نویسنده: محمدجواد فرج الهی شنبه، 09 تیر 1397
ساعت 09:49

10 بازی پیشنهادی PS4 برای تابستان 97 مطلب ویژه

4.5 از 5

بازی‌های تابستانه برای PS4

بازهم تابستان سر رسید و دوباره فصل فراغت از تحصیل از راه آمد. تابستان فصل سرگرمی و تفریحات است و این تابستان هم که به خصوص با جام‌جهانی همراه شده، سطح سرگرمی را به حد اعلا رسانده است! یکی از تفریحات خوب و سالم برای روزهای گرم تابستان هم، بازی‌های رایانه‌ای است و کنسول PS4 یکی از بهترین مقصد‌های بازی  به حساب می‌آید. اما همانطور که مطلع هستید، شرایط اقتصادی و قیمت ارز در این روزها آشفته و نامطلوب است و گیمرها نیز از لحاظ مالی در مضیقه هستند و به خوبی از بهای سنگینی که برای بازی پرداخت می‌کنند، مطلع هستند. دز این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم که با انتخاب یک بازی خوب، از پول خود بهترین استفاده را بکنید و برای یک بازی بد، بیهوده هزینه نکنید. با بازی‌مگ همراه باشید تا 10 عنوان PS4 که بیشترین ارزش خرید در تابستان امسال را دارند، به شما معرفی کنیم. ارزش خرید این بازی‌ها براساس سطح کیفیت و مدت زمان گیم‌پلی آن‌ها و هیمنطور قیمت‌شان سنجیده می‌شود.

god of war ps4 boxart

God of War

بدون شک، برترین بازی کنسول پلی‌استیشن در سال جاری، عنوان God of War است؛ البته نه فقط امسال بلکه از سال عرضه این کنسول تا امروز! البته این ادعا که بازی God of War بهترین بازی کنسول PS4 است، ادعای بیهوده‌ای نیست و با مشاهده‌ نقدهای بازی و میزان فروش آن، می‌توان بر این ادعا صحه گذاشت. داستان بازی God of War در مورد خدایان باستانی نورس است؛ یعنی همان خدایان اودین و تور و ... خودمان! بازی داستان و محیط به شدت جذابی دارد و قطعا شما را جذب خود خواهد کرد. گیم‌پلی آن‌هم مانند نسخه‌های قبلی این سری، خونین، نفس‌گیر و پرهیجان است. از نظر گرافیکی نیز سنگ تمام گذاشته است! به شما توصیه می‌کنم پول خود را صرف چیزی جز God of War نکنید چراکه با خرید آن یک تجربه 30-40 ساعته فوق‌العاده و به یادماندنی خواهید داشت.

FIFA 18 ps4 cover

FIFA 18

حتما با خود می‌گویید: « ای بابا! این دیگر چه پیشنهادی است؟ فیفا 19 که قرار است چند ماهه دیگر عرضه شود پس خرید این بازی منطقی نیست!»

خب اگر امسال، جام جهانی را نداشتیم حرف شما قطعا درست می‌بود ولی حالا که جام جهانی 2018 در حال برگزاری است و همه تب و تاب فوتبالی دارند، پس خرید یک عنوان فوتبالی مثل FIFA 18 هم کار بیهوده‌ای نیست. به خصوص آنکه سازندگان بازی یک آپدیت رایگان و حجیم برای بازی ارائه کردند که بخش جام جهانی را به این عنوان اضافه می‌کند. بخشی که بسیار بزرگ بوده و تغییرات زیادی در گیم‌پلی بازی داده است. به شما پیشنهاد می‌کنم که حتی اگر قبلا فیفا 18 را بازی کرده‌‎اید، دوباره به سراغ این بازی بروید؛ چراکه تغییرات زیادی در آن اعمال شده و بازی شکل و شمایل جدیدی پیدا کرده است. بالاخره هرچه باشد، بازی با تیم ملی برزیل از واجبات هر گیمرفوتبال دوستی است! شما با خرید این عنوان هم ساعت‌ها سرگرم می‌شوید و هم می‌توانید با دوستان‌تان بازی کنید؛ پس از نظر بها ارزشش را داد. ضمن اینکه آپدیت جام جهانی 2018 فقط مختص فیفا 18 است و ما در نسخه‌های بعدی شاهد آن نیستم.

ps4 dark souls remastered cover

DARK SOULS REMASTERED

این پیشنهاد مخصوصا فن‌های میازاکی است! کسانی که با شاهکارهای بی‌بدیل او زندگی کرده‌اند. مطمئنا خیلی از شما اسم دارک ‌سولز را شنیده‌اید یا حتی نسخه اول آن را به اتمام رسانده باشید! خب حالا که ریمستر این بازی عرضه شده است، بهترین فرصت برای دو چیز است:

  • اگر از طرفداران قبلی این سری بوده‌اید، با تجربه‌ی دوباره این عنوان خاطرات خود را زنده کنید و از گرافیک ارتقا یافته و مولتی‌پلیر بهینه بازی لذت ببرید.
  • اگر با آثار میازاکی آشنایی ندارید و یا اصلا با او قهر هستید، این عنوان می‌تواند یک نقطه شروع خوب برای شما باشد تا فرصتی دوباره به سری سولز بدهید.

