نویسنده: محمد مراقی شنبه، 13 آبان 1396
ساعت 23:59

بررسی فاز اول دنیای سینمایی مارول

3.67 از 5

سرنوشت انتقام‌جویان، سرآمد ابرقهرمانان کمیک‌بوکی | بررسی فاز اول دنیای سینمایی مارول

مارول، یکی از آن نام های بسیار آشنا در صنعت سرگرمی است که نوجوانان دهه‌ی 90 میلادی، دوره های مهم زندگی‌شان در سال های نوجوانی را با کمیک بوک های این شرکت گذراندند. مارول در کمیک هایش یک دنیای کاملا جداگانه خلق کرده بود که در آن قهرمانان مختلف از نقاط مختلف جهان دور هم جمع می‌شدند و با ضدقهرمانان به مبارزه می‌پرداختند. مهم‌ترین گروه قهرمانانی که کمپانی بزرگ و محبوب مارول، کمیک بوک هایش را تولید کرد و قهرمانان زیاد و صدالبته پرطرفداری را در آن‌ جای داد، گروه انتقام‌جویان است که حتما نامش را شنیده‌اید و حداقل آشنایی را با قهرمانان عضو آن دارید. مارول در انتقام‌جویان، گروهی از قهرمانان مختلف را دور هم جمع کرد تا جهت مقابله با افراد شرور و قدرتمندی که سیاره زمین را مورد تهدید خود قرار می‌دهند، از مردم حفاظت کنند. مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، هالک و خیلی های دیگر، از جمله قهرمانان مهمی هستند که در سری کمیک های انتقام‌جویان حضور داشتند و ماجراهای مختلفی را رقم می‌زدند.

یکی از تصمیم های مهم کمپانی مارول در قبال گروه انتقام‌جویانی که در کمیک هایش خلق کرده بود، به تصویر کشیدن‌شان در قالب فیلم های سینمایی بود که موجب پدید آمدن اولین پروژه های دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) شد. مارول تصمیم داشت برای هر یک از قهرمانان اصلی‌اش در گروه انتقام‌جویان، فیلمی مستقل جهت معرفی‌شان بسازد و سپس در یک کراس‌اور سینمایی آن ها را در کنار هم با بزرگترین چالش های عمرشان مواجه کند.

مارول، همواره به دلیل نداشتن حق ساخت فیلم های مختلف بر اساس کمیک هایش، حسرت ساخت فیلم در رابطه با برخی از ابرقهرمانانش را می‌خورد. برای مثال حق ساخت فیلم های سینمایی مربوط به کمیک های مردان ایکس (X-Men) به طور کامل در انحصار کمپانی فاکس قرن بیستم است و مارول نمی‌تواند هیچگونه فیلمی در رابطه با ابرقهرمانان این سری کمیک هایش تولید کند. از سویی دیگر تولید فیلم های اقتباسی از کمیک های مرد عنکبوتی نیز کاملا در انحصار سونی بود، اما به تازگی مارول موفق به دریافت حق تولید فیلم سینمایی شخصیت مرد عنکبوتی شده است و توانسته یکی از اصیل‌ترین شخصیت پردازی های سینمایی را از این ابرقهرمان کم سن و سالِ شوخ طبع به انجام برساند. در این مطلب و مطالب بعدی، نگاهی به فیلم های مختلف دنیای سینمایی مارول خواهیم انداخت و به روند رو به رشد این کمپانی کمیک‌سازی در دنیای سینما، می‌پردازیم. شرکت مارول استدیوز (بخش مربوط به فیلمسازی این کمپانی) توانست طی چند فیلم متوالی در یک دهه، سه فاز مختلف دنیای سینمایی‌اش را به تصویر بکشد و به یکی از بزرگترین شرکت های تولید فیلم های ابرقهرمانی تبدیل شود که هم‌اکنون در کارش استاد شده است و بهترین فیلم‌ های ابرقهرمانی اقتباس شده از کمیک‌ها را تولید می‌کند.

