نویسنده: هادی شنبه، 18 آبان 1398
ساعت 16:00

تمام اطلاعات منتشر شده از بازی Diablo 4 در رویداد BlizzCon 2019 مطلب ویژه

5 از 5

بعد از عدم نمایش بازی Diablo 4 در رویداد BlizzCon 2018، شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون این بازی شکل گرفت. بلیزارد (Blizzard) که نمی‌خوست اشتباه گذشته‌اش با Diablo Immortal را تکرار کند، سرانجام از عنوانی که طرفداران مدت‌ها منتظر آن بودند رونمایی کرد و جدیدترین اثر در این فرنچایز با سابقه را به صورت رسمی معرفی کرد.

لوئیس باریگا (Luis Barriga)، کارگردان بازی Diablo 4، در جریان رویداد BlizzCon 2019 و در مراسم افتتاحیه آن به روی صحنه آمد تا از تریلر سینماتیک CG فوق‌العاده‌ای  به همراه ویدئویی از گیم‌پلی بازی رونمایی کند. جزئیات جدید فراوانی نیز از بازی ارائه شد از جمله معرفی سه کلاس جدید و صحبت در مورد فلسفه‌های طراحی این عنوان اکشن و نقش‌آفرینی. با این حال تیم سازنده بازی از تمامی اطلاعات در افتتاحیه رویداد رونمایی نکردند چرا که قرار بود کمی بعدتر، پنل اختصاصی بازی آغاز به کار کند و جزئیات بیشتر در آنجا ارائه شود.

در این مطلب، به بررسی تمامی اطلاعاتی که تیم سازنده بازی در جریان این رویداد ارائه دادند می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

diablo 4 lilith art Copy

منبع الهام و چارچوب بازی

آخرین عنوان این فرنچایز، محتویات مختلفی را ترکیب کرده و المان‌هایی را از هر کدام از عناوین پیشین خود به ارث برده است. باریگا در این زمینه به احساس ترس و وحشت در نسخه اول Diablo، کلاس و لوت در بازی Diablo 2 و سیستم مبارزات در بازی Diablo 3 اشاره کرده است. بلیزارد به دنبال این است که تاریخچه فرنچایز را به نحوی زیر و رو کند که Diablo 4، تبدیل به بهترین بازی ممکن در تاریخ این سری شود.

یکی از بزرگترین انتقاداتی که قبل از انتشار بازی Diablo 3 مطرح بود، فضاهای بیرونی روشن‌تر و محیط‌های رنگی‌تر بود. سری Diablo همواره با سیاه‌چال‌ها و معماری سبک گوتیک همراه بوده است. این همان فضایی است که تیم سازنده قصد دارد تا با بازی Diablo 4، دوباره به آن بازگردد. بازی‌بازان با پیشروی در بازی کشف خواهند کرد که تیم سازنده بازی، فضایی تاریک‌تر، خونین‌تر، ترسناک‌تر و کمی غیر قابل پیش‌‌بینی‌تر توسعه داده است. سیستم‌های طراحی مراحل در Diablo 3 به منظور کمک به حس تنوع و منحصر به فرد بودن بازی در هر بار تجربه آن، ارتقا یافته‌اند.

داستان

طبق گفته‌های بلیزارد، اتفاقات Diablo 4 بیست سال بعد از نسخه قبلی فرنچایز اتفاق می‌افتد. جهان، بعد از اتفاقاتی که در High Heavens رخ داد، تلفات بسیار زیادی داده و در نهایت یک خلاء قدرت ایجاد شده است. همانطور که طرفداران در تریلر CG بازی شاهد بودند، در جریان یک مراسم شیطانی تاریک که توسط شخصی مرموز و ناشناس برگزار می‌شود، Lilith دختر لرد شیطانی Hatred Mephisto، به جهان Sanctuary باز می‌گردد. این که اهداف نهایی او چیست و این که آیا او آنتاگونیست اصلی بازی خواهد بود، هنوز مشخص نیست.

diablo 4 druid Copy

گیم‌پلی

در پنل اختصاصی بازی مشخص شد که تیم سازنده، از حالت محبوب Adventure Mode بازی Diablo 3: Reaper of Souls، الهامات بسیار زیادی گرفته است. برای ایجاد چنین حس آزادی عملی در رفتن به مکان‌های مختلف، جهان بازی به طرز قابل‌توجهی باز شده است. کمپین بازی در محیطی کاملاً باز جریان خواهد داشت و بازی‌بازان دیگر مجبور نیستند که مناطق مختلف را به ترتیب آزاد کنند. بازی همچنین شامل چرخه شب و روز و آب و هوای پویا خواهد بود و در عین حال، نمای دوربین ایزومتریک نمادین خود را نیز حفظ کرده است. علاوه بر جهان باز شدن بازی، بازی‌بازان برای گشت و گذار در فضاهای بسیار بزرگ بازی، از اسب‌ها کمک خواهند گرفت. از آن بهتر این است که هر کدام از کلاس‌ها، برای پیاده شدن از اسب، انیمیشن مخصوص به خود را خواهند داشت به نحوی که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بدون اتلاف وقت وارد مبارزات شوند.

