نویسنده: سید علی روح‌الامینی پنج شنبه، 27 آبان 1400
ساعت 13:40

نقد و بررسی بازی Skyrim Anniversary Edition

دلیلی برای تجربه دوباره یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های چندسال اخیر

5 از 5

بازی Elder Scrolls V Skyrim بدون شک یکی از بهترین آثار نقش‌آفرینی تاریخ صنعت ویدیوگیم محسوب می‌شود. عنوانی که حال آپدیت جدیدی برای آن منتشر شده که با نام نسخه سالگرد از آن یاد می‌شود. در ادامه با بازی مگ همراه باشید تا اکثر موارد مهمی که در این نسخه به بازی اضافه شده‌اند را بررسی کنیم.

در حال حاضر بازی Skyrim Anniversary Edition آخرین نسخه‌ای است که از این اثر منتشر شده و تمام محتوا‌های قبلی، در کنار بسیاری موارد جدیدتر را شامل می‌شود. این اثر دارای خود نسخه اصلی بازی Skyrim Special Edition که درواقع شامل بهبود‌های گرافیکی بسیاری شده بود است. هر سه بسته‌های الحاقی اصلی بازی که DawnGuard، HearthFire و Dragonborn بودند را درخود جای داده است. همچنین بسیاری از آیتم‌های جدید بخش Creation Club را دارا است. تمام این موارد چیز‌هایی بودند که در نسخه‌ Special Edition این عنوان هم وجود داشتند. اما بازی محتواهای جدیدتری به این اثر اضافه کرده که می‌توانند لذت تجربه این عنوان را برای بعضی از طرفداران بیشتر کند. با بازی مگ همراه باشید تا این محتوای جدید را بررسی کنیم.

درواقع محتواهای جدیدی که به بازی Skyrim Anniversary Edition اضافه شده، تماما آیتم‌ها، کوئست‌ها و مراحل و همچنین مکانیزم‌های جدید گیم‌پلی بوده‌اند که در بخش Creation Club وجود دارند. مواردی همچون ماهی‌گیری، مزرعه‌داری، حالت جدید بقا، مراحل و دانجن‌های جدید، سلاح‌ها و آرمور‌های به‌شدت جذاب و بسیاری موارد گوناگون دیگر مانند سلاح‌ها، لباس‌ها و خانه‌های جدید. برای شروع بهتر است از ماهی‌گیری، سیستم جدیدی که به این عنوان اضافه شده است صحبت کنیم.

نقد-و-بررسی-بازی-skyrim-anniversary-edition

برای ماهی‌گیری در بازی Skyrim Anniversary Edition، باید به شهر Riften در پایین‌ترین نقطه جنوب شرقی نقشه اسکایریم بروید. در آن مکان و در بخش مرکز ماهی‌گیری این شهر، شخصی را پیدا خواهید کرد که باید درباره این موضوع با او شروع به صحبت کردن کنید. هنگامی که با این ماهی‌گیر اعظم صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که او به‌ شدت به این کار حساس است و ناگاهان احساس می‌کنید که قرار است با یک سیستم عمیق و به‌شدت جذاب طرف باشید. همچنین زمانی که به اتاق این شخص می‌روید، چندین کتاب مشاهده می‌کنید که به‌صورت بسیار عمیقی به موضوع تنوع ماهی‌ها و ماهی‌گیری پرداخته است و شما نیز تشویق به خواندن آن‌ها می‌شوید. اما نکته عجیب ماجرا زمانی آغاز می‌شود که شما شروع به ماهی‌گیری می‌کنید. اولین نکته‌ای که به چشم می‌خورد آن است که درهر مکانی نمی‌توانید ماهی‌گیری کنید. اما درچه نقاطی این امکان وجود دارد ؟ در این اثر شما برای گرفتن ماهی صرفا باید چوب ماهی‌گیری داشته باشید که در جای جای نقشه بازی می‌توانید آن را پیدا کنید. سپس باید به مکان‌های مشخص شده‌ای بروید، که لوازم ماهی‌گیری را حاضر و آماده برای شما کنار دریاچه گذاشته باشد!

skyrim review 2

یعنی اصلا نیازی نیست چالشی در زمینه بدست آوردن غذای ماهی‌ها را متحمل شوید. فقط کافی است به مکان‌های مشخص شده بروید تا همه چیز برای شما آماده باشد و صرفا با یک کلیک، ماهی‌گیری را آغاز کنید. حال که تا به اینجای کار نیمی از پتانسیل‌های این بخش نابود شده است، تازه وارد خود ماهی‌گیری می‌شوید. سیستم جدیدی که به‌شدت بد طراحی شده است. در این بخش خود کاراکتر قلاب را پرتاب می‌کند و همیشه مکان آن مشخص است. در ادامه نیز صرفا با تکان خودرن قلاب شما باید متوجه شوید که ماهی‌‌ گرفته‌اید یا خیر که به‌شدت مسخره طراحی شده است. درواقع یعنی زمانی که ماهی‌ای نگرفته باشید کمتر از یک‌ثانیه قلاب شما تکان می‌خورد. اما برعکس زمانی که ماهی گرفته باشید چندین ثانیه قلاب شما شکل متفاوتی می‌گرد و زمان بسیاری برای بالا کشیدن آن خواهید داشت. این روند به هیچ عنوان تغییری نمی‌کند و به‌شکل خارق‌العاده‌ای خسته کننده است. نبود هیچ چالشی برای انجام اینکار که هیچ، بلکه با طراحی آسان و خسته‌کننده‌ بیشتر باعث می‌شود که هرچه بیشتر از تجربه دوباره این بخش دوری کنید. با این حال ماهی‌گیری هم شانسی بوده و ممکن است بعضی مواقع به‌جای ماهی، یک تکه آهن از آب بیرون بیاورید. درنهایت جز در مواردی که شاید مجبور شوید، به هیچ عنوان تنها پس از بار اول، دیگر سراغ این بخش نخواهید آمد.

