نویسنده: فردین باقریان شنبه، 12 آبان 1397
ساعت 22:21

نقد و بررسی The Surge - The Good, the Bad, and the Augmented

0 از 5

شاید عنوان «The Surge»  را بتوان یکی از بازی‌هایی دانست که در این نسل بدون هیچ سر و صدای خاصی منتشر شد و به همان سرعت نیز به خاطره‌ها پیوست. تبلیغات ضعیف و کم‌لطفی مخاطبان و منتقدان نیز نقش بسزایی را  در این بین ایفا کردند. بعد از گذشت تقریبا یکسال از انتشار بازی، حالا شرکت «Deck 13» که قبلا عنوان «The Lord of the Fallen» را نیز در کارنامه خود دارد، در یک حرکت غافلگیر‌کننده اقدام به معرفی و انتشار دومین بسته اضافه شونده برای «سورج» کرد؛ و البته باز هم بی سروصدا! حتی بنده که بشدت پیگیر اخبار این بازی و شماره دوم آن هستم نیز، تا قبل از اضافه شدن تروفی‌های این بسته به لیست بازی‌هایم، از وجود این چنین بسته‌ای باخبر نبودم! بهتر است از حواشی این بازی بگذریم و مستقیما نگاهی داشته باشیم به بسته «The Good, The Bad and The Augmented».

the surge the good the bad and the augmented 0005

همانطور که از نامش پیداست، باید حدس زده باشید که تم و فضای این بسته حالت غرب وحشی به خود دارد. شرکت CREO به واسطه دکتر راش‌باتر، قبلا بر روی پروژه‌ای کار می‌کرده که قرار بود مسافران را به دنیای شبیه‌سازی وسترن ببرد. اما بعد از اتفاقاتی که پیرامون داستان اصلی رخ داده، این مکان نیز دچار آشوب و هرج و مرج شده است. بسته از 9 مرحله مجزا و کوتاه تشکیل شده است. البته مراحل اصلی در 3 مرحله اول جای دارند و باقی مراحل، ترکیبی از سه مرحله ابتدایی است. قبل از ورود به بخش شبیه ساز می‌توانید نوع بازی و درجه سختی و یک سری Mod را برای تنوع در گیم‌پلی انتخاب کنید و در نهایت باید با رئیس پایانی آن مرحله مبارزه کنید. سختی کار در اینجاست که اگر در طی مرحله بمیرید، مستقیم به خارج از اتاقک شبیه سازی منتقل می‌شوید و تمامی رشته‌هایتان پنبه می‌شود!

با اینکه این بسته بسیار کوتاه و حالت چالش‌گونه دارد، اما سلاح‌ها و لباس‌های جدیدی که برایتان در نظر گرفته شده از تنوع قابل قبولی برخودار هستند. حتی برای بدست آوردن تمامی سلاح‌ها و لباس‌ها مجبورید این مراحل را با انتخاب ماد‌های مختلف و چینش‌های مختلفی به پایان برسانید که ارزش تکرار بازی را برایتان تا حدودی بالاتر می‌برد.

the surge the good the bad and the augmented 0003

اما بگذارید روراست باشیم. بسته جدید در مقایسه با بسته قبلی که «A Walk in the Park» نام داشت، هیچ چیزی برای گفتن ندارد. نه داستان خاص و پرکششی، نه مدت زمان قابل ملاحظه‌ای و نه محیط‌ها و مراحل متنوعی. با توجه به قیمت ده دلاری‌ای که این بسته دارد، خرید آن کمی دور از عقلانیت است. شاید اگر از طرفداران بی‌بروبگرد بازی باشید و دنبال بهانه‌ای برای بازگشت به دنیای این بازی، می‌توانید خود را برای خرید آن راضی کنید؛ اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردم انتظار گیم‌پلی طولانی‌ای نداشته باشید. شاید این بسته حداکثر 5 الی 6 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص دهد. آنطور که به نظر می‌رسد، کار این شرکت با شماره نخست بازی به اتمام رسیده و باید منتظر روز انتشار نسخه دوم آن در 2019 باشیم.

  • استودیوی سازنده: Deck13
  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
گرافیک
6.0
گیم پلی
5.0
سرگرم کنندگی
6.0
موسیقی و صداگذاری
5.0
ارزش تجربه
6.0
شاید اگر از طرفداران بی‌بروبگرد بازی باشید و دنبال بهانه‌ای برای بازگشت به دنیای این بازی، می‌توانید خود را برای خرید آن راضی کنید؛ اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردم انتظار گیم‌پلی طولانی‌ای نداشته باشید. شاید این بسته حداکثر 5 الی 6 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص دهد. آنطور که به نظر می‌رسد، کار این شرکت با شماره نخست بازی به اتمام رسیده و باید منتظر روز انتشار نسخه دوم آن در 2019 باشیم.
نقاط قوت
  • بهانه‌ای برای ملاقات دوباره بازی!
  • تنوع نسبتا خوب سلاح‌ها و لباس‌ها
نقاط ضعف
  • تنوع کم در مراحل
  • قیمت بیشتر از ارزش
  • کوتاهی بازی
4.5/10

امتیاز شما

(4 رای )
5.6/10
متوسط
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.