نویسنده: محمدجواد فرج الهی شنبه، 23 دی 1396
ساعت 14:01

آلبوم هفته: قسمت چهارم

5 از 5

آلبوم هفته: قسمت چهارم

سلام خدمت کاربران محترم بازی‌مگ. با یک قسمت دیگر از آلبوم هفته خدمت شما هستیم. از بابت تاخیر یک روزه پیش آمده هم عذرخواهی می‌کنیم.

همانطور که مطلع هستید، هفته‌ی گذشته ما مقاله برترین‌های بازی‌مگ را منتشر کردیم و Horizon Zero Dawn را به عنوان برترین بازی سال انتخاب نمودیم. حال در این هفته ما از تک تک نویسندگان خواستیم تا از بهترین بازیی که در سال 2017 انجام داده‌اند، یک عکس بگیرند و برای ما بفرستند تا شما به طور دقیق‌تر با سلیقه‌ها و انتخاب‌های تیم تحریریه آشنا بشید. همچنین آرت‌ها و تصاویری از برترین عنوان 2017 بازی‌‌مگ یعنی هورایزن برای شما قرار دادیم. امیدواریم که از این قسمت آلبوم هفته لذت ببرید.

عکس‌های تحریریه

خب باید بگم که سلیقه بچه‌ها واقعا متفاوت هست و به جز سینا و نریمان هیچکس با دیگری توافق نظر نداشت! خودتون انتخاب‌هارو ببینید!

The Evil Within 2

سینا حسینی – The Evil Within 2

«بازی The Evil Within 2 بی اغراق از برترین آثار 2017 است. محیط های باز, اکشن قابل قبول و اتمسفر مثال زدنی همگی در راستای خلق اثری جذاب گرد هم آمده اند که این امر برترین تجربه نگارنده را در سال 2017 شکل داد.»

Cuphead

حمیدرضا قانعی – Cuphead

«کاپ هد تجربه ای جدید و منحصربفرد بود که من سالها انتظارش را می کشیدم. کاپ هد علاوه بر اینکه برای من لحظات شیرین و خاطره انگیزی را پدید آورد، به من ثابت کرد که هیچ چیز غیرممکنی در این دنیا وجود ندارد و ایده ها و هدف های بلند پروازانه می توانند تحقق پیدا کنند.»

Persona 5

قاسم ممتاز – Persona 5

«راستش می‌خواستم در مورد بازی‌های خوب و بدی که سال گذشته عرضه شدن حرف بزنم و بعد در رابطه با مسیری که صنعت بازی‌های ویدیوی به سمت اون قدم بر می‌داره یک مقدار صحبت کنم، اما به این نتیجه رسیدم که دلم نمی‌خواد این فضای چند جمله‌ای که در اختیار دارم با تحلیل و بررسی پُر بشه. در این مدتِ تقریبا 20 ساله‌ای که گیمر هستم، بازی‌های خوب و بد زیادی رو تجربه کردم. اما بطور خاص با بعضی از این عناوین زندگی کردم. سری رزیدنت اویل (البته اگر نسخه‌های افتضاح جانبیش رو حذف کنیم) سری اونیموشا (که از صمیم قلب امیدوارم نسخه‌ی جدید از اون ساخته بشه یا لااقل نسخه های PS2 دوباره ریمستر بشن) شماره‌های خاصی از سری فاینال فانتزی، سری شنمو، سری پرسونا و همینطور موارد نسبتا زیادی که پرداختن به اون‌ها از حوصله‌ی این مطلب خارجه. سال گذشته پرسونا 5 عرضه شد. همونطور که گفتم پرسونا جزو محبوب‌تری سری بازی‌هایی هست که تابحال تجربه کردم و برای یک گیمر، چه چیزی بهتر از یک نسخه‌ی اصلی از سری محبوبش؟ می‌خواستم به درخواست محمد جواد عزیز از محیط بازی عکس تهیه کنم اما هر چقدر تلاش کردم نتونستم بین این همه زیبایی Persona 5، یک قاب خاص رو جدا کنم. برای همین از باکس بازی عکس گرفتم. پرسونا 5 برای من بعنوان یکی از علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپن و دوست‌داران بازی‌های سبک نقش آفرینی ژاپنی، همون چیزیه که باید باشه. همه چیز عالیه. در این بازی فقط هنر می‌بینید. در تمام زمینه‌ها، از داستان و شخصیت پردازی گرفته تا گیم‌پلی و روابط اجتماعی. پرسونا 5 رو تجربه کنید تا متوجه بشید که چرا بعد از 300 ساعت گیم‌پلی، هنوز هم این بازی برای من جذاب و دوست‌داشتنی باقی مونده!»

Hellblade

محمد مراقی - Hellblade: Senua's Sacrifice

«Master of Illusion!!

واقعا می‌توان به سنوآ گفت: استاد توهم. اگر بازی Hellblade را تجربه کرده باشید، می‌دانید راجع به چه چیزی حرف می‌زنم. این بازی نقطه عطف عشق یک بازیساز به بازی ساختن است. استدیوی نینجا تئوری با امکانات و منابع محدودی که داشت، یک شاهکار هنری ساخته که امروز آن را بهترین بازی سال خودم می‌دانم.»

