نویسنده: قاسم ممتاز سه شنبه، 24 اسفند 1400
ساعت 10:05

با گادپینگ همیشه در بازی آنلاین اولین باشید!

0 از 5

با خواندن عنوان این مطلب شاید این سوال برایتان پیش آید که گادپینگ چیست؟ و یا این سرویس چطور می تواند در بازی به من کمک کند؟

مقدمه ای بر گادپینگ

گادپینگ یک سرویس کاهش پینگ ایرانی می باشد و بر خلاف سرویس های غیرمجاز خارجی، صرفا مخصوص بازی بوده، برای گیمرهای ایرانی بهینه شده و امکانات بسیار خوبی برای بازی آنلاین دارد. این سرویس از سال 1393 تاکنون در حال فعالیت است و تجربه و تخصص بالایی در حوزه گیم و بهبود کیفیت بازی آنلاین دارد. گادپینگ با بهره گیری از سرورهای اختصاصی باکیفیت، کانفیگ ویژه و سیستم رفع تحریم هوشمند باعث می شود مشکلات داخل بازی آنلاین تا حد زیادی برطرف شود. از جمله این موارد می توان به کاهش پینگ اینترنت، پایین آوردن میزان پکت لاس و لگ بازی، حل شدن مشکل اجرا نشدن بازی به دلیل تحریم (صرفا برای آن دسته از بازی هایی که از سمت ایران با محدودیت روبرو نشده باشند و تحریم از سمت کشور خارجی اعمال شده باشد) اشاره کرد.

قبل از اینکه به ذکر توضیحات تکمیلی، نقاط قوت و ویژگی های مثبت سرویس گادپینگ بپردازیم لازم است برخی از مفاهیم پایه را بصورت بسیار خلاصه توضیح دهیم.

God Ping 2

پینگ

اگر بخواهیم به صورت کلی تعریفی از پینگ ارائه دهیم باید گفت که پینگ مدت زمانیست که طول می کشد تا یک درخواست (یک بسته داده) از دستگاه شما به سمت سرور مقصد ارسال، و پاسخ آن به دستگاه شما برگردد. در واقع این سرور مقصد می تواند هر سروری باشد، از سرور یک سایت بسیار معمولی گرفته تا یک سرور پیشرفته مربوط به بازی آنلاین که همزمان ده ها هزار نفر بر روی آن آنلاین هستند! مفهوم پینگ تنها در بازی های آنلاین مطرح نیست! بلکه در تمامی فعالیت های آنلاین شما با همین معنی و مفهوم مطرح است.

در بسیاری از بازی ها هنگامی که این عدد در بازه استاندارد خود قرار دارد با رنگ سبز نمایش داده می شود و هنگامی که این عدد یک مقدار از بازه ی استاندارد خارج می شود، آن را با رنگ نارنجی یا زرد میبینید. در مواقعی هم که سرعت شما به شدت کند می شود یا ارتباط شما با بازی قطع می شود، این عدد را با رنگ قرمز می بینید.

لگ (تاخیر – Delay)

لگ دلایل زیادی دارد. این اتفاق ممکن است به دلیل نوسان های لحظه ای بر روی پینگ رخ دهد، و یا ممکن است به دلیل افت سرعت و پهنای باند اینترنت در آن لحظه باشد. در کل اگر ارتباط شما با گیم سرور دچار اختلال شود لگ رخ می دهد. که به هنگام بروز این مشکل تصویر بسیار با تاخیر به روز می شود، و ممکن است داخل بازی برای مدت چند ثانیه به اصطلاح فریز شوید و یا پرش تصویر داشته باشید (مثلا در حین دویدن هستید و لگ می شوید. تصویر برای چند ثانیه فریز می شود و می بینید که کنار یک درخت هستید!). لگ شدن می تواند بسیار آزار دهنده باشد، مخصوصا اگر در حال تیراندازی به دشمن باشید اصلا اتفاق خوشایندی نیست!

پینگ داخلی و پینگ خارجی

به طور کلی اصطلاح پینگ خارجی عموما برای اتصال به سرورهای خارج از کشور استفاده می‌شود و پینگ داخلی نیز به تأخیر در ارتباط بین سیستم میزبان و یک سرور داخل کشور اشاره می‌کند. به عنوان مثال زمانی که شما در حال انجام یک بازی آنلاین ایرانی هستید که سرورهای آن مستقر در ایران هستند، پینگ داخلی اینترنت شما دارای اهمیت است. پینگ خارجی نیز همین وضعیت را دارد با این تفاوت که سرور مورد نظر داخل کشور نیست و در خارج از ایران قرار دارد. حالا بسته به موقعیتی که بر روی آن بازی می کنید می تواند از هر کشوری باشد و به کمک سرویس هایی جانبی مانند سرویس کاهش پینگ و DNS و غیره تا حدی قابل پایین آوردن است.