iron man internation movie posterپوستر فیلم Iron Man

Iron Man - 2008

فیلم Iron Man (مرد آهنی) که در 2 می سال 2007 میلادی (12 اردیبهشت 1386 خورشیدی) منتشر شد، هم افتتاحیه‌ای برای دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آمد و هم شروعی بر سه گانه‌ی پرطرفدار Iron Man بود. این فیلم با اقتباس از کمیک هایی با همین نام از مجموعه کمیک های کمپانی مارول ساخته شد و توانست موفقیت های زیادی را نیز در کارنامه‌ی مارول استدیوز به ثبت برساند. جان فاورو، رابرت داونی جونیور نیز توانست به نحو احسن چهره‌ای به یاد ماندنی از شخصیت مرد آهنی را به تصویر بکشد و شخصیت پردازی یکی از مهم‌ترین ابرقهرمانان گروه انتقام جویان را برعهده بگیرد.

داستان فیلم مربوط به شروع ماجرای تبدیل تونی استارک به مرد آهنی است و اولین حوادث تونی استارک را به عنوان یک ابرقهرمان روایت می‌کند. تونی، مردی نجیب‌زاده، بی بند و بار، اهل تفریح و سفر و مهم‌تر از همه میلیاردر است که به تازگی شرکت بزرگ استارک را از پدرش به ارث برده است. تونی قصد دارد به همراه یکی از دوستانش به نام کلنل جیمز رودس، به افغانستان سفر کند و موشک جدیدش را که جریکو نام دارد به نمایش بگذارد. طی سفر تونی به افغانستان، یک گروهک ترورسیتی به نام ده حلقه، وی را گروگان گرفته و در یک غار زندانی می‌کنند. اکنون تونی استارک باید با استفاده از هوش سرشاری که در زمینه‌ی تکنولوژی و سر هم کردن قطعات مختلف الکتریکی دارد، راه فرار خود را از چنگال این گروهک تروریستی پیدا کند. پس از خروج تونی استارک از غار، وارد حوادث دیگری می‌شود که رفته رفته وی را به تبدیل شدنش به ابرقهرمانی به نام مرد آهنی، نزدیکتر می‌کنند. به طور کلی نه تنها در اولین قسمت از فیلم Iron Man، بلکه در تمام سه نسخه‌ی آن، ته مایه‌ی اصلی داستان مربوط به مقابله‌ی مرد آهنی با تروریست‌ها می‌شود. برخلاف اغلب دیگر ابرقهرمانان موجود در کمیک های مارول که در کوچه پس کوچه های نیویورک – و شهر های دیگر -  در تلاش‌اند تا خلافکاران را سرکوب کنند و سبب برقراری صلح در محله‌شان شوند، مرد آهنی از همان ابتدای کار خودش در میادین جنگ واقعی مبارزه می‌کرد و در این زمینه سابقه‌ی بیشتری نسبت به دیگر دوستان ابرقهرمانش دارد. به همین دلیل است که در آینده به یکی از اصلی‌ترین عضوهای گروه انتقام جویان تبدیل شده و به نوعی به عنوان رئیس آنها شناخته می‌شود.

فیلم Iron Man که با بودجه‌ی 140 میلیون دلاری‌اش توسعه یافته بود، موفق به فروش 585 میلیون دلاری در گیشه شد و بهترین شروع ممکن را برای دنیای سینمایی مارول به ارمغان آورد. هنوزم که هنوز است خیلی از طرفداران مارول، سه گانه‌ی مرد آهنی را بهترین تجربه‌ی خود از دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آورند.

