نویسنده: Matin چهارشنبه، 05 مهر 1402
ساعت 18:02

تغییرات Lies of P نسبت به داستان اصلی پینوکیو

3.5 از 5

عنوان Lies of P ممکن است بر اساس کتاب The Adventures of Pinocchio باشد، اما طرفداران به سرعت متوجه خواهند شد که این عنوان Soulslike اصلا شبیه به یک افسانه کودکانه نیست.

 بازی ویدئویی Lies of P یک اقتباس منحصر به فرد و دلهره آور از پینوکیو است که داستان اصلی را به یک داستان تاریک و اسرارآمیز در ژانر بقا در شهر Krat تبدیل می‌کند.

این بازی به بسیاری از عناصر تیره‌تر داستان اصلی، اثر Carlo Collodi وفادار می‌ماند، و این عناصر را در سبک داستان سرایی محیطی گنجانده و جزئیات منحصر به فرد و پیچیده‌ای را برای شخصیت‌های کمتر شناخته شده طراحی می‌کند.

اخطار: در ادامه متن اسپویلرهای بزرگی از بازی Lies of P وجود دارد. با مسئولیت خود به خواندن این مقاله ادامه دهید.

بازی ویدئویی Lies of P اقتباسی از داستان کلاسیک اثر Carlo Collodi است، که ماجراهای پینوکیو را به داستانی تاریک و اسرارآمیز در ژانر بقا در شهر خیالی Krat دنبال می‌کند. از زمانی که اخبار ساخت این عنوان پخش شد، طرفداران این سوال را مطرح کردند که Lies of P چقدر به داستان اصلی وفادار است. با عرضه رسمی این بازی ویدئویی در اوایل این هفته، سوالات آن‌ها پاسخ داده شده است. در حالی که این دو اثر شخصیت‌ها، رویدادها و محیط مشابهی دارند، بازی Lies of P داستان اصلی Collodi را به یکی از منحصر به فردترین و ترسناک‌ترین تصویرسازی‌های پینوکیو تبدیل می‌کند.

بازی ویدئویی Lies of P طرفداران را در نقش شخصیت اصلی P، شخصیتی عروسکی و "پسر" بدلی یک کیمیاگر قدرتمند به نام Geppetto قرار می‌دهد. با این حال، دروغ‌های موجود در این داستان تاثیرات خود را بر P القا می‌کنند و به آرامی او را به شخصیتی کاملاً متفاوت تبدیل می‌کنند. اینکه در نهایت، داستان P، Geppetto، و ساکنان شهر Krat پایان خوشی داشته باشد یا خیر، به تصمیم بازیکنان بستگی دارد، و در Lies of P تصمیمات اغلب عواقب غیرمنتظره‌ای دارند.

عناصر تیره درLies of P نسبت به داستان اصلی Collodi دو برابر می‌شود

2

Black Rabbit Brotherhood در Lies of P

در حالی که بسیاری از طرفداران با داستان پینوکیو آشنا هستند، منصفانه است که فرض کنیم اکثر آن‌ها با داستان اصلی نوشته Collodi چندان آشنا نیستند. برخلاف مدرن‌ترین نسخه‌های موجود، ماجراهای پینوکیو در اثر اصلی میزبان مفاهیم تاریک و پیام‌های هشداردهنده‌ای بوده است. در ساخت Lies of P، استودیو Neowiz از بسیاری از آن عناصر تیره‌تر در داستان سرایی محیطی این بازی ویدئویی استفاده کرده است. به همین ترتیب، شخصیت‌هایی که P در سفر خود برای نجات شهر Krat با آن‌ها مواجه می‌شود، به بسیاری از خطراتی که این عروسک در داستان تاریک‌تر نوشته Collodi با آن‌ها رو به رو می‌شود اشاره می‌کنند.