مناطق اجتماعی

هاب‌های جدید در بازی وجود دارند که به عنوان مکان‌هایی اجتماعی عمل می‌کنند و بازی‌بازان می‌توانند در این مناطق همدیگر را ملاقات کرده و به گفتگو و خرید و فروش لوت یکدیگر بپردازند. علاوه بر این مناطق، Diablo 4 رویدادهایی جهانی نیز خواهد داشت که گروه‌هایی بزرگ از بازی‌بازان را برای همکاری با یکدیگر و غلبه بر این رویدادها، به چالش خواهد کشاند. بر روی کاغذ، این رویدادها شبیه به رویدادهایی عمومی در عناوینی مانند Destiny 2 هستند. در پنل بازی شاهد مبارزه یک باس غول‌پیکر به صورت همزمان‌ با 10 بازی‌باز یا بیشتر بودیم.

کلاس‌ها

در جریان رونمایی اولیه از بازی، بلیزارد وجود سه کلاس را که بازی‌بازان می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند را تائید کرد؛ هر کدام از این کلاس‌ها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

  • Barbarian: استاد مبارزات نزدیک با مشت؛ کلاس Barbarian برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند مبارزاتی نزدیک‌تر و شخصی‌تر داشته باشند، بازگشته است. این کلاس بر مبارزات تن به تن تمرکز دارد و تعدادی از قابلیت‌های آشنایی همچون Fury، Leap و Berzerk را بازگردانده است. بلیزارد این کلاس را به استاد سلاح نیز تبدیل کرده است و این موضوع به بازی‌بازان اجازه می‌دهد تا از هر نوع سلاحی که تمایل داشته باشند استفاده کنند و حتی می‌توانند به چهار سلاح به صورت همزمان مجهز شوند. بازی‌بازان این اختیار را خواهند داشت تا هر زمان که خواستند حتی در وسط مبارزات نیز سلاح خود را تعویض کنند.
  • Sorceress: این کلاس که نقطه مقابل کلاس Barbarian است، استاد جادو به شمار می‌رود. او به جادوهایی مانند بارش شهاب‌سنگ، کولاک و سایر وردهایی که به او اجازه می‌دهد تا فاصله خود را از دشمنان حفظ کند، دسترسی دارد. همانطور که در تریلر شاهد بودیم، او حتی می‌تواند به یک توپ صاعقه نیز تبدیل شده و به صورت زیگزاگی در میدان نبرد جابجا شود و به دشمنان پیرامون خود آسیب وارد کند.
  • Druid: آخرین کلاس معرفی شده، Druid بود؛ شخصیتی ترکیبی که می‌تواند همزمان از جادو استفاده کرده و آسیب فیزیکی نیز وارد کند. Druid همانند همتای خود در بازی Diablo 2، می‌تواند به خرس یا گرگینه نیز تبدیل شود و حملاتی را به صورت زنجیروار شکل دهد. او همچنین به جادوهای مبتنی بر زمین مانند احضار گردبادها یا تخته‌سنگ‌های بزرگ نیز دسترسی دارد.

با توجه به سابقه‌ای که از فرنچایز سراغ داریم، طرفداران می‌توانند انتظار دو کلاس دیگر را نیز که احتمالاً قبل از انتشار بازی رونمایی خواهند شد، داشته باشیم. احتمالاً بعد از انتشار بازی نیز شاهد اضافه شدن کلاس‌های بیشتر خواهیم بود.

diablo 4 three classes Copy

شخصی‌سازی

درخت‌های مهارت، rune wordها و سطوح مهارت دوباره به بازی بازگشته است تا بازی‌بازان بتوانند ویژگی‌های شخصی خود را به خوبی در بازی پیاده‌سازی کنند.

درخت‌های مهارت آخرین بار در بازی Diablo 2 دیده شد؛ این ویژگی به بازی‌بازان اجازه می‌داد تا امتیازات بدست آمده را بر روی مهارت‌ها یا قابلیت‌های مختلف صرف کنند. اضافه شدن این ویژگی نسبت به سیستم منعطف‌پذیر Diablo 3 که بازی‌بازان به نوعی به آن عادت کرده بودند، یک تغییر به حساب می‌آید.

Rune Wordها نیز ویژگی دیگری است که آخرین بار در بازی Diablo 2 دیده شد و به بازی‌بازان اجازه می‌داد تا سلاح‌ها و زره‌های خود را به این آیتم‌ها مجهز کنند که افکت‌های جدیدی به آن‌ها می‌داد. ترکیب‌های مخصوصی از Rune Wordها نیز وجود داشت که افکت‌هایی قدرتمند و منحصر به فرد ایجاد می‌کرد.

بر خلاف نسخه قبلی، بازی‌بازان می‌توانند پایه کلاس شخصیت خود را شخصی‌سازی کنند. انتخاب یک کلاس، تنها گزینه ساده مرد یا زن را در اختیار شما قرار نمی‌دهد و می‌توانید مواردی مانند رنگ پوست و ظاهر شخصیت را نیز تغییر دهید. حتی ویژگی‌های مختلفی از اسب‌ها مانند طراحی سر و موارد دیگر نیز قابل تغییر است.

بازی‌باز در مقابل بازی‌باز

ویژگی دیگری که در بازی Diablo 4 دوباره بازگشته است، سیستم‌های PvP است که در Diablo 3 به طرز قابل توجهی نادیده گرفته شده بود. در جدیدترین نسخه فرنچایز، مکان‌های مختلفی در بازی جزو مناطق با PvP فعال به شمار می‌شوند و بازی‌بازان در این مناطق آزادند که با یکدیگر مبارزه کنند. البته این ویژگی در بازی کاملا اختیاری خواهد بود ومی‌توانید آن را نادیده بگیرید.

بازی Diablo 4 در حال حاضر برای پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 در دست ساخت قرار دارد. تاریخ انتشار بازی هنوز اعلام نشده است.

هادی | مقالات | 09/11/2019
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.