the incredible hulkپوستر رسمی فیلم The Incredible Hulk

The Incredible Hulk - 2008

فیلم The Incredible Hulk با انتشار در 13 ژوئن سال 2008 میلادی (14 خرداد 1387)، دومین پروژه‌ی دنیای سینمایی مارول بود که متاسفانه بازخورد های به مراتب منفی‌تری نسبت به فیلم موفق قبلی مارول، یعنی Iron Man داشت. فیلم The Incredible Hulk یا همان هالک شگفت‌انگیز خودمان، یک فیلم سینمایی مستقل برای معرفی دومین ابرقهرمان گروه انتقام جویان بود و پروسه‌ی تبدیل شدن بروس بنر به یک غول سبز رنگ و بسیار قدرتمند به نام هالک را به نمایش می‌گذاشت. بروس بنر یک دانشمند کنجکاو و بسیار باهوش است که در همکاری با ارتش قصد دارد فرمول تبدیل سربازان به ابرانسان را کشف کند. طی آزمون و خطا های متوالی بروس بنر در آزمایشگاهی که در آن افراد دیگری نظیر ژنرال راس و دخترش بتی – که معشوقه‌ی بروس است – حضور دارند، تحت تاثیر اشعه های گاما به موجودی غول پیکر و سبز رنگ تبدیل می‌شود. بروس در می‌یابد که هرگاه ضربان قلبش بالا برود، به مقدار زیادی عصبانی بشود یا هیجان زیادی را تجربه کند، به این موجود خطرناک تبدیل می‌شود که بعد ها آن را با نام هالک صدا می‌زنند. پس از تبدیل شدن بروس بنر به هالک، به دستور ژنرال راس که می‌خواست از وی به عنوان یک اسلحه در میادین جنگ بهره ببرد، تحت تعقیب ارتش امریکا در می‌آید و خود را به مدت 5 ماه در شهری دور، در آرامش نگه می‌دارد تا مبادا به هالک تبدیل شود و حوادث مرگباری را بوجود بیاورد. برخلاف فیلم قبلی مارول استدیوز یعنی Iron Man، فیلم The Incredible Hulk با استقبال کمی رو به رو شد و حتی از سوی منتقدان نیز بازخورد های ضعیفی را دریافت کرد. اگر به عنوان یک فرد معمولی که علاقه‌ی خاصی به ابرقهرمانان موجود در کمیک های مارول ندارد و اصلا انتقام جویان و عضوهایش را نمی‌شناسد، به تماشای این فیلم بنشینید و به آن با دید یک فیلم هیجان‌انگیز و اکشن محور نگاه کنید؛ به احتمال زیاد فیلم شما را نا امید می‌کند و از تماشای آن لذت چندانی نمی‌برید. اما اگر از طرفداران پر و پا قرص کمیک های مارول باشید و هالک را به خوبی بشناسید، حقیقتا از تماشای فیلم The Incredible Hulk، مخصوصا در سکانس های اکشنش که هالک تمام چیزهای ریز و درشت اطرافش را در هم می‌کوبد و نابود می‌کند، لذت بسیار خواهید برد و به یکی از تجربه های به یاد ماندنی شما به عنوان یک فیلم ابرقهرمانیِ کمیک بوکی تبدیل می‌شود. فیلم The Incredible Hulk یا همان هالک شگفت‌انگیز با بودجه‌ای هم‌اندازه با پروژه‌ی قبلی (فیلم Iron Man)، یعنی 150 میلیون دلار سخته شد اما متاسفانه با استقبال کمی در گیشه مواجه شد. به طور کلی این فیلم موفق به فروشی 263 میلیون دلاری شد و هم‌اکنون به عنوان ضعیف‌ترین پروژه‌ی سینمایی مارول در زمینه‌ی فروش به حساب می‌آید.

