نویسنده: سید علی روح‌الامینی جمعه، 04 تیر 1400
ساعت 07:15

نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus

شاهکاری انیمه‌ای

5 از 5

امروز یکی از بهترین بازی‌ها با استایل انیمه‌ای منتشر می‌شود که هر شخصی باید آن را تجربه کند. با نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus همراه بازی مگ باشید.

بازی‌های انیمه‌ای همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. از آثاری با مبارزات نوبتی شاهکار مانند Persona گرفته، تا ژاپنی‌هایی که بیشتر حال و هوای غربی گرفته‌اند. اما بازی Scarlet Nexus توضیح متفاوتی می‌طلبد. این اثر طراحی و استایل انیمه‌ای خاص خود، درکنار سیستم مبارزات و برخی مکانیزم‌های نقش‌آفرینی‌های غربی را درخود دیده است. اما تفاوت این عنوان این است که حتما نباید طرفدار آثار انیمه‌ای یا ژاپنی باشید تا با آن ارتباط برقرار کنید. بلکه از هر جامعه و تو هر سلیقه‌ای باشید، این اثر را باید و باید تجربه کنید. این بازی به‌قدری شگفت‌انگیز است که از دست دادن لذت تجربه آن، می‌تواند بیشتر به ضرر شما باشد. در نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus به اکثر دلایل این امر خواهیم پرداخت.

20210624144245 1

ابتدا با داستان این بازی که بهترین بخش آن است شروع می‌کنیم. روایتی که می‌توانم بگویم به شکل خارق‌العاده‌ای بی‌نظیر است. داستان این اثر به‌قدری لذت‌بخش است، که سخت می‌توانید آن را رها کنید. درواقع اصلا شما به‌قدری مجذوب کاراکتر‌های داستان بازی می‌شود که به‌سختی می‌توانید از آن خارج شوید. کاراکترپردازی‌های این اثر به‌قدری خوب است، که حتی بیشتر از هدف اصلی داستان بازی شما را درگیر تجربه و ادامه دادن این اثر می‌کند. بازی عالی شروع می‌شود و دلایل جالبی را برای ادامه دادن جلوی راه شما می‌گذارد. اما هرچه بیشتر جلو می‌روید، داستان بازی به‌شدت درگیرکننده‌تر می‌شود و مسائل مهم‌تری پیش‌روی شما قرار می‌گیرند. درواقع این بازی به شکل خارق‌العاده‌ای افت و خیز‌های خود را کنترل می‌کند. دیالوگ‌های به‌شدت جذاب که در هر حالتی، بهترین جملات را بیان می‌کنند، درکنار صداگذاری ژاپنی بی‌نظیر بازی، کاری کرده که کات‌سین‌های این اثر دنبال‌پذیر باشند. کات‌سین‌هایی که به دو شکل کامیک‌بوکی و CG بازی‌های بزرگ پرداخته شده‌اند و به بهترین شکل ممکن بین یکدیگر سوئیچ می‌کنند. پس از گذشت مدتی، کاملا حس ورود به دنیایی جدید را پیدا می‌کنید و دائما می‌خواهید آن را دنبال کنید. بازی در فاز‌های گوناگون روایت می‌شود که در هرکدام، کلی اتفاقات شوکه کننده و باس‌های پرشمار متفاوتی برسر مسیر شما می‌گذارد. با این حال یکی از نکات منفی بازی، عدم وجود تنوع در هیولا‌های ساده بازی است. هیولا‌هایی که در دنیای این عنوان آن‌ها را Other می‌نامند. مراحل بازی به سه دسته اصلی، فرعی و Bond تقسیم می‌شوند. مراحل اصلی که اصلی‌ترین نقطه مثبت بازی هستند، اما مراحل فرعی به‌شدت یکنواخت و خسته‌کننده هستند. با این حال مراحل Bond که روابط شما را با اعضای گروه و دوستانتان قوی‌تر می‌کند، لذت بسیاری دارد. این افزایش قدرت روابط با دیگران باعث می‌شود که شما بتوانید از بیشترین قدرت آن‌ها در نبردها استفاده کنید. بله درست است، مبارزات این اثر تاکتیکال بوده و باید با مدیریت تیم همراه با خود، دشمن را شکست دهید. شما می‌توانید نحوه مبارزه آن‌ها را تعیین کنید و از قدرت‌های آن‌ها نیز استفاده کنید. درنتیجه برای افزایش این امر در Hideout ها که پس از هر فاز رخ می‌دهد، باید اقدام به شیفته کردن آن‌ها به خودد کنید.

20210624143802 1

شاید یکی از خرده‌هایی که می‌توان به بازی گرفت، عدم حضور درخت انتخاب دیالوگ است که می‌توانست جذابیت این اثر را دوبرابر کند. با این حال تنها داستان نیست که هر لحظه بهتر و بهتر می‌شود و شوکه کننده حاضر می‌شود، بلکه گیم‌پلی بازی نیز به‌مرور بدین شکل است. تمام این موارد را درکنار موسیقی‌هایی تصور کنید که هر لحظه آدرنالین شما را افزایش می‌دهند. در زمان نبرد یا حتی صحبت کردن، بهترین موسیقی ممکن انتخاب شده است.

