نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 02 شهریور 1397 - 09:00
5 از 5

احتمالا یک سرویس اشتراکی جدید برای Xbox در راه است

مایکروسافت احتمالا یک سرویس قراردادی - اشتراکی جدیدی را با نام «Xbox All Access» معرفی خواهد کرد.

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای خرید گوشی‌های هوشمند، این است که به جای خرید یک iPhone هزار دلاری، خریدار با مبلغی کم‌تر و در ازای یک قرارداد مشخص و به مدتی حداکثر دو ساله با carrier مورد نظر، گوشی را خریداری و در بازه‌های زمانی ماهانه اقدام به پرداخت اقساط گوشی می‌کند. گزارش‌های جدیدی در این زمینه وجود دارد که نشان می‌دهد مایکروسافت، قصد دارد مجددا این روش را برای فروش کنسول‌های نسل هشتمی خود معرفی کند.

مایکروسافت پیش از این و در دوره ایکس‌باکس 360 نیز چنین روشی را تجربه کرده بود که با موفقیت محدودی نیز مواجه بود. این روش فروش، حتی قبل‌تر و در دوره Dreamcast نیز اتفاق افتاد و سگا نیز تجربه نه چندان موفقی در این زمینه ثبت کرد. گزارش اخیر که اولین بار توسط Windows Central منتشر شده، اشاره می‌کند که مایکروسافت در تدارک معرفی سرویس اشتراکی جدیدی به نام «Xbox All Access» است؛ یک سرویس قراردادی و حداکثر دوساله برای خرید یکی از دو کنسول‌های ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس وان X که شامل هر دو اشتراک Xbox Live و Game Pass نیز می‌شود. در این زمینه، گمانه‌زنی شده که کاربران در این قرارداد، ماهانه ۲۲ یا ۳۵ دلار بسته به کنسول انتخاب شده، برای این سرویس کامل پرداخت می‌کنند. در پایان این دو سال، کنسول متعلق به خریدار خواهد بود و او می‌تواند سرویس‌های اشتراکی Xbox Live و Game Pass را لغو کرده یا باز هم ادامه دهد.

با وجود گزارش اولیه در این زمینه، البته همچنان باید خبر را در قالب گزارش‌های شایعه طبقه‌بندی کرد و نمی‌توان تا زمان تایید مایکروسافت، آن را قطعی دانست. با این حال در صورت صحت، این می‌تواند خبر بزرگی برای طرفداران ایکس‌باکس باشد. همچنین با در نظر گرفتن سیاست اصلی مایکروسافت در عدم اعلام آمار فروش کنسول‌ها و تمرکز روی تعداد بازیکنان و ساعات بازی کردن آن‌ها، می‌توان راه‌اندازی این سرویس احتمالی جدید را نیز از دید مایکروسافت منطقی دانست. آن‌ها از این طریق می‌توانند مشترکان بیشتری برای دو سرویس Xbox Live و Game Pass اضافه کنند و در مذاکره با ناشران third party برای قرار دادن بازی‌های آن‌ها در این دو سرویس نیز دست بازتری پیدا می‌کنند. ای سرویس همچنین با در نظر گرفتن تهیه ایکس‌باکس با قیمتی پایین و عدم پرداخت‌های بعدی برای تهیه بازی (به خاطر وجود سرویس Game Pass) از دید خریداران نیز سرویسی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

در این زمینه، تنها باید منتظر ماند و دید که درصورت راه‌اندازی این سرویس، مایکروسافت می‌تواند برخلاف آمارهای قبلی، این بار یک تجربه موفق‌تری را به ثبت برساند یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.