نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 21 خرداد 1397
ساعت 01:55

E3 2018: مایکروسافت یک استودیو جدید تاسیس و 4 استودیو دیگر می‌خرد

4 از 5

مایکروسافت گام‌های عملی بزرگی را برای جبران کمبودها در بخش بازی‌های انحصاری بر می‌دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ در طول چند سال اخیر و به خصوص از اوایل شروع نسل هشتم کنسول‌ها تاکنون، انتقاد به مایکروسافت به خاطر کمبود بازی‌های انحصاری، همیشه پای ثابت اعتراضات طرفداران ایکس‌باکس بوده است. این کمپانی مدتی است که واقعا گام‌های عملی برای بهبود وضعیت و شنیدن صدا و بازخوردهای مخاطبان خود برداشته است و به تازگی و در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی مایکروسافت در E3 2018، این شرکت اعلام کرده قصد دارد ۵ استودیو دیگر را زیر چتر مجموعه استودیوهای بازی‌سازی این شرکت بیاورد.

پیش از این در بازی‌مگ مطالعه کردید که مایکروسافت با استخدام «درل گرگر»، برنامه‌های زیادی برای آینده این شرکت در زمینه ساخت محتواهای جدید برای پلتفرم‌هایش دارد. یکی دیگر از شایعه‌ها نیز از تاسیس استودیوی بازی سازی جدید در شهر سانتامونیکا حکایت داشت. با اعلام رسمی اسپنسر در جریان کنفرانس خبری مایکروسافت، این شایعه حالا به تایید رسیده و این شرکت رسما از ساخت استودیو جدید با مدیریت درل گلگر خبر داده است. این استودیو در حال حاضر مشغول جذب نفرات و تشکیل تیمی از «بهترین استعدادها» است تا درنهایت به تولید «بازی‌هایی بزرگ و پیشگامانه» بپردازند.

فیل اسپنسر علاوه بر اعلام خبر ساخت یک استودیو بازی‌سازی جدید، خبر از خریداری ۴ استودیو بازی‌سازی دیگر نیز داده است. بنا به این گزارش، مایکروسافت حالا استودیو سازنده سری بازی‌های State of Decay یعنی استودیو Undead Labs و همچنین سازنده سری بازی‌های Forza Horizon یعنی استودیو Playground Games را تصاحب کرده است. یکی دیگر از سورپرایزهای سخنرانی اسپنسر، این بود که پروژه بعدی استودیو Playground ساخت بازی Fable 4 خواهد بود و به این ترتیب این بازی نیز تایید شده است.

اسپنسر درنهایت پیرامون دو استودیو دیگری که مایکروسافت آن‌ها را تصاحب کرده است نیز آدرس داد و از خرید و اضافه شدن استودیوهای Compulsion Games سازنده بازی We Happy Few و درنهایت استودیو Ninja Theory که سازنده بازی تحسین‌شده Hellblade بود، به مجموعه استودیوهای زیرمجموعه Microsoft Studios خبر داده است.

فیل اسپنسر در صحبت‌های دیگری هم پیرامون خریداری استودیوها گفت که این تیم‌ها از «استقلال فکری و خلاقیت» بهره‌مند خواهند بود. در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلان مایکروسافت همچنین باعث ورود منابع بیشتر به استودیوهای داخلی برای انجام «ریسک‌های بزرگ‌تر» و ساخته شدن «عناوین جسورانه‌تر» خواهد شد.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس ایکس‌باکس در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.