نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 16 مهر 1399
ساعت 18:00

سونی رسما ویدیو Tear Down کنسول PS5 را منتشر کرد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی سرانجام ویدیو رسمی teardown یا باز کردن و نمایش قطعات و سخت‌افزار داخلی PS5 را منتشر کرد.

سونی از حدود یک ماه دیگر، رسما عرضه اولیه کنسول بازی نسل نهمی PS5 را شروع خواهد کرد و از مدتی پیش، دوره پیش خرید این کنسول نیز در برخی نقاط جهان شروع شده است. پیرامون این کنسول، اخیرا ویدیو رسمی Tearddown یا باز کردن و نمایش قطعات و سخت‌افزار داخلی PS5 نیز به صورت رسمی منتشر شده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

ویدیو منتشر شده البته به زبان ژاپنی است و در ابتدای کار، ابعاد بزرگ این کنسول کاملا قابل مقایسه و تشخیص است. در ادامه بخش پورت‌های ورودی و خروجی کنسول در جلو و عقب به نمایش گذاشته شد و پس از این، صفحات سفید رنگ و بزرگ کنسول جدا می‌شود. در اولین نمای داخلی کنسول فن بزرگی در بالای آن بخش دیده می‌شود که طراحی آن، به صورتی است که امکان گردش هوا از هر دو طرف به صورت همزمان وجود دارد. پس از نمایش پیدا کردن درایو نوری، در قسمت کیت داخلی همه قطعات و سخت‌افزارهای تایید شده قبلی PlayStation 5 از جمله قطعه APU شامل پردازشگر AMD Ryzen Zen 2 و پردازشگر گرافیکی AMD Radeon RDNA 2، رم 16 گیگابایتی GDDR6، حافظه SSD و ... به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به این ویدیو، احتمالا تنها نمایش مهم باقی مانده و موردانتظار طرفداران به ویدیویی از رابط کاربری و UI کنسول PS5 اختصاص خواهد داشت که البته سونی، قبلا وعده نمایش UI در آینده نزدیک را داده بود. کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    اینکه SSD دستگاه روی برد تعبیه شده سرعت رو تضمین میکنه اما اگر بنا به هر دلیلی یکی از چیپ ها آسیب ببینه کل سیستم با خطا مواجه میشه که یکمی استرس زاست. از طرفی عادت کرده بودیم که هارد دستگاه رو با ظرفیت بیشتر جایگزین کنیم. قابلیتی که دیگه PS5 از اون پشتیبانی نمیکنه. با حجم نسبتا پائین SSD دیفالت، امیدوارم سرعت پورت ها برای استفاده از هارد اکسترنال کافی باشه.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.