نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 13 مهر 1396
ساعت 23:42

پیش نمایش بازی Sonic Forces

3.67 از 5

پیش به سوی تکامل | پیش نمایش بازی Sonic Forces

سونیک همواره یکی از پرطرفدارترین کاراکتر های دنیای بازی های ویدئویی بوده که اولین نسخه از مجموعه بازی های آن در سال 1991 بر روی کنسول SEGA Genesis به انتشار رسید. این جوجه تیغی آبی رنگ و پر سرعت درون بازی با جذابیت هر چه تمام‌تر در دل طرفداران بازی های ویدئویی جای گرفت و تا سال ها با شماره‌های متنوع، مهمان بازیبازهای مختلف بود.

سال قبل در رویدادی که توسط کمپانی بزرگ سگا به مناسبت تولد 25 سالگی سونیک برگذار شد، دو بازی جدید به عنوان دنباله‌های سری بازی‌های سونیک معرفی شدند. یکی از این دو بازی Sonic Mania نام داشت که مدتی قبل به انتشار رسید و بازخوردهای نسبتا مثبتی را نیز دریافت کرد.(نقد و بررسی بازی Sonic Mania) اما سگا در مورد بازی دیگر که با عنوان پروژه‌ی 2017 سونیک شناخته می‌شد، اطلاعات زیادی در اختیار طرفداران منتظر قرار نداد و بعد از مدتی اعلام شد که Sonic Forces نام دارد و به عنوان جاه طلبانه ترین بازی در این سری تا به امروز قصد دارد باری دیگر این مجموعه را به اوج خود برساند و به روز های طلایی‌اش بازگردد.

با این تفاسیر، در ادامه‌ی مطلب به بررسی اطلاعاتی که از بازی Sonic Forces در اختیار داریم می‌پردازیم. پس در ادامه‌ی پیش نمایش بازی Sonic Forces، بازی‌مگ را همراهی کنید.

سونیک با اینکه در دو دهه‌ی گذشته طرفداران زیادی داشت و حتی بعنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای بازی های ویدئویی از آن یاد می‌شد، در سال های اخیر از سر زبان ها افتاد و دیگر آن درخشش و محبوبیت سابق را ندارد. آیا کمپانی بزرگ سگا و تیم توسعه دهنده‌ی سونیک موفق به بازگرداندن این سری به دوران اوجی که در گذشته داشت خواهند شد؟ اینطور که از نمایش ها و اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده پیداست، اگر سگا به تمام وعده هایی که در رابطه با بازی Sonic Forces داده عمل کند، این اتفاق به واقعیت پیوسته و باری دیگر جوجه تیغی آبی و پر سرعت دوست داشتنی‌مان بر سر زبان ها می‌افتد و افتخارات زیادی نسیبش می‌شود.

sonic2017 modernsonic screen 02 1489538582برای اولین بار در مجموعه، شاهد محیط هایی هستیم که بازیبازان بزرگسال را نیز می‌طلبد

مدتی قبل عنوانی از سری بازی های سونیک تحت عنوان Sonic Generations به انتشار رسید که با گرافیک سه بعدی و فضا سازی های مدرن خود، جلوه‌ای متفاوت را از این مجموعه بازی ها به نمایش گذاشت. بازی Sonic Forces را هم می‌توان به نوعی شبیه به بازی Sonic Generations دانست. منتها با این تفاوت که علاوه بر فضا سازی های مدرن و گرافیک سه بعدی‌اش، کلی برنامه‌ی دیگر برای ارائه دادن به طرفداران دارد و گویا می‌خواهد سونیک را وارد مسیر جدیدی از موفقیت کند.

بازی Sonic Mania که مدتی قبل به انتشار رسید و با بازخورد های مثبتی نیز رو به رو شد، نمایشی از سونیک های کلاسیک بود و به درخواست طرفدارانی که بازی های سونیک را به خاطر گرافیک دو بعدی‌اش دوست دارند ساخته شده بود. اما سگا در Sonic Forces اهداف دیگری را در سر دارد و می‌خواهد مدرن تر از همیشه، تا جایی که می‌تواند بازی خود را سرشار از جلوه های بصری زیبا و پرجزئیات کند و سونیک را وارد میدان مبارزه های سه بعدی کند.