در هرصورت این بازی یک عنوان نقش‌آفرینی است که جهان بزرگ و پرجزئیاتی دارد و قطعا می‌تواند تا ساعت‌ها سر شما را گرم نگه‌ دارد. بخش‌ مولتی‌پلیر آن‌هم نقطه قوتی بر این عنوان است و ارزش خریدش را بالا می‌برد.

Spider man ps4 box art

Spider-Man

عنوان موردانتظار اسپایدرمن تابستان امسال منتشر می‌شود. البته ما هنوز از کیفیت آن مطلع نیستیم و نمی‌دانیم چقد ارزش هزینه دارد اما طبق تریلرهایی که از بازی دیده‌ایم، وسعت جهان بازی بسیار بزرگ و مبارزات آن چالش برانگیز هستند. ضمن اینکه اگر از عاشقان سری بتمن آرکهام-آرخام (Batman Arkham) باشید، قطعا از اسپایدرمن هم خوشتان خواهد آمد! پس فکر می‌کنم که از حالا می‌توانیم بگوییم این بازی ارزش انتظار را دارد!

Witcher 3 PS4 Cover

The Witcher 3: Complete Edition

می‌دانم که بازی ویچر دیگر کمی قدیمی شده و احتمالا اکثر خوانندگان این مطلب، آن را بازی کرده باشند اما باور کنید یا نه، ویچر هنوز هم ارزش بازی کردن و تجربه دوباره دارد. این عنوان چند برابر پولی که بابتش می‌پردازید، محتویات دارد! حتی بسته‌های الحاقی آن را می‌توان یک بازی جداگانه به حساب آورد و در واقع شما با خرید نسخه گوتی ویچر، صاحب 3 بازی می‌شوdد که جمعا بیش از 150 ساعت شما را سرگرم خواهند کرد! درست است که این عنوان مولتی‌پلیر ندارد ولی قطعا می‌تواند به بهترین بازی تک‌نفره عمرتان تبدیل شود. دوباره ویچر را بازی کنید، حتی اگر شده برای بار دهم!

 Horizon PS4 Cover

Horizon Zero Dawn: Complete Edition

عنوان هورایزن که در سال گذشته عرضه شده، هنوز هم یکی از بهترین عناوین موجود برای کنسول PS4 است. دنیای این بازی با هرچیز دیگری که تابه‌حال دیده‌اید متفاوت است. یک جهان پساآخرالزمانی که مردمانش مانند انسان‌های اولیه و در کنار ربات‌ها زندگی می‌کنند! چیزی که در نگاه اول اصلا با منطق و عقل جور درنمی‌آید اما شما در ادامه داستان با رازهای داستانی بازی آشنایی پیدا خواهید کرد. عنوان هورایزن یکی از بهترین داستان‌ها را میان عناوین نقش‌آفرینی دارد و از طرفی گیم‌پلی آن مبتنی بر مبارزه با تیرو کمان است. البته نیازی به نگرانی نیست چراکه سازندگان بازی توانسته‌اند با همان تیر و کمان تنوع خوبی به مبارزات بازی ببخشند. از طرف دیگر این بازی از لحاظ گرافیکی فوق‌العاده است و قطعا مناظر زیبای آن شما را سرجای‌تان میخکوب خواهد کرد!

Kingdom Come PS4 Cover

Kingdom Come: Deliverance

بازی Kingdom Come در ابتدای عرضه، مشکلات بسیار زیادی داشت. باگ‌های دیوانه کننده و مشکلات فنی و افت فریم عذاب آور از جمله این مشکلات بودند. اما حالا چند ماه از زمان انتشار این بازی گذشته است و سازندگان بازی با بروزرسانی‌هایی که عرضه کرده‌اند، تمام مشکلات قبلی این عنوان را از بین برده‌اند. حالا می‌توان گفت که Kingdom Come: Deliverance یک بازی عالی و نسبتا بی‌نقص است. محتوایی که این بازی ارائه می‌کند، حرف ندارد و سازندگان آن در ارائه یک داستان و گیم‌پلی سرگرم کننده‌ کاملا موفق بوده‌اند. اگر شما عاشق قرون‌وسطی و شمشیربازی هستید و یا از داشتن یک تجربه واقع‌گرایانه لذت می‌برید، Kingdom Come: Deliverance را حتما بازی کنید وگرنه تجربه‌تان از 2018 کامل نخواهد بود.

