نویسنده: سینا شنبه، 08 آبان 1400
ساعت 06:55

مورد انتظارترین فیلم‌های نوامبر 2021 مطلب ویژه

3.67 از 5

هر چه بیشتر به پایان سال میلادی نزدیک می‌شویم، از فراوانی فیلم‌های بلاک‌باستری کاسته شده و بیشتر شاهد اکران عناوینی هستیم که در فصل جوایز به دفعات نام آن‌ها را خواهیم شنید. از سوی دیگر نمایندگان کشورهای مختلف در بخش اسکار بین‌الملل که توانسته‌اند ناشری در آمریکای شمالی پیدا کنند هم یکی پس از دیگری پخش جهانی خود را آغاز می‌کنند تا شانس بیشتری برای رسیدن به لیست نهایی نامزدهای این بخش را داشته باشند. به همین دلایل، در ماهِ پیش رو لیست فیلم‌هایی که ارزش توجه دارند نسبتاً زیاد بوده و در نتیجه سیستم معرفی آثار جدید را نسبت به ماه‌های قبلی تغییر داده‌ایم تا امکان پوشش محصولات بیشتری را داشته باشیم.

NovFilms 5

هفتۀ اول

در اولین هفته از ماه نوامبر شاهد عرضۀ آخرین فیلم دنیای سینمایی مارول در سال 2021 هستیم. حضور «کلوئی ژائو» در نقش کارگردان این فیلم که در سال‌های اخیر با ساخت فیلم‌های نیمه مستند و متمرکز بر مسئلۀ فقر در سراسر آمریکا، توانسته نظر منتقدان را جلب کند و سال گذشته هم به دومین کارگردان زنی تبدیل شد که جایزۀ اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورده، انتظارات را از Eternals بسیار بالا برده بود اما از بازخوردهای اولیه به نظر می‌رسد که قرار است شاهد بدترین فیلم MCU تا به امروز باشیم!

این هفته همچنین شاهد عرضه فیلم Spencer خواهیم بود که جدیدترین اثر تاریخی/زندگی‌نامه‌ای «پابلو لارین» است. این فیلم نماهایی از ضیافت کریسمس خاندان سلطنتی انگلستان در سال 1991 با محوریت پرنسس دایانا (با بازی کریستن استوارت) را به تصویر می‌کشد که در اکران جشنواره‌ای خود با واکنش‌های بسیار مثبتی از جانب منتقدان و تماشاگران رو به رو شده است. دیگر فیلم مهم این هفته فیلم Hive، نمایندۀ کشور کوزوو در اسکار است که در جشنوارۀ ساندنس امسال به اولین اثر تاریخ مبدل شد که سه جایزۀ اصلی بخش بین الملل این جشنواره را به خود اختصاص داده است.

دیگر فیلم مهمی که باید به آن اشاره کنیم، The Beta Test است که یک تریلر مستقل به کارگردانی و هنرنمایی «جیم کامینگز» است و در قالب داستانی پیچیده و دلهره‌آور، مراوادات پشت پردۀ هالیوود را به تمسخر می‌گیرد. آخرین فیلم مهم هفتۀ ابتدایی نوامبر، Finch با بازی «تام هنکس» است که داستان آخرین فرد زنده روی کرۀ زمین را روایت می‌کند که به علت بیماری لاعلاج خود، رباتی هوشمند طراحی می‌کند تا بعد از مرگ او از سگش مراقبت کند.

NovFilms 5

هفتۀ دوم

در دومین هفته از ماه نوامبر ابتدا شاهد عرضۀ Clifford the Big Red Dog هستیم که از مجموعه کتاب‌های مصور پرفروش ویژۀ کودکان اقتباس شده و همانند کتاب‌ها، گزینه‌ای مناسب برای اعضای خردسال خانواده به حساب می‌آید که سادگی ماجراهای آن برای اکثر بزرگسالان جذاب نخواهد بود. در ادامه فیلم پادآرمانشهری Night Raiders را داریم که ماجرای مقاومت مردم عادی در برابر حکومتی به شدت نظامی شده در سال 2044 در آمریکای شمالی را روایت می‌کند و از فیلم Children of Men به عنوان یکی از منابع الهام آن یاد شده است. Belfast الهام گرفته از تجارب کودکی و نوجوانی «کنت برانا» در دهۀ 1960 میلادی است که دوران پرتلاطمی برای مردم ایرلند شمالی به شمار می‌آید. برانا از این فیلم به عنوان شخصی‌ترین اثر کارنامۀ بیش از چهار دهه‌ای خود یاد کرده و واکنش‌های اولیه به این فیلم در جشنواره‌های مختلف، باعث شده تا یکی از مدعیان اصلی جوایز پایان سال باشد.

نتفلیکس فیلم اکشن/کمدی جدیدی به نام Red Notice را با بازی «دوین جانسون» و «رایان رینولدز» در این همین هفته در اختیار مشترکین خود می‌گذارد و دیزنی پلاس هم ریبوت سری تنها در خانه با نام Home Sweet Home Alone پخش خواهد کرد. «لین مانوئل میرندا» که در سال‌های اخیر به لطف موفقیت تئاتر موزیکال «همیلتون» تبدیل به یکی از گزینه‌های مورد علاقۀ هالیوود شده در اولین تجربۀ کارگردانی سینمایی، فیلم tick, tick...BOOM! را ساخته که مانند اکثر آثار کارنامۀ او موزیکال خواهد بود و به لطف همکاری با نتفلیکس، نگرانی چندانی از بابت تکرار عدم موفقیت گیشه‌ای دیگر تولیدات سینماییِ میرندا برای این فیلم وجود ندارد.

