نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 دی 1399 - 12:00
0 از 5

سونی ظاهرا در ماه اول عرضه موفق به عرضه 3٫4 میلیون PS5 شده است

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ براساس یک گزارش غیر رسمی سونی در 4 هفته اول، 3.4 میلیون دستگاه PS5 عرضه کرده که بالاترین آمار لانچ یک پلی‌استیشن در تاریخ است.

علیرغم ادامه بحران شیوع ویروس کرونا، سونی و مایکروسافت موفق شدند تا طبق برنامه قبلی که اعلام کرده بودند، کنسول‌های بازی نسل نهمی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس را عرضه کنند. در رابطه با هر دو شرکت، آمارها نشان از فروش فوق‌العاده و رکوردشکن برای کنسول‌های جدید بوده و خریداران و مشتریان بسیار زیادی در سراسر جهان، مرتبا با مشکل تمام شدن موجودی فروشگاه‌ها مواجه بودند. در رابطه با آمارهای دقیق و رسمی فروش، احتمالا باید تا چند هفته دیگر صبر کرد اما یک گزارش غیر رسمی جدید، فاش می‌کند که سونی در 4 هفته اول لانچ، موفق شده تا 3٫4 میلیون کنسول PS5 در جهان عرضه کند.

گزارش جدید Digitimes (با توجه به پست یک کاربر توییتر به نام Dr. Serkan) فاش می‌کند که سونی حدود 3٫4 میلیون PS5 در چهار هفته اول لانچ عرضه کرده است. این بالاترین آمار لانچ در تاریخ پلی‌اسیتشن نیز هست و بر اساس افق دید سونی، این شرکت با توجه به شروع عرضه در مناطق آسیایی نظیر چین از ماه آینده میلادی، قصد دارد تا پایان سال 2021 بین 16 تا 18 میلیون واحد دیگر نیز عرضه داشته باشد. همان‌طور که اشاره شد، آمارها اشاره شده براساس یک گزارش غیر رسمی هستند و به این ترتیب تا زمان تایید توسط سونی، به عنوان شایعه در نظر گرفته می شوند.

علیرغم اینکه این خبر فعلا در حد شایعه در نظر گرفته می‌شود، ولی ذکر این نکته نیز جالب است که سونی نیز قبلا از لانچ رکوردشکن PS5 در تاریخ پلی استیشن گفته بود و در یک مقطع، اشاره شد که پیش‌فروش و فروش روز اول پلی‌استیشن 5 برابر با مجموع فروش PS4 در 12 هفته اول عرضه آن کنسول در سال 2013 بوده است. در هر صورت این امیدواری وجود دارد که سونی در آینده نزدیک رسما از آمارهای فروش PS5 پرده برداری کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.