سرویس گادپینگ دقیقا چه کار می کند؟

گادپینگ با تغییر مسیریابی شبکه ای میان اینترنت شما و گیم سرور (Game Server یعنی سروری که بر روی آن بازی می کنید) و استفاده از روتینگ های مناسب و پایدار، باعث کاهش پینگ و بهبود کیفیت اتصالی شده و تا حد زیادی از شر مشکلات رایج داخل بازی آنلاین (مانند پکت لاس، اجرا نشدن بازی، لگ و تایم اوت، قطعی های بی دلیل و ...) خلاص خواهید شد!

در نظر داشته باشید سرویس گادپینگ باعث کاهش پینگ خارجی اینترنت شما می شود و بر روی پینگ داخلی تاثیری به دنبال ندارد. در واقع برای اینکه از سرویس نتیجه مطلوبی بگیرید لازم است تا در مرحله اول پینگ داخلی اینترنتتان در محدوده مناسب و استانداردی قرار گرفته باشد. با زبانی ساده تر، هرچقدر پینگ داخلی بهتری داشته باشید تاثیری که از گادپینگ مشاهده می کنید نیز بهتر خواهد بود و اگر پینگ داخلی اینترنتتان از یک حدی بالاتر باشد ممکن است سرویس کاملا برای شما بی اثر باشد.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ توسط یک درگاه امن با سرورهای ایرانی ارتباط برقرار می کند و با سایر سرویس هایی که ممکن است با آنها سروکار داشته باشید (مثل DNS ها) متفاوت است.

تست رایگان قبل خرید!

از آنجایی که تاثیر سرویس کاهش پینگ گادپینگ ممکن است بر روی اینترنت های مختلف متفاوت باشد، امکان تست رایگان در سرویس قرار گرفته است. کافیست به وبسایت یا اپلیکیشن گادپینگ مراجعه کنید و یک اکانت تست دریافت کنید. عملکرد کلی سرویس تست با سرویس اصلی تقریبا مشابه است، در صورتی که با سرویس تست نتیجه مطلوبی داخل بازی مشاهده کردید قطعا با سرویس اصلی هم این اتفاق خواهد افتاد.

فراموش نکنید حتما حداقل یکی دو دست (Match) کامل را با سرویس تست بازی کنید تا بطور دقیق متوجه میزان تاثیر و عملکرد آن بر روی اینترنت خود شوید.

مواردی که باید قبل از استفاده از سرویس چک کنید

برای اینکه سرویس کاهش پینگ گادپینگ بر روی اینترنت شما تاثیر مناسبی داشته باشد لازم است ابتدا 2 مورد را بر روی اینترنت خود بررسی کنید. مورد اول پینگ داخلی اینترنت است که همانطور که در بالا اشاره کردیم به معنی پینگ اینترنت تا سرورهای تهران است. این پینگ هر چقدر کمتر باشد بهتر است، اما نباید از 40-30 میلی ثانیه بیشتر باشد. مورد دوم نیز پهنای باند اینترنت (مخصوصا سرعت آپلود) می باشد. حداقل پهنای باندی که برای بازی آنلاین توصیه می شود، 3 مگابیت دانلود و 1 مگابیت آپلود می باشد. یعنی اگر از سایت های تست سرعت (Speedtest) استفاده کردید اعداد نمایشی برای دانلود و آپلود به ترتیب نباید از این دو کمتر باشد. در نظر داشته باشید در صورتی که از اینترنت سیمی (مانند ADSL) استفاده می کنید، بالاتر بودن پهنای باند از یک حد مشخص ممکن است تاثیر عکس به همراه داشته باشد! چراکه اگر خط شما به اصطلاح کشش لازم را برای پهنای باند بالاتر از حد مجاز نداشته باشد باعث بروز نویز می شود که خود یک عامل ایجاد اختلال می باشد.

مشکلات کاربران ایرانی در بازی های آنلاین

متاسفانه به دلایل مختلف کاربران ایرانی در بازی های آنلاین با مشکلات متعددی مواجه هستند. طبق گزارشات به طور عمده 4 مشکل در میان کاربران ایرانی بازی های آنلاین بیشتر دیده شده است. بالا بودن پینگ، محدودیت شبکه سازی در سرور، نوسان پینگ، قطع اتصال به سرور (که میتواند به دلیل تحریم کاربران ایرانی از جانب سرور بازی ها باشد) عمده این مشکلات هستند که تقریبا با سرویس گادپینگ همه این مشکلات قابل رفع می باشند.