علی رقم اینکه در نسخه های پیشین، داستان جایگاه خاصی در بازی نداشت و تنها با هدف اینکه باید جلوی دکتر اگمن، دشمن دیرین سونیک را از رسیدن به اهداف شرورانه‌اش بگیریم، مراحل را طی می‌کردیم و باس فایت های مختلف را پشت سر هم شکست می‌دادیم؛ اینبار قرار است به داستان توجه ویژه‌ای شود و روایت ماجراهای رخ داده بین دارودسته‌ی سونیک و دکتر اگمن جایگاه ویژه‌ای در میان ارکان مختلف بازی خواهد داشت. سونیک در بازی Sonic Forces در دنیایی که توسط ارتش نیرو های Death Egg Robot که توسط دکتر اگمن رهبری می‌شود، اشغال شده، به مقابله با آنها می‌پردازد. سازندگان در رابطه با قرار دادن این نام برای بازی (Forces به معنای نیرو ها) خود اشاره به این موضوع داشته‌اند که در بازی شاهد مبارزه‌ی رخ داده میان نیرو های خوب و بد هستیم و سونیک نیز در این بین در میان نیروهای خوب، درحال مبارزه و مقابله با نیروهای شیطانی و بد است.

یکی از خواسته های همیشگی طرفداران که از سال 2006، حسرت آن به دلشان مانده، عدم حضور تاکاشی ایزوکا، کارگردان برخی از نسخه های سابق این مجموعه است. رویایی که حتی در Sonic Forces نیز شاهد تحقق آن نیستیم. این بار آقای شان ناکامورا در سکان تهیه کنندگی و کارگردانی بازی قرار گرفته است و مدیریت پروسه‌ی ساخت بازی را برعهده دارد. به نظر من و خیلی از طرفداران این مجموعه، این سیاست های سگا و تصمیم گیری های کلی تیم سازنده‌‌ی سونیک است که باعث فاصله گرفتن این مجموعه از روزهای طلایی و دوران اوجش شده. از همین رو حالا که رویه‌ی سازندگان در ساخت بازی جدید این مجموعه به طور کلی تغییر کرده و می‌خواهند یک سونیک کاملا نسل هشتمی را به تولید برسانند، به نظر می‌رسد با نسخه‌ای موفق از این سری رو به رو باشیم به گونه‌ای که خیلی ها امیدوار به فروش بسیار زیاد و رسیدن به دوران اوج مجموعه توسط Sonic Forces هستند.

Sonic Forces 1در تصویر بالا به خوبی می‌توانید متوجه تفاوت های میان سونیک مدرن و کلاسیک شوید

همانطور که گفته شد، این بار شاهد گرافیکی سه بعدی و فضا سازی های پرجزئیات تری نسبت به نسخه های پیشین در این مجموعه هستیم. اگر تنها یکی از تریلر های به نمایش در آمده از بازی Sonic Forces را تماشا کرده باشید، به این نکته پی خواهید برد که در بازی شاهد گرافیک بسیار خوب و قابل قبولی به عنوان یک بازی ژانر پلتفرمر هستیم. شهر درون بازی دارای جزئیات بسیار زیادی است که آیتم های ریز و درشتی در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورند. این بار شاهد آزادی عمل بسیار زیادی برای پیشبرد مراحل و از پای در آوردن باس های بازی هستیم. در این زمینه حتی سلاح های مختلفی نیز برای شخصیت های اصلی در بازی تعبیه شده‌اند که علاه بر اینکه ارزش تکرار بازی را بسیار زیاد می‌کنند، باعث می‌شوند که هیچ دو بازیکنی، یک مرحله را کاملا به یک شکل تجربه نکنند. مشکلی که در نسخه های پیشین بازی با آن رو به رو بودیم و این بار به طور کامل روی برطرف کردن آن تمرکز ویژه‌ای شده است.

تریلر معرفی Sonic Forces در E3 2017

یکی از ویژگی های همیشگی سری بازی های سونیک، امکان بازی در قالب شخصیت های مختلف همراه سونیک است که این بار نیز در بازی Sonic Forces توجه زیادی به این موضوع شده. در بازی شاهد سه شخصیت اصلی خواهیم بود که با انتخاب یکی از آنها به پیشروی در مراحل بازی خواهیم پرداخت. این تیم سه نفره متشکل از سونیک کلاسیکی که با ظاهر قدیمی‌اش در بازی حضور دارد و در نسخه های قدیمی بازی شاهد آن بوده‌ایم، سونیک مدرنی که ظاهری به مراتب پیشرفته‌تر و مدرن‌تر نسبت به سونیک کلاسیک دارد و شخصیتی است که با عنوان آواتار شناخته می‌شود و شخصیت سوم همانطور که نامش پیداست توسط شخص خود بازیباز طراحی می‌شود و برای شکل دهی به آن شاهد طیف نسبتا گسترده‌ای از گزینه های مربوط به شخصی سازی هستیم. هنگام طراحی این شخصیت سوم قادر به انتخاب از میان گزینه های مختلف کفش، دستکش، رنگ و لباس هستیم که به لطف آن کاراکتر مورد نظر خود را که همیشه آرزوی حضورش در میان شخصیت های بازی را داشته‌ایم، در بازی قرار می‌دهیم و به مبارزه با روبات های دست پروده‌ی دکتر اگمن می‌پردازیم.

