نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 21 ارديبهشت 1399
ساعت 09:00

نرخ فریم 60 خروجی استاندارد برای Xbox Series X خواهد بود

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته یکی از مدیران ارشد ایکس‌باکس، نرخ فریم خروجی استانداردی که برای Xbox Series X تعریف شده ۶۰ تصویر در ثانیه است.

نسل هشتم کنسول‌های بازی خانگی همراه با همه عناوین کوچک و بزرگ و بعضا فوق‌العاده خود، حدود ۶ ماه دیگر به پایان می‌رسد و کنسول‌های بازی جدیدتر و قدرتمندتر جای پلتفرم‌های کنونی را خواهد گرفت. یکی از ویژگی‌های نسل هشتم که در بیشتر بازی‌های آن دیده می‌شود، درنظر گرفتن استاندارد غیررسمی برای نرخ فریم خروجی ۳۰ تصویر بر ثانیه بود. این نرخ البته با هرچه پیش رفتن این نسل، ممکن بود کاهش نیز پیدا کند و در برخی بازی‌های خیلی بزرگ حتی افت فریم محسوس هم دیده می‌شد. پیرامون کنسول نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس، اخیرا اشاره شده که نرخ فریم خروجی که برای این کنسول به عنوان استاندارد تعریف شده، ۶۰ تصویر در ثانیه است.

مایکروسافت از زمان رونمایی Xbox Series X تاکنون، همواره در تبلیغات خود روی این موضوع مانور داده که این کنسول به راحتی توان اجرای بازی‌ها را با مشخصات 4K/60fps دارد و نرخ فریم و ابعاد تصویر حتی بالاتر را نیز پشتیبانی می‌کند. پیرامون این موضوع، آرون گرینبرگ مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌باکس، در حساب توییتری خود تایید کرده که نرخ استاندارد فریم ریت خروجی کنسول ۶۰ خواهد بود و بازیسازان می‌توانند از معماری فنی کنسول نیز برای بالاتر بردن این نرخ فریم، تا حتی ۱۲۰ هم استفاده کنند.

نرخ فریم 60fps خروجی استاندارد کنسول است، با این حال معماری فنی این اجازه را هم می‌دهد که بازی‌ها تا نرخ فریم 120 تصویر در ثانیه هم خروجی داشته باشند.

گفتنی است که این موضوع البته به این معنی نیست که هیچ بازی روی این کنسول، با نرخ فریم پایین‌تر از ۶۰ اجرا نمی‌شود؛ با این حال تعیین نرخ فریم ۶۰ به عنوان استاندارد کلی برای بازی‌های نسل بعدی موضوع خوشحال‌کننده‌ای است. گفتنی است که Xbox Series X قرار است در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.