نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 14 فروردين 1398 - 08:00
5 از 5

ظاهرا تصویر کنترلر و کیت توسعه PS5 فاش شده است مطلب ویژه

تصاویر و مدل‌های جدیدی از کنترلر و Dev Kit پلی‌اسیشن 5 فاش شده است

در جدیدترین اخبارو شایعات بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی تصاویر جدیدی منتشر شده که ممکن است شمایل یکی از اولین نمونه‌های طراحی شده برای کنترلر و کیت توسعه (Dev Kit) کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن 5 را لو داده باشد. این تصاویر که با کیفیت بالایی هم منتشر شده‌اند، البته به احتمال بسیار زیاد واقعی نیستند.

با در نظر گرفتن اینکه به اواخر عمر نسل هشتم کنسول‌های بازی نزدیک می‌شویم و پلی‌استیشن 4 وارد آخرین مرحله از چرخه حیات خود شده، گمانه‌زنی‌ها و زمزمه‌ها درباره آنچه سونی برای نسل نهم برنامه‌ریزی کرده بیشتر و بیشتر می‌شوند. غیر از مشخصات سخت‌افزاری یا ویژگی‌های فنی، فاکتورهای جالب دیگری نیز در نسل نهم وجود دارند که به خصوص در زمینه رقابت، حالا گوگل و پلتفرم استیدیا (Stadia) نیز وارد این صنعت شده‌اند. با این وجود، سونی و PS4 هنوز حداقل سه انحصاری بسیار بزرگ و AAA دیگر یعنی Death Stranding، The Last of Us: Part 2 و Ghost of Tsushima هم در صف عرضه دارند و برای همین، انتظار می‌رود که همچنان فاصله نسبتا زیادی تا عرضه PS5 باقی مانده باشد. این موضوع، اما در حوزه عمومی و تجاری است و در زمینه ساخت بازی‌ها برای نسل بعد، معمولا شرکت‌های بازی‌سازی زودتر از بازار به «کیت‌های توسعه» دسترسی پیدا می‌کنند. از همین رو، اخیرا تصاویر بحث‌برانگیزی منتشر شده، که احتمالا به کیت توسعه و کنترلر PS5 اشاره دارد. در حالی که شما در ادامه این تصاویر را مشاهده می‌کنید، لازم به ذکر است که به احتمال بسیار زیاد این مدل‌ها واقعی و اصل نیستند.

PS4 div kit 1PS4 div kit 1

مدل‌های منتشر شده از کنترلر پلی‌استیشن 5، ظاهر نسبتا ارگونومیک‌تری را در مقایسه با DualShock 4 دارد و در یک تغییر جالب و از قبل پیشنهادشده، بخش تاچ‌پد حال تبدیل به تاچ‌اسکرین شده است. بخش دستگیره و گوشه‌ها نیز به شکی مدورتر و با انحنای بیشتر دیده می‌شوند. کیت توسعه این کنسول نیز شمایل عجیبی دارد و حتی در صورت واقعی بودن این مدل‌ها، بعید است که مشابه کنسول تجاری و نهایی PS5 باشد.

با در نظر گرفتن آمارها درباره اینکه درصد کوچکی از بازیسازان مشغول دنبال کردن پروژه‌هایی در ارتباط با نسل بعدی کنسول‌ها هستند، بعید نیست که سونی تاکنون تعدادی از کیت‌های توسعه PS5 را برای شرکت‌های بازی‌سازی مختلف ارسال کرده باشد. با این حال، همچنان ممکن است که تصاویر به صورت تقلبی و فیک باشند؛ غیر از مدل‌های بسیار باکیفیت برای این گونه خبرها، Jason Schreier از کوتاکو نیز تایید کرده که با توجه به منابع داخلی خود، این تصاویر قطعا تقلبی و ساختگی هستند. Schreier این پست را در جریان بحث اولیه درباره این مدل‌ها در وب‌سایت ResetEra مطرح کرده است. نکته مهم دیگر این است که به گفته Schreier، برخلاف تصور عمومی هنوز کیت‌های توسعه در اختیار شرکت‌ها قرار نگرفته است و به این ترتیب، بسیار بعید است که این مدل‌ها واقعی باشند.

در صورتی که فرضیه عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 در سال ۲۰۲۰ درنهایت واقعیت پیدا کند، انتظار می‌رود که در طول سال ۲۰۱۹ و احتمالا در اواخر سال (احتمالا در PSX 2019)، اولین نمایش‌های رسمی از کنسول و کنترلر PS5 به اشتراک گذاشته می‌شود. تا آن زمان و موعد تایید رسمی از جانب سونی، نمی‌توان با اطمینان به خبرهایی از این نوع استناد کرد.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.