نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 22 دی 1398
ساعت 16:00

نامزد اصلی سونی برای کارگردانی فیلم Uncharted فاش شد

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ کمپانی سونی پیکچرز ظاهرا روی گزینه نهایی کارگردانی فیلم Uncharted به جمع‌بندی رسیده است.

شرکت سونی سال‌هاست که علاقه خود برای تبدیل مجموعه بازی‌های ویدیویی Uncharted به فیلم‌های لایواکشن سینمایی را اعلام کرده است. با این وجود اما برنامه ساخت این فیلم همواره با توقف و اخلال مواجه بود و برای مثال همین اواخر، خبر کناره‌گیری ششمین کارگردان منتخب سونی برای این پروژه منتشر شده بود. علیرغم از دست دادن شش کارگردان، تغییرات چندین باره فیلمنامه و ... که در این پروژه چندین ساله صورت گرفته، سونی به نظر قصد ندارد دست از ساخت این اقتباس سینمایی بردارد و در همین زمینه، به تازگی گزارشی فاش شده که از گزینه ایده‌آل سونی برای کارگردانی فیلم پرده برمی‌دارد.

براساس گزارش تازه هالیوود ریپورتر، سونی برای کارگردانی فیلم آنچارتد روی «روبن فلیشر (Ruben Fleischer)» نظر دارد که پیش از این، فیلم‌های Venom و Zombieland را کارگردانی کرده که اتفاقا از محصولات خود سونی هم هستند. در صورت صحت این گزارش و عقد قرارداد نهایی، فلیشر می‌تواند به عنوان هفتمین کارگردان این پروژه به ستارگانی چون تام هالند (Tom Holland) و ظاهرا مارک والبرگ (Mark Wahlberg) ملحق شود تا درنهایت این پروژه سینمایی را به سرانجام برساند.

همان‌طور که اشاره شد، سونی و فلیشر در گذشته نیز سابقه همکاری داشتند و مطرح شدن این گزینه چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. با این حال این گزارش می‌گوید که هنوز کار مذاکره سونی با این کارگردان شروع نشده و صرفا سونی او را بهترین گزینه درنظر گرفته است. کارگردان قبلی این پروژه یعنی تراویس نایت، مدتی پیش به دلیل «مشکلات در زمان‌بندی» و تداخل این پروژه با فیلمبرداری تام هالند در فیلم بعدی اسپایدر-من تصمیم به کناره‌گیری گرفت.

پیرامون تبدیل فرنچایزهای مرتبط با بازی‌های ویدیویی به آثار سینمایی، سونی در سال ۲۰۱۹ گروه جدیدی به نام PlayStation Productions را تشکیل داد که این وظیفه اختصاصا به آن‌ها سپرده شد. در آن زمان، شان لایدن از سونی گفته بود:

ما حالا حس می‌کنیم زمان خوبی باشد تا به فرصت‌های بیشتر در دیگر مدیاها نظیر استریمینگ و فیلم و تلویزیون توجه کنیم تا به جهان‌ها و مجموعه‌هایی که داریم ابعاد جدیدی بدهیم. ما از ۲۵ سال تجربه در ساخت دنیاهای بسیار بزرگ در صنعت بازی بهره می‌بریم که در خود فرنچایزها و داستان‌های زیادی دارند.

سونی گرچه تاکنون جزئیات بیشتری در این موضوع به اشتراک نگذاشته، ولی باید در نظر گرفت که بخش گیمینگ این کمپانی همین حالا هم مالک IP های بسیار محبوب و بزرگی نظیر The Last of Us، God of War، Spyro the Dragon و ... است که استعداد تبدیل شدن به اقتباس‌های لایواکشن یا انیمیشنی در سینما و تلویزیون را دارند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.