نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 24 آذر 1400
ساعت 11:44

بازی سازان (وسایل شهربازی)

0 از 5

وسایل شهربازی

یکی از زمینه‌های تجاری در حال رشد، که هر ساله سرمایه‌گذاران ریز و درشت زیادی را مجذوب خود می‌کند، مسائل مربوط به کودکان است. اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار پرسود در این زمینه هستید، راه‌اندازی یک شهربازی می‌تواند ایده بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. این ایده روز به روز بیشتر مورد استقبال سرمایه‌گذاران و البته کودکان قرار می‌گیرد و این روزها می‌توانید انواع شهربازی‌های سرپوشیده یا روباز را در مکان‌های مختلف مثل هتل‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها و سایر جاهای پربازدید مشاهده کنید. برای راه‌اندازی یک شهربازی، پس از مکان‌یابی و طراحی کلی آن، موضوع خرید وسایل شهربازی مطرح می‌شود که البته مهم‌ترین بخش کار نیز هست. چرا که مشتریان شما تمام فکر و ذکرشان بازی با این وسایل خواهد بود و سایر مسائل چندان برایشان اهمیتی ندارد. از همین رو، در ادامه این مقاله به معرفی انواع وسایل شهربازی خواهیم پرداخت.

محبوب‌ترین وسایل شهربازی کدامند؟

تنوع وسایل شهربازی بسیار گسترده است و شاید کسی نتواند همه انواع آن را نام ببرد. چرا که هر روزه طراحان و بازی‌سازان، وسایل جدیدی به این مجموعه اضافه کرده و بر تنوع آن می‌افزایند. با این وجود، برخی از وسایل شهربازی محبوب‌تر از بقیه بوده و توانسته‌اند در شهربازی‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای برای خود داشته باشند. در اینجا قصد داریم که برخی از این وسایل شهربازی محبوب را به شما معرفی نماییم.

·      چرخ و فلک

چرخ و فلک پای ثابت اکثر شهربازی‌های روباز قدیمی و جدید است. هنوز هم بین شهربازی‌های مطرح دنیا در ارتفاع و اندازه چرخ و فلک رقابت وجود دارد و هر شهربازی به دنبال رونمایی از یک چرخ و فلک بلندتر و بزرگتر است که البته استانداردهای ایمنی لازم را نیز داشته باشد. در بسیاری از شهرهای دنیا مثل لندن(چرخ و فلک چشم لندن) و دبی(چرخ و فلک چشم دبی)، این وسیله از جمله جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شود که گردشگران زیادی را اعم از کودکان و بزرگسالان به سوی خود جذب می‌کند.

داشتن یک چرخ و فلک بزرگ، ایمن و دارای نورپردازی خوب، باعث خواهد شد که شهربازی شما به چشم بیاید و توجه کودکان و البته بزرگسالان به آن جلب شود.

2

  •  سرسره بادی

تصور بازی و جست و خیز بر روی یک سرسره بزرگ و رنگارنگ بادی، برای هر کودکی مهیج است. تنها مشاهده این وسیله کافی است تا کودکان، به ویژه بچه‌های خردسال، به سوی آن جذب شده و مشغول بازی بر روی آن شوند. این فرصت برای والدین نیز غنیمتی است، چرا که جست و خیز بر روی یک قصر بادی، برای سلامتی کودکان آن‌ها بسیار مفید بوده و برای مدتی این کودکان را از بازی‌های رایانه‌ای و بی‌تحرکی ناشی از آن دور می‌سازد.

سرسره‌های بادی از جمله ایمن‌ترین وسایل شهربازی هستند که خطری را متوجه سلامت کودکان نمی‌کنند. این سرسره‌ها که در ابعاد و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند، معمولا دارای یک پمپ دمنده برای باد کردن سرسره هستند. اگر رویه سرسره کیفیت لازم را داشته باشد، در برابر تابش آفتاب و بارش باران و تغییرات دما مقاوم بوده و عمر طولانی خواهد داشت. با این وجود باید از برخورد اجسام تیز با آن‌ها و یا قرار گرفتن در برابر تغییرات دمایی شدید اجتناب شود.

