نویسنده: احسان ناخدا سه شنبه، 09 آبان 1396
ساعت 20:55

تحلیل و بررسی دومین تریلر The Last of Us Part II

5 از 5

موشکافی دومین تریلر The Last of Us Part II

6

- She's One of Them -

پس از یکسال انتظار بالاخره در کنفرانس دیشب، دومین تریلر The Last of Us Part 2 به معرض دید عموم گذاشته شد. احتمالا شما هم مثل من به محض شروع شدن تریلر، آن را با بازی Days Gone اشتباه گرفتید! شخصا تا اواخر تریلر فکر می‌کردم در حال تماشای یک نمایش جدید از Days Gone هستم، اما به محض دیدن کلیکرها و نمایان شدن لوگو بازی، ناگهان از حال رفتم! خب، این تریلر در یک نگاه پر از جزئیات و نکات‌ریزی است که قصد داریم به آن‌ها نگاهی بیندازیم. از طرفی دیگر بازیکنان تئوری‌های دیوانه‌کننده‌ایی در ارتباط با داستان بازی داده‌اند که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

آن زن عضله‌ای که بود؟ این تریلر در چه بازه زمانی و در چه مکانی رخ می‌داد؟ این‌ها مهم‌ترین سوالاتی هستند که پس از تماشای تریلر از خودمان می‌پرسیم، پس بگذارید با ارجاع به نسخه اول بازی و بررسی تئوری افراد، یک پاسخ احتمالی به آن‌ها بدهیم. توجه کنید که بیشتر این متن با توجه به تریلر و داستان نسخه اول نوشته شده است و ممکن است داستان اصلی به کلی متفاوت باشد.

2

 - They’re nested with sin -

بگذارید مطلب را با حدس هویت زن تنومد تریلر آغاز کنیم. اولین چیزی که در یک نگاه اول به ذهن ما آمد این بود که این زن همان الی است، اما اگر کمی توجه کنید، اول از همه می‌بینید که این حجم از ماهیچه و عضله هیچ‌جوره به الی نمی‌خورد و از سمتی دیگر، خبری از خالکوبی الی (که در تریلر اول دیدیم) نیست. مدتی بعد از انتشار تریلر هم یکی از کارکنان ناتی‌داگ تایید کرد زن حاضر در تریلر، الی نیست. (امیدوارم این موضوع دروغ نباشد!) پس کلا الی را کنار بگذارید و در این تریلر بیخیالش شوید. اما همانطور که احتمالا می‌دانید، یکی از دست‌نوشته‌های نسخه اول مربوط به مادر الی، یعنی Anna می‌شد. کلا اطلاعات خاصی از خانواده الی در دسترس نیست و ما تنها می‌دانیم که مادر الی (Anna) یک روز پس از به دنیا آمدن فرزندش، از دنیا رفت و مارلین (دوست صمیمی Anna) مراقبت از الی را بر عهده گرفت. اولین تئوری هویت این کارکتر هم دقیقا همین است، یعنی اینکه آن زن همان مادر الی یا Anna است. خب احتمالا از خودتان می‌پرسید که مادر الی سالیان سال است که کشته شده است، پس حضور او در این نسخه کاملا منتفی است. شاید در نگاه اول این موضوع درست باشد، ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که نیل دراکمن پس از اتمام نمایش در توییتی اعلام کرد که این تریلر، یکی از کات‌سین‌های داخل بازی است. بر اساس این صحبت می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا در بخشی از بازی به گذشته فلش‌بک می‌زنیم و در نقش Anna قرار می‌گیریم. با توجه به این موضوعِ فلش‌بک زدن به گذشته، اگر توجه کرده باشید در بخشی از تریلر کارکتر منفی تریلر، چاقوی خود را بر روی شکم Anna (از آنجایی که هنوز نام این کارکتر قوی هیکل را نمی‌دانیم، از این به بعد او را Anna را خطاب می‌کینم) قرار می‌دهد. پس با این قضایا، اگر آن زن واقعا Anna باشد، احتمال دارد که او در زمان حاملگی قرار دارد، وگرنه چه لزومی دارد شخصیت بدماجرا چاقو خود را بر شکم او بگذارد؟ در نگاه اول این موضوع خیلی منطقی به نظر می‌رسد، اما این وسط یک مانعی هم برای اثبات این ماجرا وجود دارد. اگر کمی به عقب برگردیم، نگاهمان به جنازه‌های قبلی می‌افتد. یکی از جنازه‌ها دقیقا به وضعیتی مشابه دچار شده و تمام دل و روده‌اش به بیرون ریخته است! پس این امکان هم هست که منظور از چاقو گذاشتن رو شکم Anna، بیرون ریختن دل و روده‌اش باشد.

3

یکی دیگر از دلایلی که احتمال فلش‌بک زدن بازی را تایید می‌کند، استفاده از کلمه دیمِن (Demon) است. استفاده از این کلمه به خودیِ خود ایرادی ندارد، اما همه ما می‌دانیم که آن دشمنان در دنیای بازی با نام «کلیکر» شناخته می‌شوند. بنابراین ممکن است این کات‌سین مربوط به اوایل زمانی باشد که بیماری قارچی در دنیای پخش شد و مردم آن زمان، اطلاع زیادی از دشمنانشان نداشتند.

5

 - Demons is coming -

نکته قابل توجه دیگر این است که مدتی پس از انتشار تریلر، توییتر رسمی استودیو ناتی‌داگ اطلاعاتی از صداپیشگان و اسامی کارکترهای حاضر در تریلر را به اشتراک گذاشت. در این توییت‌ها، تنها صداپیشه کارکتر موردنظر معرفی شد (لورا بیلی که صداپیشه کارکتر نادین در آنچارتد بود) و استودیو ناتی‌داگ به جای اعلام کردن اسم او، تنها چهار مربع سیاه در توییت خود گذاشت. حالا نکته جالب اینجاست که این چهار مربع دقیقا به اندازه تعداد حروف A n n a است! با فرض اینکه این موضوع حقیقت داشته باشد، ممکن است در طول بازی دو خطِ داستانیِ متفاوت (الی و مادرش) را دنبال کنیم.