Horizon Zero Dawn

احسان ناخدا – Horizon Zero Dawn

«سال 2017 در کل سال خیلی خوبی برای من بود. از یه طرف بازی‌های خیلی خوبی منتشر شد و از اون طرفم اخبار خوبی رو از استودیوهای مختلف شنیدیم. اون وسط هم شاید چندتا چیز مثل بسته شدن ویسرال گیمز و تجربه Dead Alliance داغونم کرد. اما بین همه بازی‌هایی که امسال بازی کردم، بنظرم Horizon و بعد Nier Automata خیلی خوب بودن و از بازی کردنشون حسابی لذت بردم.»

The Evil Within

نریمان عبدی – The Evil Within 2

«عنوان The Evil Within 2 یکی از بهترین بازی هایی بود که در سال میلادی گذشته موفق به انجامش شدم. یک عنوان ترس و بقای دیدنی. طراحی هنری بی‌نظیر بازی لحظات نابی را برای عکاسی بوجود آورده بود که این تصویر یکی از چندین عکسی است که هنگام خیره شدن به مناظر زیبا بازی گرفتم.»

Destiny 2

پدرام پورامامعلی – Destiny 2

«من برای انتخاب بهترین بازی، فقط به یک نکته توجه می‌کنم که در ادامه میگم‌‌؛ گیم‌پلی، جلوه‌های بصری، داستان و ... هرگز به تنهایی برام تعیین کننده نبودن. هر موقع که ازم سوال میشه بهترین بازی که انجام دادی چی بود فقط این نکته رو در نظر میگیرم که آیا دلم میخواد خودم تو دنیای اون بازی باشم یا نه. Destiny 2 برای خیلی‌ها انتظارات رو برآورده نکرد اما به من خیلی حال داد. نمیدونم بخاطر علاقه‌ی خودم به آسمونا و فضاس یا چیز دیگه، ولی هر موقع که Destiny 2 میام بیرون دلم میخواد خودم، همین پدرام، بره تو جهان بازی و تا ابد توش سرگردون بمونه.

البته باید بگم من هنوز خیلی از بازیهایی که امسال عرضه شدن رو تجربه نکردم. ولی از حسی که به Destiny دارم مطمئنم!»

Zelda BOTW

محمدجواد فرج الهی – The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild

«امسال شاهکارهای زیادی را تجربه کردم. بازی‌هایی مثل WROEF و Horizon که داستان زیبایی داشتند و بسیار بروی ذهن و روانم تاثیر گذاشتند. از طرفی شاهکار Divinity 2 هم گیم پلی واقعا عمیق و گسترده‌ای داشت و تمام ساعاتی که برایش وقت گذاشتم، لحظاتی دل نشینی بودند. همینطور Persona 5 هم یک عنوان خوش ساخت و فوق العاده بود و شخصیت پردازی بی مانندی داشت. همه‌ی این بازی‌ها را دوست و با تک تک شان خاطره دارم. اما یک چیز باعث شد تا زلدا را بهترین تجربه‌ام بدانم چراکه زلدا فراتر از یک بازی جهان باز ساده است. این عنوان تمام استانداردهایی که تا به حال در بازی‌ها دیده‌ام را تغییر داده و معنای جهان باز بودن را از نو تعریف کرده است. البته فقط به خاطر استانداردها و این حرف‌ها انتخابش نکردم! نه! بلکه از بین عناوینی که نام بردم فقط زلدا بود که توانست کاری کند تا هنگام بازی کردن لبخند بزنم! باعث شد تا با یک گیم پلی چالش برانگیز مواجه بشوم! باعث شد سر هر معمایی از ذهن آکبندم کار بکشم! کاری کرد تا به کوچکترین جزییات جهان بازی توجه کنم و هیچ چیز را از قلم نیندازم! کاری کرد تا در جهان بازی کاملا غرق شوم و برای بازی کردن برنامه بریزم! بله! برنامه بریزم که اول کدام معبد را ببینم و بعد کدام ماده را فارم کنم و بعد از آن برای پخت ناهار کدام حیوان را شکار کنم! حتی کاری می‌کند تا در استفاده از سلاح‌های تان هم نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید و بدون برنامه کاری نکنید! در نهایت باید بگویم که زلدا شاید آن زرق و برق بقیه بازی‌های روز را نداشته باشد اما مطمئنا سازندگان آن خوب می‌دانند که معنای بازی چیست و فارغ از پیچدگی‌های غیر ضروری، یک تجربه لذت بخش را برای مخاطب ایجاد کردند. خلاصه زلدا خیلی خوب است!»

آرت‌ورک‌ها

والپیپرها

محتوای بیشتر در این بخش: آلبوم هفته: قسمت سوم »
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    خیلی عالی بود. ممنون از تمام دوستانی که عکس هاشون رو ارسال کردن و ممنون از محمد جواد بابت گردآوری این مجموعه . بسی لذت بردم.
    پینوشت: تصویر بکگراند سمت چپ هم اکنون بر روی دسکتاپ بنده خودنمایی می‌کنه :blink:

    ‏JaFa_th از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.