skyrim review 4

 
برعکس بخش مزرعه‌داری که حداقل ساعت‌های کمی شمارا درگیر خود می‌کند، ماهیگیری در بازی بسیار خسته‌کننده است

در ادامه نقد و بررسی بازی Skyrim Anniversary Edition می‌خواهیم به بخش مزرعه‌داری آن بپردازیم. مرحله‌ای که در آن بخش مزرعه‌داری برای شما باز می‌شود با نام Unquiet Dead and Farming در بازی قرار داده شده است. این مرحله که شاید از نام آن هم مشخص باشد، خیلی مستقیم مزرعه را دراختیار شما قرار نمی‌دهد اما با کمی گشت‌وگذار، به سرعت به خواسته خودتان می‌رسید. در این مزرعه رازی نهفته است. رازی که مربوط به یک خانوده سه‌ نفره می‌شود که روحشان در این مکان سرگردان است. شما باید با گشت‌وگذار و پیدا کردن روح‌ها، استخوان‌ها و دفترچه خاطراتی که از خود به‌جای گذاشته‌اند، آن‌ها را آزاد کنید و در مقابل آن‌ها به شما کلید خانه‌ای که در کنار مزرعه است را می‌دهند. این مرحله اصلا سخت نبوده و بسیار کوتاه است. اما ممکن است کمی از زمانتان را درگیر جست‌وجو و گشت‌وگذار باشید تا متوجه شوید گه چگونه باید بخش‌های مختلف کوئست را تکمیل کنید. در ادامه اما می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان صاحب یک خانه جدید شوید که اگر اوایل بازی باشید، حس بدست آوردن آن به‌شدت برای شما لذت‌بخش خواهد بود. حال هنگامی که همه‌چیز به خوبی به اتمام رسید، مزرعه دراختیار شما قرار می‌گیرد. باید گقت این بخش خیلی هم عمیق طراحی نشده، اما تصور نکنید که بسیار هم بد از آب درآمده است. می‌توان گفت مناسب با هویت بازی امکاناتی دراختیار شما قرار خواهد گرفت. در این بخش شما می‌توانید میوه‌‌، سبزیجات و گندم بکارید و سپس چندین NPC را استخدام کنید تا به امور مزرعه شما رسیدگی کنند. خود این مورد هم اوایل کمی چالش برانگیز است که چگونه یک مزرعه‌دار را پیدا کنید. اما برای پیدا کردن این شخص، می‌توانید به شهر‌ها یا بعضی از روستا‌های بازی مانند Riverwood، اولین دهکده‌ای که پا در آن می‌گذارید بروید. اگر وارد شهر‌های بزرگ مانند Whiterun شدید، می‌توانید فقیر‌هایی را پیدا کنید که با صحبت کردن با‌ آن‌ها و سپس اهدای 250 سکه این کار را برای شما انجام می‌دهند. درادامه هنگامی که به مزرعه خودتان بروید، مشاهده می‌کنید محصولات شما هر روز درحال رشد کردن هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اگر ازدواج کرده باشید، می‌توانید به همسر خود نیز دستور دهید که به کارهای مزرعه رسیدگی کند. درنهایت چالش‌های کلی که این بخش در زمانی حدود 3 لی 4 ساعت در اختیار شما قرار می‌دهد، به‌شدت لذت‌بخش هستند. لذت این آن نیز زمانی بیشتر می‌شود که ساعت‌های اولیه تجربه این اثر باشید و سکه زیادی برای خرج کردن نداشته باشید.

