نویسنده: سینا سه شنبه، 16 مهر 1398
ساعت 06:05

نگاهی به نسخه دموی بازی The Blind Prophet

5 از 5

در شبی بسیار تاریک، قایقی بدون بادبان با مسافری که مشخص نیست خوابیده است یا مرده، آرام آرام به اسکله‌ای سوت و کور نزدیک می‌شود. دختر جوانی که در حال عبور از این اسکله و احتمالا رفتن به سمت خانه خود است، توسط مردی درشت هیکل مورد حمله قرار می‌گیرد اما قبل از اینکه اتفاق ناگواری روی دهد، مسافر قایق بی‌بادبان با سرعتی ماورایی دست مرد متعرض را قطع می‌کند و دختر را نجات می‌دهد. نسخه دموی بازی The Blind Prophet ساخته استودیوی تازه کار ARS GOETIA با نمایش چنین تصاویری آغاز می‌شود.

The Blind Prophet 4

با کمی پیشروی در داستان متوجه می‌شویم که فرد سوار بر قایق کسی نبوده جز Bartholomeus یکی از حواریون مسیح که بخشی از گروه محافظان الهی است و حالا ماموریت پیدا کرده تا شهر Rotbork را از شر حمله شیاطین نجات دهد. طبق مطالبی که در بازی رد و بدل می‌شود، هر زمان که شهری در شرایط خاصی قرار می‌گیرد که احتمال تسخیر آن توسط شیاطین و موجودات اهریمنی وجود دارد، یکی از حواریون از بهشت به زمین فرستاده می‌شود تا جلوی پیشروی شیاطین را بگیرد. تفاوت این ماموریت «بارتولومئو» با دفعات قبلی در اینجاست که به نظر می‌رسد حمله شیاطین در این مورد خاص بسیار پیشرفته‌تر از همیشه است و این مسئله نکته‌ایست که قهرمان داستان را با نزدیک به دو هزار سال تجربه متعجب کرده است. بازیکن باید در قالب بارتولومئو در شهر به دنبال منبع این حمله جدید بگردد و آن را متوقف کند، خوشبختانه در این راه برخی از ساکنان شهر هم به کمک او می‌آیند. فضاسازی و ریتم داستان به گونه‌ایست که بعد از به پایان رساندن آن بی‌صبرانه منتظر نسخه نهایی هستیم تا ببینیم پایان داستان به کجا خواهد رسید. از طرفی بارتولومئو به عنوان قهرمان داستان، در کنار طراحی ظاهر جذاب و کاملاً متناسب با یک قهرمان بازی‌های ویدئویی، پس زمینه هیجان‌انگیزی هم دارد که باعث می‌شود بازی کردن در قالب او تجربه‌ای دلچسب باشد.   

The Blind Prophet 4

دهه نود دوران حکمرانی ژانر ماجرایی اشاره و کلیک بود اما با گذشت سال‌ها این ژانر جای خودش را به ژانرهای سریعتری داد که برای پیشروی در آن‌ها نیازی چندانی به استفاده از تفکر وجود ندارد و سرعت عمل و هماهنگی عضلانی با حس بینایی اهمیت بیشتری دارد اما این ژانر توانسته در دو دهه اخیر و خصوصا دهه اخیر و به لطف قدرت گرفتن روز افزون صحنه بازیسازی مستقل به حیات خود ادامه دهد و در عین حال خواستگاه عناوین جذاب مختلفی هم باشد. با تجربه این دموی نه چندان کوتاه، به نظر می‌رسد که The Blind Prophet هم پتانسیل اینکه یکی از آثار مهم این ژانر باشد را داراست که البته با کمال تأسف نوآوری چندانی در آن دیده نمی‌شود. دقیقا مثل یک بازی ماجرایی سنتی از پنلی به پنلی دیگر می‌رویم و با حرف زدن با افراد موجود، برداشتن آیتم‌های مختلف و تعامل با قسمت‌های مختلف هر محیط، کار خود را پیش می‌بریم. معماهایی که در دمو بر سر راه پیشروی بازیکن قرار می‌گیرند چندان سخت نیستند و خوشبختانه برخلاف آثار کلاسیک معمولا راه حلی منطقی برای آن‌ها وجود دارد و نیازمند ترکیب و استفاده از آیتم‌های عجیب و نامربوط نیستند. مشکل کوچکی که در دمو مشاهده می‌شود، جای نامناسبی است که برای دکمه مشخص کننده قسمت‌های قابل تعامل پنل‌ها در نظر گرفته شده که این دکمه گاهی دقیقا همان جایی قرار می‌گیرد که برای خروج از پنل باید روی آن کلیک کنیم.

طراحی بصری کار در یک کلام، فوق‌العاده است. سبک و سیاق نقاشی‌های The Blind Prophet به شدت یادآور سبک و سیاق طراحی‌های مایک مینولا، خالق سری کامیک بوک‌های Hellboy، است که فضای خاص آن آثار هم با ایده‌های داستانی خاص The Blind Prophet همخوانی قابل توجهی دارد. محیط‌ها و شخصیت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خودمان را در میان صفحات یک کامیک بوک تصور می‌کنیم، با همان خطوط شکسته و رنگ پردازی خاص و میان‌پرده‌های کار دقیقاً مانند کامیک بوکی هستند که با برخی افکت‌های صوتی و تصویری همراه شده است. موسیقی متن در حدی معمولی قرار دارد و خبری هم از صداگذاری برای شخصیت‌ها حداقل در نسخه دمو نیست اما در میان‌پرده‌ها از افکت‌های صوتی مناسبی استفاده شده است.

The Blind Prophet 4

نسخه دموی The Blind Prophet با سبک هنری طراحی‌های و داستانی جذاب، به خوبی توانسته شرایطی را فراهم کند که چشم انتظار نسخه نهایی باشیم تا رمز و رازهای بیشتری از این دنیا را کشف کنیم و جلوی تسخیر این دنیا توسط شیاطین را بگیریم. اضافه شدن صداگذاری برای شخصیت‌ها با توجه به اینکه هم آثار کلاسیک و هم آثار امروزی این ژانر معمولا در این بخش درخشان ظاهر می‌شوند و تغییراتی در UI، مواردی هستند که اگر تا قبل از انتشار نهایی مورد توجه قرار گیرند، می‌توان ادعا کرد که با یکی از بهترین آثار ماجرایی سال‌های اخیر طرف خواهیم بود. طبق اعلام سازندگان، نسخه نهایی در تاریخ 10 دسامبر سال جاری (تقریباً 2 ماه دیگر) منتشر خواهد شد.       

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.