نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 27 خرداد 1397
ساعت 09:00

E3 2018: کنفرانس امسال مایکروسافت در E3، پربیننده‌ترین استریم تاریخ Twitch بود

4 از 5

مایکروسافت و ایکس‌باکس بیشترین بیننده همزمان را در پخش استریم کنفرانس خود در رویداد E3 2018 داشتند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک دوره دیگر از رویداد سالانه خبری-تبلیغاتی صنعت گیم با عنوان E3 2018 به پایان رسید و ناشران و شرکت‌های مطرح بازی‌سازی، کنفرانس‌های خبری و نمایش‌های خود را در این رویداد اجرا کردند. امسال نیز مثل سال گذشته، کنفرانس‌های خبری مهم از طریق شبکه‌های استریم مختلف از جمله «توییچ (Twitch)» به شکل زنده برای طرفداران در سراسر جهان پخش شد که اخیرا براساس آمارهای منتشر شده، مشخص شده است که کنفرانس خبری شرکت مایکروسافت در E3 2018 بیشترین بازدیدکننده تاریخ این شبکه پخش استریم را به نام خود ثبت کرده است.

کنفرانس امسال مایکروسافت، به عقیده بسیاری یکی از موفق‌ترین رویدادهای خبری ایکس‌باکس در طول چند دوره اخیر E3 بود؛ رویدادی که در آن از بازی‌های مهمی مثل Halo: Infinite و Gears 5 رونمایی و خبرهایی در زمینه ساخته شدن کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس، و همچنین اضافه شدن پنج استودیو بازی‌سازی جدید به مجموعه استودیوهای مایکروسافت اعلام گردید. درنهایت نیز این کنفرانس به شکلی جنجالی و با نمایشی از بازی شدیدا مورد انتظار Cyberpunk 2077 به پایان رسید. همه این موارد در کنار سورپرایزهای دیگر این کمپانی، حالا مشخص شده که این کنفرانس را نه تنها به پربیننده‌ترین کنفرانس خبری پخش استریم توییچ در E3 امسال تبدیل کرده، بلکه حالا نام خودش را به عنوان پربیننده‌ترین رویداد استریم پخش شده در تاریخ پلتفرم توییچ هم به ثبت رسانده است.

این خبر اولین بار از طریق Githyp منتشر شد که آمارهای نموداری پیرامون بازدیدکنندگان کنفرانس‌های خبری دیده شده در شبکه توییچ را به اشتراک گذاشته است. در این نمودار، مشاهده می‌شود که کنفرانس خبری مایکروسافت موفق شده تا در زمان اوج خود، ۱٫۷ میلیون بازدیدکننده همزمان را به ثبت برساند. در این زمینه نکته جالب این است که این بار هم کنفرانس سونی با ۱٫۵ میلیون بازدید همزمان در دوره اوج نمایش خود در جایگاه سوم قرار گرفته و این کنفرانس یوبی‌سافت بود که با ۱٫۶ میلیون بازدید، در رتبه دوم قرار گرفته است. شما در ادامه می‌توانید این نمودار آماری Githyp را نیز مشاهده کنید.

xbox microsoft e3 2018 press conference most watched twitch stream data.jpg.optimal

برای کسانی که اطلاع ندارند، این دومین سال پیاپی است که کنفرانس مایکروسافت در رویداد سالانه E3، لقب پربیننده‌ترین کنفرانس خبری پخش استریم از توییچ را کسب می‌کند. در این زمینه، عملکرد مایکروسافت در جذب بیننده نسبت به سال گذشته و نسبت به ۱٫۱ میلیون بازدید همزمان E3 2017، نشانه جذب حدود ۶۰۰ هزار بیننده جدید در پلتفرم توییچ است. گفتنی است که این میزان در E3 2016 تقریبا نصف آمار فعلی و حدود ۸۱۸ هزار بازدیدکننده برای کنفرانس ایکس‌باکس بود. کنفرانس سونی نیز نسبت به آمار سال گذشته با ۹۲۶ هزار بازدیدکننده همزمان در دوره اوج کار، حالا با حدود ۶۰۰ هزار بیننده جدید به آمار ۱٫۵ میلیونی رسیده است.

با در نظر گرفتن همه این آمارها، باز هم گفتن این‌که کدام کمپانی بهترین نمایش‌ها را با معرفی بهترین بازی‌ها برگزار کرد کار سختی است. درواقع اکثر ناشران بزرگ اقدام به معرفی چندین بازی بزرگ کردند که در این زمینه، پلتفرم‌داران مطرح نیز با دست پر در E3 حاضر بودند. کنفرانس امسال پلی‌استیشن، قطعا ارائه دهنده یکی از مهم‌ترین رویدادهای خبری بود؛ جایی که از عناوین پرتعداد انحصاری و شدیدا مورد انتظار خود نمایش‌های بیشتری ارائه داد. نینتندو نیز رسما با معرفی پر سر و صدای بازی Super Smash Bros. Ultimate و انبوهی از کاراکترهای قابل بازی، و همچنین رونمایی از بازی Fortnite برای پلتفرم سوییچ که در همان روز  کنفرانس قابل دریافت بود، تقریبا همه را راضی کرد. کنفرانس خبری مایکروسافت نیز همان طور که ذکر شد شامل معرفی چند عنوان بزرگ و خبرهای امیدوارکننده‌ای به آینده پلتفرم مایکروسافت بود. به هر حال جذب بیشترین بازدیدکننده برای کنفرانس مایکروسافت، اگر نشان از برگزاری بهترین نمایش امسال E3 2018 نباشد، قطعا نشان‌دهنده دراختیار داشتن یک جامعه طرفداری وفادار و بزرگ به این پلتفرم بوده است.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.