NovFilms 5

هفتۀ سوم

اولین فیلم این هفته، Prayers for the Stolen نمایندۀ کشور مکزیک در اسکار است که در بخش نگاه دیگر جشنوارۀ کن 2021 هم به نمایش درآمد. این فیلم ماجرای بزرگ شدن سه دختر در محیطی خطرناک را روایت می‌کند که در اطراف آن‌ها عرضۀ مواد مخدر و قاچاق انسان پیشۀ اکثر افراد است. «جین کمپیون» بعد از 12 سال با کارگردانی The Power of the Dog به سینما بازگشته و با کمک گرفتن از بازیگرانی همچون «بندیکت کامبربچ»، «کرستن دانست» و موسیقی «جانی گرینوود»، اثر وسترن به شدت متفاوتی ساخته که در جشنوارۀ ونیز 2021 جایزه شیر نقره‌ای را برای او به ارمغان آورد و بازخوردهای اولیه هم از مدعی مهم دیگری برای جوایز اصلی امسال خبر می‌دهد.

فیلم King Richard داستان ریچارد ویلیامز (با بازی ویل اسمیت) را روایت می‌کند که چگونه با اراده‌ای فولادی دو فرزند خود را به دو تن از بزرگترین تنیس‌بازان زن جهان تبدیل کرد. این فیلم از آن دست آثار ورزشی است که با به تصویر کشیدن مشقت‌هایی که در راه رسیدن به موفقیت وجود دارد و البته ستایش تلاش و اراده، قصد دارد تا یک ارتباط عاطفی قوی با مخاطبان خود برقرار کند. C'mon C'mon هم یک فیلم دیگر با متمرکز بر ارتباط انسانی است که ماجرای یک خبرنگار رادیویی (خواکین فینکس) را به تصویر می‌کشد که به شکلی ناخواسته مجبور به نگهداری از خواهرزادۀ خود می‌شود اما شرایطی که در ابتدا به نظر می‌رسید ممکن است روی زندگی او تأثیر ناخوشایندی بگذارد، تبدیل به تجربه‌ای غیرمنتظره می‌شود که درس‌های مهمی برای او به ارمغان می‌آورد.

NovFilms 5

هفتۀ چهارم

در آخرین هفته از نوامبر 2021 شاهد یک ترافیک اساسی هستیم. در ابتدا فیلم A Boy Called Christmas اکران می‌شود که با داستان فانتزی و کودکانۀ خود، شروع قصۀ کریسمس، بابا نوئل و ... را به شکل تازه‌ای تصویر می‌کند. بعد از آن فیلم The Humans داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای جشن شکرگزاری در کنار هم جمع شده‌اند و در ابتدا همه چیز کاملاً عادی به نظر می‌رسد اما هر چه که زمان بیشتری از شروع این میهمانی می‌گذرد، حوادث غیرمنتظرۀ بیشتری روی می‌دهند. دریافت بازخوردهای مثبت و ترکیب بازیگران شناخته شده باعث شده تا اولین تجربۀ کارگردانی Stephen Karam شانس خوبی برای نامزدی در برخی از رشته‌های اصلی جوایز مهم امسال داشته باشد.

برخلاف سال‌های گذشته، دیزنی و استودیوهای وابسته به آن تا به امروز نتوانسته‎اند در سال جاری به رسم سال‌های گذشته فیلم‌های انیمیشن‌ پر سر و صدایی را عرضه کنند اما به نظر می‌رسد که Encanto بالاخره این روند را تغییر خواهد. این بار و برخلاف معمولِ قصه‌های فانتزی، قهرمان داستان فردیست که در دنیایی پر از جادو، توانایی استفاده از هیچ قدرت ماورایی را ندارد. ماه گذشته «ریدلی اسکات» اثر تاریخی نیمه موفقی را روانۀ سینماها کرد و در ماه جدید و در قالب فیلم House of Gucci، قرار است دومین فیلم این سینماگر صاحب سبک را در سال جاری شاهد باشیم که اثر ویرانگر طمع در خانواده‌ای موفقیت در عالم مُد را به نمایش می‌گذارد.

NovFilms 5

در ادامه، دومین فیلم «ریوسوکه هاماگوچی» برای سال جاری یعنی Drive My Car که برندۀ جایزۀ بهترین فیلمنامه از جشنواره کن شد و قرار است نمایندۀ کشور ژاپن در اسکار 2021 باشد، در آمریکای شمالی اکران خواهد شد تا سال فوق‌العادۀ هاماگوچی تکمیل شود. همچنین فیلم جدیدی بر اساس مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل با نام Resident Evil: Welcome to Raccoon City در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت که قرار است نسبت به سری سینمایی قبلی، وفاداری بهترین به داستان بازی‌ها داشته باشد. فیلم انیمیشنی The Summit of the Gods اثر جدیدی به کارگردانی «پاتریک ایمبرت» است که اولین نمایش عمومی آن در جریان جشنوارۀ کن اتفاق افتاد و این بار برخلاف ساختۀ قبلی کارگردان آن، داستانی بزرگسالانه در رابطه با خودشناسی و تلاش برای فتح اورست را روایت می‌کند.

در شرایط اقتصادی فعلی که تعدادی از گیمرهای بزرگسال هم برای خرید کنسول جدید به مشکل برخورده‌اند، فیلم 8-Bit Christmas ماجرای پسر بچۀ ده ساله‌ای را به تصویر می‌کشد که در دهۀ 1980 تلاش می‌کند تا کنسول نینتندو NES را به عنوان کادوی سال نو به دست آورد. و نهایتاً «پال توماس اندرسون» بعد از چهار سال با فیلم Licorice Pizza به پردۀ سینماها بازگشته و داستانی متمرکز بر اولین عشق در سن نوجوانی را روایت می‌کند که به نظر می‌رسد ریشه‌های در زندگی شخصی کارگردان داشته باشد. 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.