20210624160003 1

در ادامه نیز با شروع تجربه بازی، با بهترین آموزش ممکن مواجه می‌شوید. قدم به قدم و آرام آرام با همه‌چیز آشنا می‌شوید. مبارزات در ابتدا آسان است، اما با مرور زمان با یکی از چالشی‌ترین بازی‌های ویدیویی روبه‌رو خواهید شد. حضور مکانیزم SAS که همان اتصال مغز‌ها برای استفاده از قدرت‌های هم‌تیمی‌هاست، یکی از بهترین مکانیزم‌های بازی است. همچنین استفاده از دکمه‌زنی در مبارزات نیز هرچند چالشی آنچنانی ندارد، اما لذت مبارزات را بالاتر برده است. این اثر یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های هک اند اسلش‌ خواهد بود و مکانیزم‌های پرشماری که در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند این امر را ثابت کند. درخت ارتفا مهارت کافی، درکنار بسیاری مکانیزم دیگر مانند همین SAS یا Brain Drive لذت بازی را چند برابر کرده است. بدون شک توانایی‌ها و داستان‌های منحصربه‌فرد هر کاراکتر بازی، لذت استفاده از مکانیزم SAS را افزایش داده است. درکنار تمام این موارد، رابط کاربری متفاوت و به‌شدت مجذوب کننده‌ای نیز در بازی تعبیه شده است که تجربه شما را لذت‌بخش‌تر می‌گند. کوله‌پشتی نیز از این امر جدا نبوده و زیبایی رابط‌کاربری را القا می‌کند.

20210623205523 1

حال بگذارید کمی هم درباره گرافیک بازی صحبت کنیم. در زمینه فنی این اثر دارای افت فریم شدیدی است. بدون روشن بودن قابلیت Vsync، به‌خاطر سرعت بالای بازی شکستگی تصویر بسیاری رخ خواهد داد. همچنین سایه‌زنی بازی نیز تعریفی ندارد و متوسط است. اما افکت‌هایی که طراحی شده، درکنار تنوع آن‌ها به‌شدت مبارزات را زیبا کرده است. نورپردازی بازی نیز عالی انجام شده  و رنگ‌بندی محیط به‌شدت چشم‌نواز طراحی شده‌اند. انیمیشن‌ها مشکلی نداشته و واکنش‌های مختلف صورت در هرزمان خوب است. این موضوع جدای از طراحی و ساخت زیبای ظاهر و لباس کلی این اثر است. هر فاز بازی که شمارا وارد محیط‌های جدیدی از دنیای این اثر می‌کند، طراحی جدیدی داشته و به شیوه خود دلربایی می‌کند.

20210624131523 1

در نهایت باید گفت این اثر یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثار درمیان هم سبک‌های خود قرار می‌گیرد. عنوانی که داستان و گیم‌پلی آن به‌قدری خارق‌العاده هستد، که احتمالا نظیر آن را ندیده‌اید یا درهرحال از آن لذت خواهید برد. همچنین گرافیک انیمه‌ای چشم‌نواز این عنوان که تکمیل کننده روایت داستان و گیم‌پلی اثر شده دیگر بهونه‌‌ای برای افرادی که ایراد بصری از این گیم‌ها می‌گیرند، باقی نمی‌گذارد. درآخر و در پایان نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus می‌گویم، این اثر را هرشخصی باید تجربه کند زیرا می‌تواند سلیقه اکثر افراد را پوشش دهد.

نظر شما درباره این عنوان چیست ؟ آیا شما هم از آثاری با استایل هنری بدین شکل لذت می‌برید ؟ نظرات خودتان را با بازی مگ به اشتراک بگذارید.

 

نسخه نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است.

  • کارگردان: Kenji Anabuki
  • استودیوی سازنده: BANDAI NAMCO Studios
  • زمان مورد نیاز برای اتمام بازی: 25
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
گرافیک
8.0
گیم پلی
10
سرگرم کنندگی
10
موسیقی و صداگذاری
10
ارزش تجربه
10
در نهایت باید گفت این اثر یکی از خوش‌ساخت‌ترین آثار درمیان هم سبک‌های خود قرار می‌گیرد. عنوانی که داستان و گیم‌پلی آن به‌قدری خارق‌العاده هستد، که احتمالا نظیر آن را ندیده‌اید یا درهرحال از آن لذت خواهید برد. همچنین گرافیک انیمه‌ای چشم‌نواز این عنوان که تکمیل کننده روایت داستان و گیم‌پلی اثر شده دیگر بهونه‌‌ای برای افرادی که ایراد بصری از این گیم‌ها می‌گیرند، باقی نمی‌ماند. درآخر و در پایان نقد و بررسی بازی Scarlet Nexus می‌گویم، این اثر را هرشخصی باید تجریه کند و می‌تواند سلیقه اکثر افراد را پوشش دهد.
نقاط قوت
  • داستان و روایت خارق‌العاده
  • خلق پروتاگونیست‌های جذاب و بسیار
  • شخصیت‌پردازی کاراکتر‌های بازی
  • موسیقی‌هایی که آدرنالین شما را به‌شدت بالا می‌برند
  • مبارزات به‌شدت جذاب و سرگرم‌کننده
نقاط ضعف
  • دشمنان ساده تنوع بسیار کمی دارند
  • افت فریم در نسخه رایانه‌شخصی
  • سایه‌زنی متوسط
8.4/10

امتیاز شما

(7 رای )
9.6/10
فوق العاده
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.