1

به غیر از این، در روز گذشته دو تئوری دیگر هم در فضای اینترنت دیدم که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست. دومین تئوری هویت این کارکتر، مربوط به همسر جول می‌شود و عده‌ای اعتقاد دارند که این زن، دقیقا همان همسر جول است. شخصا هیچ ایده‌ای درباره این موضوع ندارم ولی اگر 10% احتمال دهیم که این موضوع واقعی باشد، باید منتظر یک داستان دیوانه‌وار دیگر از ناتی‌داگ باشیم!

و اما آخرین و مسخره‌ترین تئوری این است که این زن، همان دختر جول است که حالا بزرگ شده است. حقیقتا این تئوری به هیچ وجه با عقل جور در نمی‌آید! مگر ممکن است جول دختر خردسال تیر خورده خود را همانطوری در میدان جنگ رها کند و آن دختر هم جان سالم به در ببرد؟ با این حال باز هم نمی‌توان با قاطعیت درباره این موضوع صحبت کرد.

7

از این صحبت‌ها که بگذریم، به گرافیک فک‌برانداز تریلر می‌رسیم. اگر به یاد داشته باشید، نیل دراکمن زمانی در مصاحبه خود اعلام کرد که The Last of Us Part 2 باید گرافیکی بهتر از Horizon Zero Dawn داشته باشد. حالا با توجه به اینکه این تریلر یکی از کات‌سین‌های داخل بازی است و از روی PS4 Pro کپچر شده است، می‌توان فهمید که تیم ناتی‌داگ تا حدودی موفق بوده است! واقعا جزئیات گرافیکی این تریلر هر بازیکنی را دیوانه می‌کند. نورپردازی، افکت آتش و خون، اندام‌های بدن، انیمیشن‌های صورت و ... کاملا در سطح دیگری به سر می‌برند و بی‌نظیر هستند! شخصا انیمیشن‌های صورت بازی بهترین نمونه‌ای است که تا به حال دیده‌ام و به یاد ندارم عنوانی توانسته باشد تا این حد خوب در این زمینه ظاهر شود. جدای از گرافیک عالی، اتمسفر تاریک و مریض تریلر کاملا روانی‌کننده است و به خوبی جو نفرت‌بار بازی را به گیمر انتقال می‌دهد.

پس از به اتمام رسیدن کنفرانس، مصاحبه نیل‌ دراکمن درباره این تریلر پخش شد. او بطور خلاصه در این تریلر می‌گوید که ما از آموخته‌های بازی قبلی در ساخت این عنوان استفاده کرده‌ایم، همچنین موتور بازی، دقیقا همان موتور ساخت Uncharted 4 است که اکنون پیشرفته‌تر و بهبودیافته‌تر شده است.

4

 - Clip her wings -

یکی از موضوعات دیگری که در تریلر توجه من را جلب کرد، استفاده از یک تکنیک سینمایی در کارگردانی این کات‌سین بود. اگر توجه کرده باشید، تمام تریلر بصورت «One Shot» یا «تک برداشت» کارگردانی شده است و خبری از کات کردن در تریلر نیست. برای درک بهتر این موضوع می‌توان بعضی از کات‌سین‌های بازی MGS V را مثال زد که آن‌ها هم با استفاده از همین تکنیک کارگردانی شده‌اند.

با این که تریلر یاد شده توانست طرفداران بازی را به شوق بیاورد، اما از سویی دیگر سر و صدای زیادی در رسانه‌های مختلف به پا کرده است. در تریلر ما شاهد ابراز خشونت شدیدی به یک دختر نوجوان هستیم و همین یک سکانس باعث شد تا سایت‌های همیشه حاضر در صحنه، اعتراض خود را اعلام کنند! از طرفی دیگر، عده‌ای از بازیکنان معتقد هستند که استودیو ناتی‌داگ با ساخت این بازی می‌خواهد فمنیست را تبلیغ کند. این قضیه فمنیست بودن استودیو ناتی‌داگ دقیقا از زمان عرضه بسته‌الحاقی Left Behind شروع شد و تا همین امروز ادامه یافته است!

در آخر باید گفت که ناتی‌داگ روز گذشته رسما اعلام کرد که برای انتشار اطلاعات جدید لازم نیست این همه مدت صبر کنید و امید است که بالاخره در نمایشگاه PSX امسال بتوانیم تریلر گیم‌پلی بازی را مشاهده کنیم. با تمام این صحبت‌ها، ناتی‌داگ به خوبی ثابت کرده که می‌تواند طرفداران خود را با تریلرها گول بزند و ذهن آن‌ها را به یک مسیر کاملا اشتباه هدایت کند.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: تیر 1394
    نظرها: 17
    تشکر: 2
    تشکرشده: 16
    پروفایل psn: fantezi1990
    رتبه لیدربرد psn: 35
    کنسول‌های بازی:

    بعد از سلام و تشکر بابت نقد خوبت. نظریه جالبی در مورد اون زن مجهول گفته میشه . بنظرم اگه این سکانس فلش بک نباشه خیلی میتونه داستان بازی رو پیچیده کنه. و امید وارم پیچیده هم باشه. یه عالمه حرف دارم اینجا جا نمیشه ولی اینو بگم اصلا شبیه days gons نیس. این اصن یه وعضیه:B

    ‏مهمان و ‏enigma از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.