نویسنده: Sasan دوشنبه، 07 تیر 1400
ساعت 18:44

تاریخ پخش سریال علمی-تخیلی Foundation مشخص شد

5 از 5

شبکه اینترنتی Apple TV+ تاریخ عرضه سریال Foundation را مشخص کرد. این سریال که بر اساس سری رمان‌هایی به همین نام، نوشته آیزک آسیموف، ساخته شده قرار است در تاریخ دوم مهرماه سال جاری آغاز به پخش می‌کند. 

مجموعه رمان‌هایی که منبع اقتباس این سریال هستند، از مهمترین آثار علمی-تخیلی تاریخ ادبیات به شمار می‌آیند که در ابتدا در دهه 1940 به صورت داستان‌های کوتاه دنباله‌دار در مجله‌های علمی-تخیلی آن زمان منتشر می‌شد و در دهه 1950 به صورت یک سه گانه رمان تدوین و منتشر شد. سال‌ها بعد آسیموف مجدداً به این فرنچایز برگشت و 4 رمان دیگر به آن افزود که آخرین قسمت این مجموعه، بعد از فوت او به بازار آمد. 

در تمام این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای ساخت فیلم و سریال از روی این مجموعه انجام گرفته اما بالاخره توان مالی اپل با نیاز شبکه اینترنتی آن به فرنچایزهای نام آشنا، دست به دست هم دادند تا بالاخره رؤیای اقتباس از این سری به واقعیت تبدیل شود. 

بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی Jared Harris و Lee Pace هستند و سرپرستی پروژه با David S. Goyer بوده که سابقه همکاری به عنوان نویسنده در سه گانه سینمایی بتمن کریستوفر نولان و ساخت سریال Davinci's Demons را در کارنامه دارد. 

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.