نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 13 مرداد 1399 - 18:00
5 از 5

ادعای جدید از وجود عناوین انحصاری Third Party بیشتر برای PS5

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ ادعای جدید یک خبرنگار صنعت گیم، فاش می‌کند که سونی تعداد بیشتری بازی Third Party انحصاری PS5 معرفی خواهد کرد.

یکی از مهم‌ترین موضوعات رقابتی میان کنسول‌های بازی خانگی، ساخت و عرضه بازی‌هایی است که منحصرا در یک پلتفرم عرضه می‌شوند. درحالی که اغلب این بازی‌ها توسط تیم‌های زیرمجموعه سازندگان کنسول‌ها ساخته می‌شوند، در طول سال‌های اخیر شاهد نوع دیگری از بازی‌های انحصاری نیز بودیم؛ به این شکل که کنسول‌سازان با سرمایه‌گذاری در تیم‌های Third Party، اقدام به انحصاری کردن محدود یا زمان‌دار برخی از بازی‌های مالتی پلتفرم می‌کردند. پیرامون این موضوع، به نظر می‌رسد که این یک استراتژی موفق بوده و هر دو شرکت سونی و مایکروسافت، چنین بازی‌هایی را برای کنسول‌های نسل بعدی PS5 و Xbox Series X در نظر دارند.

درحالی که مایکروسافت در رویداد اخیر خود از دو بازی Third Party یعنی The Medium و STALKER 2 به عنوان انحصاری Xbox Series X رونمایی کرد، سونی نیز قبلا بازی‌های Project Athia، Deathloop و GhostWire: Tokyo را به عنوان انحصاری PS5 معرفی کرده بود. همه این بازی‌ها توسط تیم‌های خارجی و غیر مرتبط با سونی یا مایکروسافت ساخته می‌شوند، ولی درنهایت به صورت انحصاری زمان‌دار برای کنسول‌های بازی خاصی عرضه می‌شوند. پیرامون این مسئله، اخیرا Jez Corden از خبرنگاران Widows Central، در یک پادکست گفته که براساس شنیده‌ها سونی هنوز چند بازی «بزرگ» و third party دیگر هم در صف معرفی برای PS5 دارد.

در طول چند ماه گذشته، شایعات مختلفی پیرامون همین موضوع وجود داشته و از سرمایه‌گذاری احتمالی سونی برای ساخت چند بازی انحصاری third party خبر می‌داد؛ در این زمینه Final Fantasy 7 Remake Part 2 یا حتی شایعات درباره مشارکت سونی و کونامی برای ریبوت کردن سری Silent Hill هم وجود داشته است. درحال حاضر این موضوع تایید شده که سونی برنامه‌های خبری و رونمایی بیشتری برای PS5 در نظر دارد. یکی از شایعات در همین زمینه، برگزاری احتمالی رویداد State of Play در ماه جاری میلادی است و باید دید که درنهایت چنین بازی‌هایی معرفی خواهند شد یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.