مشکلات تحریم و ریسک بن شدن اکانت بازی

برای یک گیمر حرفه ای که اکانت بازی اش برایش اهمیت زیادی دارد و اگر با آی پی های مختلف وارد بازی شود، ممکن است حساب کاربری خود را از دست دهد، استفاده از DNS و یا سرویس های جانبی رایگان شاید راه حل چندان مناسبی نباشد. دلیل این امر مشترک بودن آی پی سرویس مذکور میان تعداد بسیار زیادی از کاربران (که بصورت همزمان وارد بازی شده اند)، احتمال گزارش اسپم روی آی پی ها به دلیل استفاده زیاد کاربران مختلف، و یا تغییر مداول IP های اتصالی می باشد.

سرویس کاهش پینگ گادپینگ، مشکلاتی که در استفاده از سرویس های جانبی غیرمجاز و DNS داشتید را برطرف نموده و لازم نیست دیگر نگران تغییر IP و بن شدن اکانت، لگ، تایم اوت، پکت لاست، نوسان پینگ و ... باشید.

سرویس رفع تحریم و کاهش پینگ گادپینگ

به یاد داشته باشید یک سرویس کاهش پینگ خوب، علاوه بر کاهش پینگ، باعث ثابت کردن پینگ، کاهش پکت لاس و در کل ایجاد یک بازی ثابت و پایدار و به دور از قطعی خواهد شد، پس لزوما همیشه صرفا به پینگ توجه نکنید، بقیه موارد نیز حائز اهمیت هستند. شما باید از سرویسی استفاده کنید که هر روز آی پی های آن تغییر نکند! مشکل قطعی نداشته و امن باشد تا مشکلی از نظر بن شدن اکانت بازی برایتان رخ ندهد. هدف گادپینگ هم در طی این سال ها همین بوده است و همواره در تلاش بوده تا روز به روز سرورهای بهینه تر، پایدارتر و بهتر از قبل را به گیمرهای عزیز ارائه دهد تا با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی و با بالاترین کیفیت ممکن به بازی آنلاین خود بپردازند.

مزایای استفاده از گادپینگ

و نهایتا در انتهای این مقاله به بررسی مزایا و ویژگی های خوبی که سرویس کاهش پینگ گادپینگ دارد می پردازیم:

