نویسنده: محمد مقصودی سه شنبه، 01 اسفند 1396
ساعت 18:21

بازیگر فیلم Blade Runner روتخر هاور، Blade Runner 2049 را دوست ندارد

3 از 5

ستاره‌ی فیلم نخست Blade Runner یعنی روتخر هاور، معتقد است که هیچ روح و احساسی در دنباله‌ی این فیلم وجود ندارد

فیلم بلید رانر پس از اکران خود درسال 1982 نتوانست موفقیت زیادی کسب کند؛ این فیلم علاوه بر اینکه عملکرد خوبی در باکس آفیس نداشت، موردانتقاد بسیاری از منتقدین سینما نیز قرار گرفته بود، اما با گذشت زمان ارزش این فیلم بیش‌ازپیش آشکار شد و رفته‌رفته بر محبوبیت آن در دنیای سینما افزوده شد، تا جایی که برخی این اثر را بهترین فیلم تاریخ سینما می‌دانستند. در سال 1991 کارگردان ریدلی اسکات صدای سرد هریسون فورد را از فیلم حذف و چند طرح را که مربوط به دکارد (با بازی هریسون فورد) بود به داستان اضافه کرد، که باعث شد مسیر فیلم کاملا عوض شود.

ساختن دنباله‌ای از فیلم اصلی کار راحتی نبود، اما با توجه عکس‌العمل طرفداران و همچنین نظر منتقدان، فیلم بلید رانر 2049 توانست به ‌خوبی توجه همگان را جلب کند؛ این فیلم نقدهای مثبت زیادی را دریافت کرد و به‌نوعی می‌توان گفت کار غیرممکن را ممکن ساخت. اگرچه این فیلم در جلب نظر منتقدین موفق بود، اما در باکس آفیس موفق عمل نکرد و انتظار سازندگان را برآورده نساخت.

کسانی که در این پروژه همکاری کردند، هر یک نظر خاص خودشان را در مورد دلیل شکست، در ارتباط برقرار کردن با مخاطبین داشتند؛ ریدلی اسکات طولانی بودن بیش‌ازحد فیلم را دلیل آن می‌دانست و کارگردان دنی ویلنوو نیز گفت که احتمالا عملکرد این فیلم در فصل جوایز آشکار خواهد شد.

اکنون روتخر هاور بازیگر نقش آدم‌مصنوعی (ملقب به رپلیکانت) روی بتی، طی مصاحبه اخیر خود با هالیوود ریپورتر دلیل عدم علاقه‌ی خود به دنباله‌ی بلید رانر را مطرح کرد:

«من این فیلم را به ‌خوبی دیدم؛ فوق‌العاده بنظر می‌رسد اما این سوال در ذهن من ایجاد شد، که آیا اصلا نیازی به ساختن این فیلم بود؟ من فکر می‌کنم اگر چیزی بسیار زیبا باشد، شما باید آن را تنها بگذارید و فیلمی دیگر بسازید؛ نباید صرفا به موفقیتی که 30 سال پیش یک فیلم کسب کرد تکیه کنیم و دست خود را بر روی آن بگذاریم.»

روتخر در ادامه بسیار واضح دلیل مشکل خود را با فیلم بلید رانر 2049 اعلام کرد:

«در بسیاری از جهات، فیلم نخست بلید رانر راجع به رپلیکانت‌ها نبود، بلکه اثر فوق نشان می‌داد اینکه انسان باشیم به چه معنی‌ است؟ این فیلم بسیار شبیه به فیلم ای. تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra Terrestrial)است. اما من مطمئن نیستم که در فیلم دوم سوال اصلی چه بود؛ این اثر یک فیلم کاراکتری نبود و هیچ عشق، طنز و روحی در آن وجود نداشت، شما تمامی این‌ها را می‌توانستید به‌ خوبی در فیلم اول مشاهده کنید. این فیلم برای من کافی نبود و من می‌دانستم عملکرد خوبی نخواهد داشت، اما اینکه من چه فکر می‌کنم مهم نیست.»

البته فیلم بلید رانر 2049 ستایش جهانی را به ‌دنبال اکران خود داشت و بسیاری آن را دوست داشتند؛ اخیرا ریدلی اسکات نیز صحبت‌هایی راجع به ساخت قسمت سوم این عنوان را مطرح کرد، اما بسیار زود است تا در مورد جزئیات آن حرف بزنیم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.