iron man 2پوستر رسمی فیلم Iron Man 2

Iron Man 2 - 2010

مارول متوجه شده است که مخاطبانش علاقه‌ی بیشتری مرد آهنی نشان می‌دهند و تصمیم می‌گیرد به عنوان سومین پروژه‌ی سینمایی خودش، دنباله‌ای برای اولین فیلمش با عنوان Iron Man 2 تولید کند. فیلم Iron Man 2 از همه لحاظ توانست ادامه‌ دهنده‌ی موفقیت های نسخه‌ی قبلی‌اش باشد و به نحو احسن توجه مردم و صد البته منتقدان را به سمت خود جلب کرد. جان فاورو که در پروسه‌ی ساخت فیلم Iron Man در سال 2008 میلادی، به عنوان کارگردان عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته بود، برای کارگردانی در تولید فیلم Iron Man 2 که دنباله‌ی فیلم قبلی‌اش بود، به استدیوی مارول بازگشت و جاستین تروکس هم شروع به نوشتن فیلمنامه‌ای کرد که در آن مرد آهنی درحال تکامل بود.

حوادث داستانی فیلم Iron Man 2، پس از شش ماه از تمام شدن فیلم قبلی شروع می‌شوند. تونی استارک، رئیس شرکت صنایع استارک خود را به عنوان مرد آهنی به جهان معرفی کرده است و قصد دارد از قدرتش در جهت ایجاد صلح جهانی استفاده کند. هنگامی که تلوزیون روسیه درحال نمایش دادن اخباری در رابطه با مرد آهنی که به تازگی از هویت اصلی‌اش به عنوان رئیس شرکت بزرگ صنایع استار یعنی تونی استارک پرده برداشته، است. ایوان وانکو که در گذشته، پدرش آنتون وانکو یکی از دوستان نزدیک به هاوارد استارک، پدر تونی استارک بوده است، درحال تماشای اخبار مربوط به مرد آهنی است که تصمیم می‌گیرد یک زره شبیه به زره مرد آهنی به دست بیاورد. از همین رو به امریکا سفر می‌کند و طی ماجراهای متعددی با تونی استارک یا همان مرد آهنی وارد جنگ می‌شود. در این بین مقامات دولتی که به بهانه های مختلف خواستار به دست آوردن زره مرد آهنی بودند، حامی ایوان وانکو می‌شوند و وی را در جنگ با مرد آهنی همراهی می‌کنند.

همانطور که گفته شد، فیلم Iron Man 2 به نحو احسن دنباله‌ای بر موفقیت های فیلم قبلی بود و بازخورد های چشمگیری از سوی منتقدان و به ویژه طرفداران دریافت کرد. این فیلم علی‌رقم دو پروژه‌ی قبلی مارول استدیوز که با بودجه‌ی کلان 150 میلیون دلاری ساخته شده بودند، سرمایه گذاران مارول را بیشتر دست به جیب کرد و شاهد بودجه‌ی 200 میلیون دلاری برای تولید فیلم Iron Man 2 بودیم. استفاده از بودجه‌ی بسیار زیاد 200 میلیون دلاری در پروسه‌ی ساخت این فیلم به هیچ وجه تصمیم اشتباهی نبود و سبب درآمد بسیار زیادی برای مارول شد که همچنان به عنوان یکی از سومند ترین پروژه های دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید. فیلم Iron Man 2 توانست به طور کلی در سراسر جهان بیش از 623 میلیون دلار در گیشه به فروش برساند که بدون محاسبه‌ی درآمد حاصل از فروش نسخه های دی‌وی‌دی و بلوری آن است. به طور کلی فیلم Iron Man 2 به عنوان سومین فیلم دنیای سینمایی مارول، موفقیت بزرگی کسب کرد و مارول را قدرتمندتر از قبل، روانه‌ی ساخت فیلم بعدی کرد.

