نویسنده: Matin جمعه، 31 شهریور 1402
ساعت 12:32

قابلیت Bullet Time در Max Payne چگونه ساخته شد؟

زمان کند می‌شود... Max شلیک می کند!

2.5 از 5

بنیان‌گذار و تهیه کننده شرکت Apogee، Scott Miller مجموعه‌ای از خاطرات خود را از زمان همکاریش با کمپانی Remedy در اولین بازی Max Payne در توییتر به اشتراک گذاشته است. این خاطرات شامل افشای چگونگی تولد مکانیک محبوب Bullet Time نیز می‌شود.

به گفته Miller، کمپانی Remedy در ابتدا یک ویژگی اسلوموشن برای دشمنان در حال مرگ بر اساس عشق توسعه دهندگان به فیلم‌های John Woo به بازی اضافه کرده بود، اما تهیه کننده این اثر پیشنهاد کرد که آن را به گیم پلی بازی نیز اضافه کنند و آن را به صورت قابلیتی طراحی کنند که شخصیت Max بتواند آن را فعال کند. Miller حتی یادداشت اصلی که در آن ابتدا این ایده را بیان کرد در یک توییت به اشتراک گذاشت:

"قابلیت Bullet Time متولد شد! من بالاخره این یادداشت را که می‌دانستم جایی در فایل‌هایم دارم پیدا کردم، وقتی به ایده Bullet Time برای Max Payne فکر کردم، آن را نوشتم و سپس ایمیلی برای کمپانی Remedy فرستادم تا این ایده را برای آن‌ها توضیح دهم. این ایمیل در قالب یک DVD بایگانی شده است، امیدوارم به زودی آن را پیدا کنم."

او همچنین تصویر یادداشتی دست نویس با دست خط خود را منتشر کرد، که بر روی آن نوشته شده است:

"ما باید قسمت‌های اسلوموشن را بخشی از گیم پلی کنیم و آن را نه فقط در بخش بصری استفاده کنیم. شخصیت Max باید بتواند آن را فعال کند! زمان کند می‌شود... Max شلیک می‌کند."

این بخشی از تاریخچه توسعه یک بازی ویدئویی محبوب است، اما گفت و گو طرفداران بر روی این قسمت از تاریخچه به سرعت به این موضوع تبدیل شد که چه کسی اصطلاح "Bullet Time" را در ابتدا ابداع کرده است، زیرا در توییت‌های بعدی به نظر می‌رسید که Miller افتخار ابداع این عبارت کلاسیک را به نام خود ثبت کرده است:

"این سوالی که Devin می‌پرسد در طول این سال‌ها زیاد مطرح شده است.

1

فیلم «The Matrix»، هرگز از عبارت «Bullet Time» روی پوستر، در تریلرها، در خود فیلم یا در هیچ یک از تبلیغاتی که من اطلاع دارم استفاده نکرد. بنابراین، وقتی این نام به ذهنم رسید، تصور کردم که این نام منحصر به فرد است، و..."

همان‌طور که بسیاری از مردم در پاسخ به این توییت اشاره کرده‌اند، عنوان Max Payne در سال 2001، دو سال پس از آن که Matrix این اصطلاح را کاملاً رایج کرده بود، منتشر شد.

سپس Miller پاسخ داد که حداقل تا آنجا که او می‌دانست، این اصطلاح هرگز در تبلیغات و یا مصاحبه‌های Matrix گنجانده نشده است، اما دیگران به سرعت به وجود مصاحبه‌هایی اشاره کردند که در آن Wachowskiها مدت کوتاهی پس از اکران فیلم از این عبارت استفاده کردند؛ و همچنین به وجود یک ویدئو 6 دقیقه‌ای ویژه درباره پشت صحنه ساخت فیلم Matrix در ورژن DVD این فیلم در سال 1999 به نام "Bullet Time چیست؟" اشاره شد.

جالب اینجاست که کمپانی Apogee برای چندین سال پس از انتشار Max Payne علامت تجاری این عبارت را حفظ کرد، اما پس از آن در زمان Matrix Reloaded آن را کنار گذاشت. سپس کمپانی Warner Brothers این علامت تجاری را به ثبت رساند، که باعث شد که Rockstar مجبور شود در مطالب تبلیغاتی Max Payne 3 موارد سلب مسئولیت را در این زمینه لحاظ کند.

با توجه به تعداد سال‌هایی که Max Payne در حال توسعه بوده است، ممکن است Miller به طور مستقل این اصطلاح را مطرح کرده باشد، اما ما می‌توانیم استدلال کنیم که کاملاً واضح است که چه کسی برای اولین بار از این عبارت در برابر مخاطبان عمومی استفاده کرده است.

منبع: TimeExtension

Matin | مقالات | 22/09/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.