت کمپرسور و مطابقت با پلاک ظرفیت درج شده روی پلاک اصلی کولر گازی ؛ مشاهده شده است که دستگاه کولر گازی ۱۸۰۰۰ که کمپرسور آن سوخته ،با کمپرسور تعویض شده  12000 فروخته شده و مشتری غافل از این قضیه دستگاه را خریداری میکند.

7- اطمینان از گاز مبرد درون کولر گازی که باید مطابق با پلاک کولر گازی باشد . استفاده از گازهایی بغیر از گاز درج شده روی پلاک میتواند به دستگاه آسیب بزند .

8- کولر گازی دست دوم در نوع پنجره ای ، اسپلیت ، پرتابل و... باید درون سیستم خود دارای گاز مبرد باشند . تکنسین، گاز کولر گازی اسپلیت را در زمان باز کردن دستگاه از جای قبلی می بایست  درون کمپرسور و  کندانسور جمع کند تا در زمان نصب مجدد نیاز به شارژ گاز نداشته باشد.اذعان فروشنده مبنی بر خارج شدن گاز زمان باز کردن لوله کشی کولر اسپلیت قابل قبول نیست و ممکن است دستگاه نشتی داشته باشد.

9- کاور بدنه را باز کرده و داخل دستگاه را ببینید که ضربه خوردگی و جوشکاری و پرسکاری نشده باشد . احتمال وجود نشتی در قسمت های دخلی دستگاه در صورت تعمیری بودن بالاست.

10- اطمینان از تطابق پنل بیرونی و داخلی در خرید دستگاه های کولر گازی دست دوم اسپلیت . مشاهده شده است که گاها در انبارها پنل ها جابجا شده و فروشنده پنل داخلی را از برند یا ظرفیت دیگر تحویل خریدار میکند.

11- ریموت کنترل دستگاه را چک کنید فابریک باشد. چرا که برخی از دستگاه های کولر گازی دست دوم که کنترل آنها گم شده یا شکسته و خراب شده دارای ریموت کنترل یدکی و گاها کنترل همه کاره موجود در بازار هستند که بعضی از آپشن های کولر گازی را نمی تواند فعال کند.

بیشتر: سمسارچی، خریدار انواع یخچال و کولر گازی دست دوم در سعادت آباد

Semsarchi 4

کولر گازی دست دوم معمولا گارانتی ندارد. بهترین گارانتی ها هم با جابجایی دستگاه کنسل میشوند، لذا اگر جابجایی توسط شرکت سازنده انجام شود و تایید شود که مناسب برای محیط جدید است ممکن است که گارانتی ادامه یابد.

13- ادعای فروشنده کولر گازی دست دوم مبنی بر گارانتی شرکتی کولر گازی در مدل اسپلیت دست دوم که از جایی دیگر بدون نظارت شرکت گارانتی کننده باز شده صحیح نیست.

14- کولر گازی دست دومی که می خرید شسته شده و سرویس شده و تمیز باشد.امکان بروز نشتی در زمان سرویس و شستشوی دستگاه های قدیمی بالاست لذا دستگاهی را تهیه کنید که قبلا سرویس شده باشد.

15- از لوله های مسی ارزان قیمت و دست دوم برای نصب استفاده نکنید چرا که اگر سوراخ باشند نشتی میدهند و اگر دوپهن شده باشند کارایی دستگاه به مشکل میخورد.

چطور بر اساس متراژ منزل کولر گازی دست دوم بخریم؟

شما در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم این نکته مهم را هیچگاه نباید، فراموش کنید. در صورتی که در خرید کولر گازی بر حسب متراژ خانه، درست عمل نکنید، عواقب خسارت باری در انتظار شما خواهد بود. ما در این بار نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید در این امر، موفق عمل کنید.

در نظر گرفتن فاکتور BTU

این فاکتور تعیین کننده کولر گازی بر اساس متراژ اتاق است. BTU همانند واحدهای اندازه گیری انرژی است. این فاکتور با در نظر گرفتن مساحت اتاق، آب و هوای شهر و عایق بندی های اتاق و محیط آن بستگی دارد و تمام این موارد در نظر می گیرد.

در خرید کولر گازی دست دوم اولین چیزی که به چشم شما می خورد عددی است که مقدار BTU را به شما نشان می دهد مانند کولر گازی اسپلیت 18000 سامسونگ. کولر گازی های درجه BTU را دریافت می کنند و از حدود 5000 BTU شروع می کنند تا قدرتمندترین حدود 36000 BTU. پس از محاسبه متراژ فضای مورد نظر برای خنک کردن، می توانیم در مورد میزان قدرت کولر گازی مورد نیاز برای تصمیم گیری خرید آن صحبت کنیم.

نحوه محاسبه متراژ اتاق

اولین قدم در خرید کولر گازی اسپلیت دست دوم یا نو اتاق اندازه گیری دقیق فضای شما برای محاسبه متر مربع آن است. برای بدست آوردن عدد مناسب باید مقداری اندازه گیری و کمی هندسه انجام دهید. بنابراین، اجازه دهید برای شروع کار چند فرمول هندسی ساده را پوشش دهیم.

فرمولی که برای محاسبه متر مربع مربع یا مستطیل معمولی استفاده می شود فرمولی است که برای بیشتر اتاق ها استفاده می شود طول در عرض در ارتفاع است تا مساحت کلی بدست آید.

جدول BTU برای خرید کولر گازی دست دوم

در ادامه بر اساس متراژ اتاق، BTU های مورد نظر آن را برای شما یادداشت کرده ایم تا این راهنمای خرید کولر گازی دست دوم برای شما، کارآمد واقع بشود:

  • کولر گازی 5000 مناسب برای اتاق 15 متر مربعی
  • کولر گازی 10000 مناسب برای اتاق 40 متر مربعی
  • کولر گازی 18000 مناسب برای اتاق 90 متر مربعی
  • کولر گازی 23000 مناسب برای اتاق 130 متر مربعی
  • کولر گازی 28000 مناسب برای اتاق 180 متر مربعی

Semasrchi

منبع: سمساری تهران semsarietehran سمساری سیار

قاسم ممتاز | 08/05/2022
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.