گیم‌پلی بازی Sonic Forces

همچنین اینطور که پیداست یک شخصیت چهارمی نیز در بازی وجود دارد که به نوعی در تیم دشمنان درون بازی قرار گرفته. یکی از بسته های الحاقی بازی Episode Shadow نام دارد که درصورت استفاده از آن، قادر به بازی کردن در قالب شخصیت شادو هستیم. شادو نمونه‌ی شرور و سیاه سونیک است که در تیم پنج نفره‌ی دشمنان درون بازی قرار دارد و در حوادث بازی باید با آن مقابله کنیم. به طور کلی همراه با شخصیت شادو قادر به بازی کردن در 10 مرحله‌ی بازی خواهیم بود. علاوه بر شادو و دکتر اگمن، از دیگر متحدان آنها که به نوعی از آنتاگونیست های اصلی درون بازی به حساب می‌آیند می‌توان به شخصیت اینفینیت اشاره داشت که گویا دست راست دکتر اگمن به حساب می‌آید و مطمئنا یکی از باس فایت های بسیار سرسخت و قدرتمند درون بازی خواهد بود که باید آن را از پیش رو برداریم.

Banner SonicForcesShadowشادو، حقیقتا شخصیت جذاب و با ابهتی است که تا اینجای کار طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، این بار شاهد سلاح های مختلف برای شخصیت های تحت کنترل در بازی خواهیم بود که از تنوع خوب و قابل قبولی نیز در بازی برخوردار هستند. تمام سلاح های درون بازی با پسوند Wispon نام برده می‌شوند و تا اینجای کار از چهارتای آنها رونمایی شده است. Brust Wispon، یک آتش افکن بسیار قدرتمند خواهد بود که به لطف شعله های آتش خیلی بزرگی که از خود تولید می‌کند، قادر به نابود کردن صفی از روبات های ارتش دکتر اگمن است. همچنین علاوه بر اینکه با Brust Wispon قادر به نابودی دشمنان هستید، می‌توانید با نیروی بسیار زیادی که در هر شلیک از تولید می‌کند، پرش های بلندی را انجام دهید و در مدت زمان کوتاهی به نقطه‌ای دیگر منتقل شوید. دیگر سلاح درون بازی Lightning Wispon نام دارد که همانطور که از نام آن پیداست، ضربه های برق آسایی به دشمنان وارد می‌کند و منجر به نابودی آنها می‌شود. همچنین با کمک این سلاح قابلیت Light Speed Dash فعال می‌شود و با استفاده از آن مانند یک جریان برق از میان میله‌ها یا صفوف دشمنان روباتی عبور دهید. سومین سلاحی که از آن رونمایی شده Cude Wispon نام دارد. این سلاح دشمنان را مانند یک قالب یخ منجمد می‌کند و تنها یک ضربه نیاز است تا منجر به خرد و نابود شدن آنها شود. چهارمین سلاح نیز Drill Wispon نام دارد و به نوعی قوی ترین سلاح در میان این چهار مورد به حساب می‌آید. با شارژ کردن این سلاح قادرید با یورش به سمت جلو هر چیزی را که سر راهتان قرار می‌گیرد نابود کنید و از بین ببرید. علاوه بر این، با استفاده از Drill Wispon می‌توانید به ارتفاعات بروید یا به داخل زمین نفوض کنید. رفتن به ارتفاعات و یا دل زمین راهی برای پیدا کردن بسیاری از آیتم های مخفی است که در نقاط مختلف شهر پنهان شده‌اند.

به طور کلی بازی Sonic Forces در تمامی زمینه ها حرف های زیادی برای گفتن دارد و عده‌ی زیادی به آن امیدوار هستند. از گرافیک خوب و مثال زدنی گرفته تا آزادی عمل بسیار زیاد و آیتم های مختلف درون بازی که محتوای زیادی را در اختیار بازیبازها قرار می‌دهند. بازی Sonic Forces در تاریخ 7 نوامبر سال جاری میلادی، مصادف با 16 آبان برای کنسول های نسل هشتمی PS4 و Xbox One، کامپیوترهای شخصی و همچنین Nintendo Switch منتشر خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.