نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 25 ارديبهشت 1402 - 09:00
0 از 5

بودجه بازی PS5 استودیو Deviation Games ظاهرا 50 میلیون دلار است

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ استودیو مستقل Deviation Games در سال 2021 و توسط تعدادی از سازندگان قدیمی سری Call of Duty تاسیس شد و نکته جالب در ارتباط با این تیم، تایید این موضوع بود که اولین پروژه آن‌ها یک بازی انحصاری AAA برای پلی‌استیشن 5 خواهد بود. با توجه به خبرها، این پروژه که رسما از سال 2022 وارد مراحل اصلی تولید شده اخیرا فاش شد که پس از جدایی سال 2022 یکی از بنیانگذاران استودیو یعنی Jason Blundell، حالا نیز تعدادی از سازندگان خود را از دست داده و شرکت به نوعی بخشی از نیروی کار خودش را تعدیل کرده است. در همین ارتباط، به تازگی یک کاربر توییتر با بررسی صفحه لینکداین Shaun Edwardes که در فاصله سال‌های 2019 تا 2021 عضو این تیم بود، اطلاعات جالبی را پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که این اطلاعات صرفا از صفحه شخصی این بازیساز در لینکداین برداشت شده و به صورت رسمی توسط شرکت منتشر نشده، ولی در اینجا اشاره شده که بازی PS5 که توسط استودیو مشغول توسعه است بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون دلار دراختیار دارد. گفتنی است که گرچه این رقم در مقایسه با بودجه عناوین بزرگ AAA اخیر چندان هم بزرگ نیست، با این حال 50 میلیون دلار برای اولین پروژه یک تیم تازه تاسیس عدد بزرگی محسوب می‌شود.

این کاربر توییتر البته در ادامه ادعای دیگری مطرح کرده و گفته یک کارمند استودیو به صورت ناخواسته و تصادفی، فاش کرده که ظاهرا سونی از جانب خود و به دلایلی نظیر پایین آورده هزینه‌ها تصمیم به لغو کامل این بازی گرفته است. با توجه به نوع شایعه، قطعا تا زمانی که سازندگان یا سونی رسما اظهارنظری نداشتند نمی‌توان آن را قطعی دانست، ولی در هر صورت همان‌طور که اشاره شد اخیرا تایید شده که Deviation Games اقدام به ترخیص بخشی از کارمندان خود کرده است. گفتنی است که این تیم تنها استودیو مستقلی نیست که سونی در این مدت مشارکت با آن‌ها برای ساخت عناوین بزرگ AAA را تایید کرده بود؛ در این فاصله خبرهایی از مشارکت با تیم‌های Haven Studios و Firewalk نیز وجود داشت که این دو البته برخلاف Deviation، در ادامه رسما توسط سونی خریداری شدند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.