 

skyrim review 3

 
Survival Mode این اثر واقعا سرگرم‌کننده طراحی شده است

درادامه نقد و بررسی بازی Skyrim Anniversary Edition می‌خواهیم به بررسی بخش Survival Mode این عنوان بپردازیم. این حالت جدیدی که به این اثر اضافه شده، می‌تواند برای برخی از عاشقان این عنوان به‌شدت لذت‌بخش باشد. زیرا پس از تجربه بسیاری که از این بازی داشته‌اند، حال می‌توانند به‌صورت کاملا واقع‌گرایانه‌تری از پیش به تجربه این اثر بپردازند. در این بخش شما درراستای سالم و سرحال نگه داشتن خودتان و صدالبته زنده ماندن، باید به مواردی چون گشنگی، خستگی، گرما و سرما هوای اهمیت بدهید. درواقع باید به موقع غذا بخورید و استراحت کنید تا کارکتر شما در بهترین فرم خود قرار بگیرد. تنها خوابیدن نیز کافی نیست، زیرا باید مکان‌های گرم و خوبی را هم برای استراحت انتخاب کنید تا سرعت پر شدن میزان خستگی شما نیز افزایش پیدا کند. عدم استراحت کافی می‌تواند باعث کاهش میزان استقامت و تنفس شما شود و مشکلاتی خستگی بسیاری برای شما به‌وجود بیاورد. همچنین تاثیر مستقیمی در استفاده شما از جادو خواهد داشت. این موارد برای گشنگی نیز صدق می‌کند و باید غذا‌های خوب مانند گوشت پخته شده را بخورید تا بهترین میزان قدرت ضربه خودتان را درهنگام نبرد داشته باشید. همچنین در راستای محیط‌های گوناگونی که می‌روید، کاراکتر شما سرما و گرما را حس می‌کند. برای این امر باید لباس‌های پوشیده‌تر برای مناطق سرد و لباس‌های راحت‌تری برای هنگامی هوا گرم است داشته باشید. اگر در وسط کوهستان‌های برفی اسکایریم هستید، باید هر از گاهی کمپ‌هایی برای خود برپا کنید که می‌توانید در آن‌ها کنار آتیش نشسته و خودتان را گرم نگه دارید. همچنین شما می‌توانید در کمپ خودتان غذا‌هایی بپزید و کمی بخوابید تا گشنگی و خستگی شما نیز برطرف شود. همچنین هنگامی که این حالت را فعال می‌کنید، دیگر نمی‌توانید از قابلیت Fast Travel استفاده کنید و میزان آیتم‌های قابل حمل شما نیز کاهش پیدا می‌کند. شاید تنها مشکلی که می‌توان به این بخش از بازی گرفت فاصله زمانی است که شما گشنه و خسته می‌شوید. هرچند این امر کم کم و به‌مرور تاثیرات خود را نشان می‌دهد، اما می‌توانستند کمی در زمان‌بندی این امر بیشتر به شما فرصت بدهند. درنهایت این بخش از این اثر به‌شدت لذت‌بخش طراحی شده و قطعا می‌تواند برای عاشقان بقا و زندگی واقع‌گرایانه‌تر در جهان اسکایریم، می‌تواند جذاب‌ترین ساعت‌های بازی را به ارمغان بیاورد.

 

skyrim review 5

در نقد و بررسی بازی skyrim Anniversary Edition به اصلی‌ترین امکاناتی که به این عنوان اضافه شده‌اند پرداختیم و در ادامه و به‌صورت خلاصه، نگاهی به موارد دیگر خواهیم داشت. یکی دیگر از چیزهایی که به این اثر اضافه شده است، مرحله Sain and Seducer است. در این مرحله که در مقابل دروازه‌های شهر بزرگ Whiterun قرار دارد، با یک شخص که اهل منطقه Elsweyr است ملاقات می‌کنید. شخصی که دلیل کوچ کردن گروهشان به Skyrim را برای شما بازگو می‌کند و از شما می‌خواهد تا دو گروه راهزن با نام‌های Saint و Seducer را شکست دهید. در این راه می‌توانید عنکبوت‌هایی را هم پیدا کنید که پس از ازاد کردن آن‌ها از دست این دو گروه راهزن در اختیار شما قرار می‌گیرند. همچنین سلاح‌ها و زره‌های به‌شدت جذابی را هم می‌توانید در راستای این مرحله بدست بیاورید. از دیگر مراحلی که به این اثر اضافه شده‌اند می‌توان به Ghost of the Tribunal and the Cause اشاره کرد که شما را به منطقه‌ای که مربوط به بسته‌الحاقی Dragonborn است می‌برد. همچنی یک مرحله بسیار ساده و دیگر هم با نام Bittercup and A Dying Wish در بازی تعبیه شده است. از دیگر محتوا‌های اضافه شده به بازی می‌توان به زره‌های جذاب برای اسب، سلاح‌های جدید، لباس‌های زیبا و قدرتمند، مراحل و دانجن‌های ریز و درشت و امکان خرید خانه‌های جدیدی که در مناطق و شهر‌های مختلف Skyrim قرار داده شده‌ است اشاره کرد.

skyrim review 6

درنهایت باید گفت شاید این آپدیت جدید که با نام نسخه سالگرد شناخته می‌شود به نسبت میزان قیمت‌گذاری شده آن ارزش نداشته باشد، اما ساعت‌ها محتوا و آیتم‌های جذاب و جدیدی را  تعبیه کرده است که بدون شک می‌تواند تجربه این اثر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند.

 

7.5از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Skyrim Anniversary Edition توسط ناشر در اختیار بازی مگ قرار گرفته است

 

  • کارگردان: Todd howard
  • استودیوی سازنده: Bethesda Softworks
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.