  1. بهینه و طراحی شده صرفا برای گیمرهای ایرانی: در سرویس های غیرمجاز هر نوع مصرفی وجود دارد. از دانلود فیلم گرفته تا وبگردی و ... برای همین ممکن است پینگ و پایداری و استیبل (Stable) بودن آنها چندان برای بازی آنلاین مناسب نباشد. اما سرویس گادپینگ فقط و فقط برای بازی آنلاین طراحی شده، انجام سایر مصارف (مانند وبگردی و دانلود) بر روی آن محدود شده و در کل کاملا برای گیمرهای ایرانی بهینه سازی شده است که همین مورد باعث می شود با وضعیت اینترنتی بهتری به بازی کردن بپردازید.
  2. کاهش پینگ: سرویس کاهش پینگ گادپینگ همانطور که از نامش پیداست، با تغییر مسیریابی شبکه ای و استفاده از روتینگ های جایگزین، پینگ نهایی شما را در بازی کاهش می دهد.
  3. رفع لگ و تایم اوت: باتوجه به اینکه ما از سرورهایی با روتینگ پایدار و باکیفیت استفاده کردیم میتوانیم این تضمین را به شما بدهیم که سرویس کاهش پینگ گادپینگ، مشکل لگ و تایم اوت اینترنت شما را تا حد زیادی برطرف میکند.
  4. اپلیکیشن اختصاصی برای موبایل و رایانه: فرقی نمی کند که بر روی کامپیوتر بازی می کنید یا بر روی گوشی های موبایل. گادپینگ با انتشار نسخه های دسکتاپ و موبایلِ اپلیکیشن اختصاصی خود، راحت ترین راه ممکن را برای اتصال به سرویس برای شما فراهم ساخته است. با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی و استفاده از سیستم هوشمندی که در هسته گادپینگ طراحی شده است، شما بصورت خودکار به سروری متصل می شوید که پایداری بیشتری داشته است، رنج IPی که سرور بازی با آن شما را تشخیص می دهد تقریبا همیشه ثابت بوده و تغییری نمی کند، ریسک بن شدن اکانت بازیتان به حداقل ممکن می رسد، و قابلیت های بسیار زیاد دیگر....!
  5. قابلیت حالت استریمر، حالت روح و Kill Switch: بر روی نسخه ویندوز اپلیکیشن گادپینگ هر سه این قابلیت ها وجود دارد. حالت استریمر برای زمانی است که قصد داشته باشید همزمان از بازی خود استریم تهیه کنید و در این حین تداخلی رخ ندهد. حالت روح مخصوص بازی هایی می باشد که نسبت به استفاده از سرویس های جانبی حساسیت بالایی دارند و بصورت خودکار اجرا بودن برخی از نرم افزارها را از لیست Process های ویندوز واقع در Task Manager تشخیص می دهند. به لطف این قابلیت هیچ سیستم آنتی چیتی نمی تواند تشخیص دهد که شما به سرویس جانبی (مانند گادپینگ) متصل شده اید! حالت Kill Switch هم برای وقتی کاربرد دارد که اگر زمانی اتصال شما به سرویس به هر دلیلی قطع شد، در این حالت اینترنت دستگاه به کل قطع شده و این امر باعث می شود تا بازی آی پی واقعی شما را نبیند و ایرانی بودن شما برای بازی مشخص نشود، با این کار حتی اگر با مشکل قطعی روبرو شدید خیالتان از بابت بن نشدن اکانت بازی (به دلیل ایرانی بودن) راحت خواهد بود.
  6. از خرید مطمئن نیستید؟! اول تست بعد خرید: یکی از بهترین امکاناتی که سرویس کاهش پینگ گادپینگ دارد امکان تست رایگان یک روزه پیش از خرید است. شما می توانید یک روز کامل گادپینگ را تست، و پس از اطمینان حاصل از تاثیر سرویس، اقدام به خرید کنید.
  7. رفع تحریم بازی: متاسفانه کاربران ایرانی از جانب سرور برخی از بازی ها تحریم هستند! اما نگران نباشید. سرویس کاهش پینگ گادپینگ امکان رفع تحریم بازی های تحریم شده را هم دارد. پس با استفاده از سرویس برای بازی های تحریم شده، با یک تیر دو نشان میزنید؛ هم بازی مورد نظر رفع تحریم می شود و هم پینگ شما در بازی کاهش پیدا می کند.
  8. پشتیبانی از بازی های معروف: سرویس گادپینگ همواره از جدیدترین و پرطرفدارترین بازی ها پشتیبانی می کند. با ورود هر بازی پرطرفدار به صنعت گیم، کارشناسان گادپینگ برای فراهم کردن بهترین زیر ساخت های ممکن دست به کار می شوند! حتی اگر بازی شما در لیست بازی های تحت پشتیبانی قرار نداشته باشد، می توانید از طریق بخش پشتیبانی درخواست رفع تحریم بازی مورد نظر خود را دهید تا کارشناسان مربوطه آن را بررسی کنند.
  9. تیم پشتیبانی حرفه ای: تلاش شده تا تمامی سوالات شما پیش از خرید در سایت پاسخ داده شود. با این حال هر سوالی از مراحل پیش از خرید گرفته تا مشکل در اتصال داشته باشید، کارشناسان فنی گادپینگ آماده اند تا به صورت شبانه روزی و تقریبا 24 ساعته به سوالات و مشکلات شما پاسخ دهند.
  10. سابقه کاری بالا: گادپینگ از سال 1393 مشغول به فعالیت است. یعنی زمانی که یاهو مسنجر هنوز نمرده بود و گیمی به اسم پابجی هم اصلا وجود نداشت! این تداوم فعالیت و سابقه کاری طولانی یک نقطه قوت غیرقابل چشم پوشی می باشد.
  11. همیشه به روز!: در صورتی که بازی شما دچار تغییراتی شود، یا به آن ریجن و سرور جدیدی اضافه شود ما اولین جایی هستیم که از آن با خبر می شویم و سیستم را برای هماهنگی بیشتر با آن تغییر می کنیم.
  12. قیمت مناسب: با اینکه ممکن است سرویس های کاهش پینگ ارزان تری هم پیدا کنید، اما قیمت سرویس های گادپینگ نسبت به امکانات، کیفیت و نقاط قوتی که دارد بسیار مناسب و به صرفه می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی یکی از بزرگترین، بهترین و قدیمی ترین سرویس های کاهش پینگ و سرویس گیمینگ ایران، یعنی گادپینگ پرداختیم. با ویژگی های آن آشنا شدیم و امکانات آن را بصورت مختصر بررسی کردیم. در آخر تصمیم با خودتان است که از آن استفاده کنید یا خیر. مجددا تاکید می کنیم در صورتی که تا به حال از این سرویس استفاده نکرده اید و قصد خرید دارید، ابتدا از سرویس تست رایگان موجود در سایت استفاده کنید و چنانچه از نحوه عملکرد آن اطمینان داشتید سپس اقدام به خرید کنید.

قاسم ممتاز | 15/03/2022
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.