thorپوستر رسمی فیلم Thor

Thor-2011

پس از موفقیت های بی‌حد و حصر مارول در دو نسخه از فیلم های Iron Man و ایجاد یکی از پایه های اصلی برای وجود آمدن گروه انتقام جویان، نوبت به فیلم Thor رسید. ثور (با بازی بسیار خوب کریس همسورث) همواره یکی از پرطرفدار ترین ابرقهرمانان کمیک بوک های مارول است که با چرخاندن سلاح اصلی‌اش که یک پتک پولادین است، می‌تواند طوفان بوجود بیاورد و حتی به کمک آن به پرواز در بیاید. ثور در افسانه های اسکاندیناوی به عنوان خدای رعد شناخته می‌شود. وی پسر اودین، خدای خدایان اسکاندیناوی است و یک برادر شرور به نام لوکی دارد که همواره با یکدیگر بر سر وارثی تاج و تخت مجادله دارند. در کمیک‌ها و فیلم سینمایی Thor نیز کاملا به این موارد پرداخته شده است و شاهد به تصویر کشیده شدن تخت پادشاهی خدای خدایان اسکاندیناوی، اودین در کاخ امپراطوری شهر افسانه‌ای آزگارد هستیم که در کهکشانی بسیار دور از زمین قرار دارد.

ماجرای فیلم Thor از جایی آغاز می‌شود که اودین، پسرش ثور را وارد یکی از چالش های مهم زندگی‌اش می‌کند تا شایستگی او را در جانشین شدن برای تصاحب تخت و تاج پادشاهی بسنجد. از همین رو وی را به همراه یک پتک اسرار آمیز که تنها صاحب شایسته‌اش می‌تواند از آن استفاده کند و آن را در دست بگیرد، به زمین می‌فرستد تا در آنجا از اهالی زمین در مقابل خطرات احتمالی مواظبت کند. ثور و پتک در نقاط جغرافیایی مختلفی بر روی زمین فرود می‌آیند. پتک به یک سرگرمی برای زورآزمایی مردم تبدیل می‌شود و افراد زیادی به روش های مختلف سعی می‌کنند که آن را از روی زمین بلند کنند. اما به هیچ وجه موفق به انجام آن نمی‌شوند. ثور نیز پس از فرود در یکی از شهر های ایالات متحده آمریکا، با جین فاستر (با بازی ناتالی پورتمن) ملاقات می‌کند و طی اتفاقات بامزه و هیجان انگیزی می‌خواهد با سبک زندگی انسان ها در زمین آشنا شود که بسیار متفاوت‌تر از زندگی در آزگارد به نظر می‌رسد. لوکی (با بازی مثال زدنی تام هیدلستون) برای تصاحب تاج و تخت پادشاهی از چنگ ثور، با وی وارد مبارزه می‌شود و زمین به میدان مبارزه‌ای برای این دو تبدیل می‌شود.

به طور کلی فیلم Thor نسبت به سه فیلم قبلی دنیای سینمایی مارول، روایت افسانه‌ای‌تری دارد که در آن ابرقهرمانان با نیرو های فرابشری از سیاره های دور به زمین می‌آیند و از انسان ها در زمین محافظت می‌کنند. شاید نتوان فیلم Thor را به اندازه‌ی دو فیلم Iron Man موفق دانست. اما حقیقتا به اندازه‌ی فیلم The Incredible Hulk نیز ضعیف نیست و روایت بسیار خوبی به عنوان یک فیلم ابرقهرمانیِ اقتباس شده از روی کمیک دارد. همچنین در تیم بازیگری فیلم نیز شاهد موارد بسیار خوبی هستیم که حتی در نقش شخصیت های فرعی آن نیز خوش می‌درخشند و بازی بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارند. فیلم Thor با بودجه‌ی 150 میلیون دلاری ساخته شد و توانست بیش از 450 میلیون دلار در گیشه به فروش برساند که به خودی خود یک موفقیت برای مارول به حساب می‌آید.

captain america the first avengerپوستر رسمی فیلم Captain America: The First Avenger