در Lies of P، شخصیت Geppetto عروسک P را با قدرت دروغ گویی بشری خلق می‌کند، که باعث می‌شود او شبیه به هیچ عروسک دیگری در جهان نباشد. Geppetto وظیفه دارد که Krat را از شر مشکلی که با عروسک‌ها دارد خلاص کند. در طول این مسیر، P با شخصیت‌هایی که به صورت آشکارا شبیه شخصیت‌های اثر اصلی هستند مواجه می‌شود، مانند Gemini، یک برداشت روباتیک از Jiminy Cricket، و Sophia، یک عروسک پری مانند آبی. با این حال، قدرت واقعی Lies of P در اقتباس عناصر کمتر شناخته شده داستان Collodi و استفاده پیچیده‌تر از آن‌ها است.

در طول داستان اصلی Lies of P، شخصیت P با تعداد زیادی از چهره‌های کم‌تر شناخته شده مانند Red Fox، Black Cat و Black Rabbit Brotherhood رو به رو می‌شود که تغییری منحصر به فرد نسبت به همتایان خود در داستان اصلی ارائه می‌دهند. در داستان اصلی، یک روباه و خرگوش پینوکیو را فریب می‌دهند، پول او را می‌دزدند و او را از درخت آویزان می‌کنند. در بستر مرگ، خرگوش‌های سیاه با تابوتی در دست به پینوکیو نزدیک می‌شوند، اتفاقی که او را می‌ترساند تا به دنبال بهبودی خود باشد.

شخصیت‌های Red Fox و Black Cat در موارد متعددی در Lies of P حضور دارند، اما زمانی که به لانه Black Rabbit Brotherhood در بازی نزدیک می‌شوید، این دو شخصیت به شما پیشنهاد کمک می‌کنند. اگر P این کمک را قبول کند، او را فریب می‌دهند و P را رها می‌کنند تا به دست خرگوش‌ها بمیرد. با انعکاسی از داستان اصلی، کات سین مقدماتی Black Rabbits خرگوشانی را نشان می‌دهد که با تابوتی با نوشته "Liar" (دروغگو) بر آن به میدان جنگ نزدیک می‌شوند، آن را در مرکز میدان قرار داده و حمله را آغاز می‌کنند.

بزرگترین پیچیدگی داستان در Lies of P زمانی رخ می‌دهد که مسیر صادقانه را دنبال کنید

3

Estella Opera House Play در Lies of P

بسیاری از بازیکنان Lies of P مطمئناً در اولین تجربه بازی خود مسیر "All Truth" (تمام حقیقت) را دنبال می‌کنند، زیرا شناخت آن‌ها از این افسانه از انیمیشن دلپذیر ساخته دیزنی سرچشمه گرفته است. با این حال، تیره‌ترین پیچیدگی داستان Lies of P را کسانی که این مسیر را انتخاب کرده‌اند تجربه می‌کنند. اگر بازیکنان کاملاً صادق باشند و به پایان "Real Boy" برسند، آن‌ها عمق تیره این اقتباس را از برداشت داستان اصلی Collodi کاملاً تجربه خواهند کرد.

در مواجهه با مرگ خود، P می‌تواند قلب خود را به Geppetto تقدیم کند تا این کیمیاگر بتواند پسر واقعی خود، Carlo را احیا کند. اگر بازیکنان قلب P را به Geppetto بدهند، یک پرش کوتاه زمانی رخ می‌دهد، پس از آن Geppetto در حال انتظار بیرون از هتل Krat دیده می‌شود. زمانی که Carlo که اکنون احیا شده است از هتل بیرون می‌آید، Geppetto به او نگاه کرده و لبخند می‌زند، سپس از کارهای خوب پسرش تمجید کرده و اعلام می‌کند که خانواده‌شان بالاخره کامل شده است. همان‌طور که دوربین از صحنه دور و دورتر می‌شود، مشخص می‌شود که Carlo همه بازماندگان از جمله همه متحدان P را در هتل Krat قتل عام کرده است، و سپس آن دو شهر را ترک می‌کنند.

بازی ویدئویی Lies of P اکنون برای پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X/S در دسترس است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 27/09/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.