Far Cry 5 PS4 Cover

Far Cry 5

فارکرای 5 یک عنوان جهان باز و شوتر بوده که کاملا پرمحتوا و از لحاظ مأموریت‌ها غنی است. مراحل آن متنوع هستند و خسته کننده نمی‌شوند. دنیای بزرگ و پر جزئیاتی دارد که می‌توانید ساعت‌ها وقت صرف گشت و گذار در آن کنید. هم‌چنین وسایل نقلیه‌ای که در بازی وجود دارد که جذابیت بازی را چند برابر کرده‌اند. فارکرای 5 در بخش گیم‌پلی و مخصوصا در حوزه طراحی و ارائه المان‌های جهان‌باز بسیار موفق بوده و از این حیث، می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین عناوین یوبی‌سافت دانست. از طرفی این بازی با بخش مولتی‌پلیر خود یک تجربه کامل به کاربر ارائه می‌دهد و قطعا ارزش پولی که در برابرش پرداخت می‌کنید را دارد.

Persona 5 Ps4 Cover

Persona 5

این بازی مخصوص سه دسته گیمر است! یکی آن‌هایی که عشق بازی‌ژاپنی و سبک JRPG هستند، یکی آن کسانی که دنبال یک بازی داستانی فوق‌العاده می‌گردند و دسته سوم گیمرهایی که می‌خواهند تنها با خرج 50 دلار، چند صد ساعت بازی کنند!

نسخه پنجم سری پرسونا یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های این نسل بوده است که الحق شایستگی تمام تعریف‌ها و تحسین‌ها را دارد. به شما هم توصیه می‌کنم که اگر اوقات تابستان بیکار هستید و می‌خواهید با یک بازی، آن هم فقط یک بازی، وقت‌تان را پر کنید، پرسونا 5 را بازی کنید! پرسونا 5 شما را چنان درگیر می‌کند که نه می‌گذارد به کارتان ‌برسید نه به زندگی‌تان، چه برسد به آنکه به شما اجازه دهد یک بازی دیگر در کنارش انجام دهید! پس خودتان را برای یک ماجراجویی غنی و پرمحتوا آماده کنید.

Divinity Original Sin 2 PS4 Cover

Divinity: Original Sin 2

عنوان فوق‌العاده DOS 2 در سال گذشته برای پلتفرم PC منتشر شد و حال قرار است که تابستان امسال برای کنسول PS4 نیز عرضه شود. این اثر که به عنوان یک بازی مستقل با بودجه کمپین کیک استارتر کارش را شروع کرد، یک شبه راه صد ساله را طی کرد و در عرض چند هفته تبدیل به یکی از موفق ترین بازی های نقش آفرینی شد. Divinity Original Sin 2 با الهام از بازی های بزرگی مثل زلدا، دیابلو و ... ترکیبی از ویژگی های خوب تمام بازی های نقش آفرینی معروف است.

 گیم پلی مبتنی بر اکتشاف، مبارزات عمیق، سیستم ساخت و ساز بسیار جالب، داستان چند لایه و زیبا، سیستم دیالوگ خوب و کار آمد، جلوه های بصری چشم نواز، موسیقی و صدا گذاری دلنشین همه و همه از ویژگی های خوب DOS 2 هستند. شما در بطن بازی هیچ نقصی را مشاهده نمی کنید. هیچ کجای آن کم کاری نمی بینید.  برعکس در وجب به وجب این بازی جزییات ریز و درشتی نهادینه شده که کشف آن‌ها صد ها ساعت زمان می برد و مطمئن باشید این بازی ارزش پولی که بابتش می دهید را دارد.

 اگر نقش آفرینی را دوست دارید، اگر ماجراجو هستید و از اکتشاف لذت می برید، اگر عاشق خواندن کتاب هستید، اگر دلتان یک داستان زیبا می خواهد، اگر به دنبال مبارزات چالش برانگیز هستید، به هیچ وجه DOS 2 را از دست ندهید. این بازی نه تنها شاهکار نقش آفرینی نسل، بلکه یکی از برترین بازی های ویدیویی تاریخ است و اگر خود را به دلایل واهی از آن محروم کنید، به خودتان ظلم کرده اید. شاید تنها قشری که این بازی مناسب آن ها نباشد کسانی هستند که دانش زبان انگلیسی گسترده ای ندارند و یا بی حوصله اند.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.