·      تکان دهنده‌ها

شاید شما هم خاطراتی از بازی با این وسیله قدیمی داشته باشید. وسیله‌ای که با وجود قدیمی بودن، همچنان بین بچه‌ها محبوب است. امروزه تکان‌دهنده‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و در هر مرکز بازی معمولا چند نوع مختلف از آن‌ها را می‌توان مشاهده نمود. برخی از تکان‌دهنده‌ها تک نفره و برخی چندنفره هستند و برای راه اندازی آن‌ها دیگر نیازی به ژتون یا سکه نیست. بلکه این کار توسط اپراتور دستگاه و به کمک ریموت کنترل انجام می‌شود.

·      تاب برقی

تاب‌های برقی از جمله محبوب‌ترین وسایل شهربازی هستند که آن‌ها را تقریبا در همه شهربازی‌ها، چه سرپوشیده و چه روباز، می‌توان مشاهده نمود. این وسیله که با کمک برق کار می‌کند، در ابعاد مختلف طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. برخلاف تاب‌های معمولی، این تاب‌ها دارای کفی‌های بسیاری بوده که به وسیله زنجیر یا میله‌ای به محورتاپ متصل هستند. با روشن شدن دستگاه محور شروع به چرخیدن کرده و تاب‌ها حول محور به حرکت درمی‌آیند.

اگر قصد تهیه یک تاب برقی را برای مجموعه خود دارید، بهتر است قبل از هر چیز از ایمن بودن وسیله اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است انواعی را خریداری نمایید که برای رده‌های سنی مختلف کودکان مناسب باشد. چرا که کفی‌های این نوع تاب‌ها معمولا تحمل وزن مشخصی دارند و در صورت عدم رعایت این محدودیت، ممکن است برای سرنشینان یا خود وسیله مشکلاتی پیش بیاید.

·      ایرهاکی

رقابت با همسالان و تلاش برای اثبات توانایی‌ها، برای هر انسانی جذاب است. کودکان و به خصوص نوجوانان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از داشتن یک رقابت سالم با یکدیگر لذت خواهند برد. ایرهاکی یکی از وسایل شهربازی است که شرایط یک رقابت سالم و پرهیجان را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این وسیله شامل یک میز به شکل زمین بازی است که دو دروازه دارد. در زیر میز یک پمپ دمنده وجود داشته که باعث ایجاد فشار هوا در سطح میز می‌شود. بر روی میز هم یک دیسک سبک وجود دارد که فشار هوای ایجاد شده در سطح میز مانع اصطکاک آن با سطح میز می‌گردد. دو بازیکن رقیب باید در دوطرف میز قرار گرفته و با کمک دو دسته‌ای که در هر طرف میز قرار دارد سعی کنند تا دیسک معلق را وارد دروازه حریف خود نمایند.

ایرهاکی در اندازه‌ و طرح های مختلفی در بازار عرضه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به رده سنی مشتریان خود اقدام به تهیه یک یا چند عدد از آن نمایید.

·      قطار کودک

از وسایل شهربازی محبوب که قابلیت پیاده سازی در شهربازی‌های سرپوشیده را هم دارد، می‌توان به قطار کودک اشاره کرد. این وسیله برقی که در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف قابلیت طراحی و پیاده‌سازی را دارد، بسیار در میان کودکان محبوب بوده و ردپای آن را می‌توان در بزرگترین شهربازی‌های دنیا مشاهده نمود. میزان ریل‌کشی برای این قطار به سلیقه شما بستگی دارد و در صورتی که محدودیت مکانی چندانی نداشته باشید، می‌توانید یک مسیر طولانی و جذاب برای قطار کودک خود طراحی کنید. همچنین کنترل این وسیله با کمک ریموت انجام شده و به راحتی می‌توانید سرعت آن را کم یا زیاد نمایید.

اگر تصمیم به خریداری وسایل شهربازی دارید، بهتر است که برای این کار به شرکت‌های معتبر این حوزه مراجعه نموده و پس از دریافت مشاوره‌های لازم، اقدام به ثبت سفارش نمایید. از آنجا که این وسایل معمولا نیاز به کنترل کیفی و سرویس‌های دوره‌ای دارند، توصیه می‌کنیم که برای خرید به شرکت‌های باتجربه داخلی مراجعه نمایید تا در آینده برای نگهداری از مجموعه خود کمتر دچار مشکلات ارزی یا تحریمی شوید.

برای خرید محصولات و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان مجرب بازی سازان در ارتباط باشید.

 تلفن تماس :02144288050-09128202329

قاسم ممتاز | 15/12/2021
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.