Captain America: The First Avenger-2011

پس از ورود ثور به دنیای سینمایی مارول، نوبت به یکی دیگر از ابرقهرمانان مهم کمیک های مارول و یکی از عضوهای اصلی گروه انتقام‌ جویان، یعنی کاپیتان آمریکا می‌رسد. فیلم Captain America: The First Avenger (کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو) در 19 ژوئن سال 2011 میلادی (29 خرداد 1390) به اکران رسید و ماجرای تبدیل شدن استیو راجرز به کاپیتان آمریکا و مبارزه‌ با اولین دشمنش را در جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. این فیلم نسبت به فیلم هایی نظیر دو نسخه‌ی Iron Man نتوانست آنطور که باید، قوی ظاهر شود و با بازخورد نسبتا ضعیف منتقدین مواجه شد و همچنین در گیشه خوب عمل نکرد. فیلم Captain America: The First Avenger با بودجه‌ای 140 میلیون دلاری پروسه‌ی ساختش را طی کرد و توانست به طور کلی 370 میلیون دلار در گیشه به فروش برساند که نسبت به فروش فیلم های Iron Man و همچنین Thor، کم به نظر می‌رسد.

داستان فیلم درباره‌ی یک سرباز امریکایی به نام استیو راجرز (با بازی بسیار خوب کریس ایوانز) است که به دلیل ناتوانی های جسمی و اندامی لاغر و ضعیف، با سختی های فراوان به کمک دوست صمیمی‌اش جیمز بانز (بازی بازی سباستین استن) که با نام باکی صدا زده می‌شود، وارد ارتش و جنگ جهانی دوم می‌شود. در سوی دیگر جبهه، یکی از فرماندهان عالی‌رتبه‌ی طرف هیتلر به نام یوهان اشمیت که صورتی کریه‌المنظر به رنگ قرمز دارد، در اکتشافاتش در قطب شمال، شیئی مرموز و اسرارآمیز به نام تسرکت را پیدا می‌کند که دارای قدرت بسیار زیادی است. استیو به لطف دکتر ارسکین وارد پروژه‌ای علمی با عنوان "ابرانسان" می‌شود که طی آن قدرت های فیزیکی خارق‌العاده‌ای به انسان اهدا می‌شود. یوهان اشمیت، یکی از کسانی است که روش ناقصی از پروژه‌ی ابرانسان را استفاده می‌کند و اثرات زیانبار زیادی را به خود می‌بیند. در نتیجه، تیم پزشکی دکتر ارسکین طی یک ماموریت اضطراری، استیو را به یک ابرانسان تبدیل می‌کنند. حال استیو با اندامی خوش فرم و عضله‌ای که دارای قدرت های بسیار زیاد فیزیکی است، وارد جنگ با نازی‌ها و یوهان اشمیت می‌شود که طی پیروزی در آن، بعد ها لقب کاپیتان آمریکا به استیو داده می‌شود. به طور کلی خط داستانی فیلم Captain America: The First Avenger دارای حوادث جذابی است و صحنه های زیبایی از جنگ جهانی دوم را به نمایش می‌گذارد. کاپیتان آمریکا نیز به لطف ثمرات ابرانسان شدن، از قدرت بهبود سریع و همچنین عمر جاوید بهره مند شده است و در سال های دور در آینده قرار است به یکی از عضو های بسیار مهم گروه انتقام جویان تبدیل شود. فیلم Captain America نیز مثل Iron Man دنباله های دیگری داشت که به مراتب بهتر از نسخه‌ی اول بودند.

