نویسنده: پدرام پورامامعلی سه شنبه، 28 شهریور 1396
ساعت 15:50

برقراری کراس-پلی در بازی Fortnite میان PS4 و Xbox One حقیقت داشت

5 از 5

برقراری حالت کراس پلی بین دو کنسول PS4 و Xbox One در بازی Fortnite تایید شده اما این قابلیت اکنون دیگر وجود ندارد

از نظر فنی امکان این که دارندگان Xbox One  و PS4 بتوانند بازیهایی مانند  Rocket League را در کنار یکدیگر تجربه کنند، کاملا امکان‌پذیر است اما کمپانی سونی تا به امروز اجازه نداده چنین اتفاقی رخ دهد. با این حال چند روز پیش کاربران بازی Fortnite بر روی هردو کنسول گزارش دادند که در طول آخر هفته حالت کراس-پلی برایشان برقرار شده است. هرچند که اکنون این قابلیت دیگر غیرفعال و دلیل وقوع آن یک خطا اعلام شده.

تعدادی از کاربران ردیت اعلام کرده اند که در چند روز اخیر مشغول بازی به صورت کراس-پلی بوده اند. برای اولین بار ، کاربر PRE_-CISION-_, هنگامی که مشغول بازی بر روی PS4 بود متوجه این موضوع شد. او در بازی شخصی را دید که نام کاربری اکانتش دارای فاصله بود. گذاشتن فاصله در نام‌های کاربری PSN غیرممکن است و این نشان میدهد که آن بازیکن مشغول بازی بر روی Xbox One بوده است. بعضی حدس میزدند دلیل این اتفاق حضور یکی از اعضای پشتیبانی بازی Fortnite از PC در بازی بود (اعضای تیم پشتیبانی Fortnite برای خدمات‌رسانی از کراس پلی بین PC و PS4 استفاده میکنند) اما کمی بعد با بررسی کاربران ردیت و نئوگف مشخص شد که در Fortnite هیج حساب کاربری با این اسم بر روی PC  وجود ندارد. و این نام کاربری مربوط به یکی از اعضای Xbox Live است که اخیرا بازی Fortnite را نیز انجام داده است. کمی بعد شواهد بیشتری مبنی بر وقوع کراس-پلی میان PS4 و Xbox Live منشر شد، از جمله مردی که ادعا میکرد در مقابل فرزندش بازی را به صورت کراس-پلی انجام داده.

ظاهرا Epic Games  نیز صحت این ماجرا را تایید کرده است. اگرچه این حالت رسما به بازی اضافه نشد. آنها به Gamestop گفتند:

این یک خطا در برقراری اتصالات بود که اکنون برطرف شده است

بسیار ناامیدکننده است که این اتفاق در سکوت خبری و بدون اعلام قبلی اتفاق افتاد. مایکروسافت همواره در سالهای اخیر به حمایت ار کراس پلی معروف بوده. بازی Rocket League به زودی از طریق کراس-پلی میان Xbox One , Switch و PC قابل بازی خواهد بود و Minecraft (که مالکیت‌اش بر عهده مایکروسافت است) نیز آماده کراس-پلی بین Xbox One و PS4  خواهد بود. با این حال تاکنون سونی راضی به انجام این کار نشده است.

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.