the avengersپوستر رسمی فیلم Marvel's The Avenger

Marvel's The Avenger-2012

سرانجام پس از به اکران رسیدن پنج فیلم متوالی از دنیای سینمایی مارول با اقتباس از کمیک هایش، نوبت به موردانتظار ترین فیلم مارول رسید که خیلی وقت پیش وعده‌اش را داده بود. فیلم Marvel's The Avengers (یا همان The Avengers به معنای انتقام جویان) با کارگردانی جاس ویدون، کراس‌‌‌اوری بود که از همان ابتدای کار دنیای سینمایی مارول یعنی فیلم Iron Man در سال 2007، طرفداران منتظرش بودند. در این فیلم قهرمانان مختلف در یک تیم دور هم جمع می‌شوند و با خطر بزرگی که کره‌ی زمین و ساکنین آن را تهدید می‌کند، مقابله می‌کنند. خطری که در اولین نسخه‌ی فیلم The Avengers زمین با آن روبرو شده بود، برادر ثور، یعنی لوکی است. لوکی برای به راه انداختن یک حکومت یکپارچه در کهکشان تصمیم می‌گیرد زمین را به سلطه‌ی خودش درآورد و با ارتشی از چیتاوری (نسلی از هیولاهای تخیلی و افسانه‌ای که در کمیک بوک های مارول معرفی شده‌اند) هایش به زمین حمله‌ور می‌شود.

the avengers wallimagesمی‌توان گفت مارول شش فیلم قبلی را ساخت که بتواند فیلم The Avengers را بسازد

نیک فیوری (با بازی مثال زدنی ساموئل ال. جکسون) یکی از قهرمانان معرفی شده در کمیک های مارول است که سابقه‌ی جنگیدن در جنگ جهانی دوم را دارد و امروزه به عنوان یک ابر جاسوس حرفه‌ای شناخته می‌شود که در صدد تشکیل گروه انتقام جویان برآمده بود و برای اولین بار ایده‌ی بوجود آمدن این تیم را داد. هنگامی که نیک با تهدید بزرگی مثل لوک رو به رو می‌شود، باری دیگر به یاد پروژه‌ی انتقام جویان می‌افتد و ابرقهرمانان موجود در آن زمان را برای مقابله با لوک دور هم جمع می‌کند و برای هر یک از آنان یک دعوتنامه ارسال می‌کند. تونی استارک/مرد آهنی (با بازی مجدد رابرت داونی جونیور که به خوبی با نقش خود ارتباط برقرار کرده است)، استیو راجرز/کاپیتان آمریکا (با بازی بسیار خوب کریس ایوانز)، بروس بنر/هالک (با هنرنمایی جدید مارک روفالو در نقش بروس بنر)، ثور (با بازی کریس همورث) و دو مبارز جدید در کنار یکدیگر اولین گروه انتقام جویان را برای مقابله با لوکی و ارتش چیتاوری هایش تشکیل می‌دهند. این دو مبارز جدید نیز ناتاشا رومانوف و کلینت بارتون هستند که به ترتیب اسکارلت جوهانسون و جرمی رنر در نقش آنان به هنرنمایی می‌پردازند.

از همه لحاظ در رابطه با فیلم The Avengers انتظار می‌رفت که با فیلم بسیار خوب و خاطره‌انگیزی رو به رو شویم. این فیلم گلچینی از بهترین ابرقهرمانان مارول را در خود داشت و همچنین بودجه‌ی بسیار زیاد 220 میلیون دلاری برای تولید آن هزینه شده بود. این فیلم که داستان بسیار خوبی را روایت می‌کرد، هم موسیقی متن خوبی داشت و هم بهترین جلوه های ویژه‌ در آن زمان که با فیلمی نظیر Avatar در سال 2012 به رقابت می‌پرداخت. به طور کلی فیلم Marvel's The Avengers، پایانی بر فاز اول دنیای سینمایی مارول بود که در آن اولین نمونه‌ی گروه انتقام جویان تشکیل می‌شد که بعد ها رفته رفته عضو های جدیدی به آن اضافه می‌شوند و تهدید های به مراتب بزرگتری را به خود می‌بینند. این فیلم توانست نظر طرفداران و همچنین منتقدین را به خود جلب کند و موفق به فروش بسیار خوب 1 میلیارد و 519 میلیون دلاری در گیشه شود که به عنوان یک فیلم اکشن – ابرقهرمانی رقم بسیار بزرگی به نظر می‌رسد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.