نویسنده: محمد مراقی پنج شنبه، 25 آبان 1396
ساعت 18:34

بررسی فاز سوم دنیای سینمایی مارول

4.5 از 5

به تکامل رسیدن این پروسه | بررسی فاز سوم دنیای سینمایی مارول

پس از مطلب قبلی، یعنی بررسی فاز دوم دنیای سینمایی مارول، نوبت به سومین فاز از این دنیای سینمایی هیجان انگیز و پرطرفدار می‌رسد که نسبت به دو فاز قبلی، دارای فیلم های بیشتری است و مهم‌تر اینکه، هنوز به پایان نرسیده است و همچنان دو سال تا انتشار آخرین فیلم آن یعنی چهارمین نسخه از سری فیلم های انتقام جویان فاصله داریم. به جرات می‌توان گفت که مارول، این کمپانی بزرگ و بسیار محبوبِ کمیک سازی، در سومین فاز دنیای سینمایی خود به تکامل رسیده است و فیلم های بسیار خوبی تولید می‌کند. به سختی می‌توان ایراد های بزرگی از فیلم های فاز سوم دنیای سینمایی مارول گرفت و تنها به عنوان یک طرفدارِ پر و پا قرص باید از فیلم های معرکه و خیره کننده‌ی آن لذت کامل برد. به طور کلی تا به امروز پنج فیلم سینمایی در فاز سوم دنیای سینمایی مارول به اکران رسیده‌اند. درحالی که هنوز پنج فیلم دیگر تا به پایان رسیدن این برهه‌ی زمانی از دنیای سینمایی مارول فاصله داریم و تنها به نیمه‌ی راه سومین فاز از این دنیای سینمایی بسیار وسیع رسیده‌ایم. در ادامه‌ی مطلب با ما در بازی‌مگ همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به فاز سوم دنیای سینمایی مارول. فازی که فیلم های سینمایی مارول در آن حقیقتا به تکامل رسیده‌اند مسیر رو به بالایی را طی می‌کنند که ثمره‌ی آن چیزی جز شکوه و جلال بیشتر برای این دنیای سینمایی بسیار جذاب نیست. در دو فاز قبلی، به هرحال با کمی سختگیری به راحتی می‌شد ایرادات ریز یا بعضا درشتی را از دل فیلم های سینمایی ساخته شده توسط مارول استدیوز بیرون کشید؛ اما اینبار انجام دادن این کار بسیار سخت شده است و بیننده را مجبور می‌کند که تنها به نمایشگر خیره شود و از فیلم درحال پخش لذت ببرد.

civil warپوستر رسمی فیلم Captain America: Civil War

Captain America: Civil War - 2016

مارول فاز سوم دنیای سینمایی خود را با شروعی طوفانی و خیره کننده آغاز کرد. پیش از این طی دو فاز قبلی این دنیای سینمایی، شاهد منتشر شدن دو فیلم سینمایی از مجموعه‌ی کاپیتان آمریکا بودیم که هر یک به طریقی در برخی از زمینه ها ایرادات چشمگیری داشتند و به عنوان یک منتقد سختگیر با نقطه نظرات کوبنده نمی‌شد به راحتی از آنها به عنوان دو فیلم بی‌نقص در دنیای سینمایی مارول یاد کرد. اما شرایط در فاز سوم تغییر کرد و شاهد یک نمایش خیره کننده از سومین فیلم سه گانه‌ی کاپیتان آمریکا بودیم. فیلم Captain America: Civil War به کمیکی به نام جنگ داخی منتشر شده توسط مارول می‌پرداخت که در آن قهرمانان مورد علاقه‌مان که در گروه بزرگ و قدرتمند انتقام جویان حضور دارند، به جان یکدیگر می‌افتند و شروع به مبارزه با یاران خود می‌کنند. از همین رو مارول، عنوانِ جنگ داخلی را برای آن سری کمیک ها و همچنین این فیلم سینمایی انتخاب کرد. ماجرای فیلم Captain America: Civil War با تاثیر از حوادث پایانی فیلم The Avengers: Age of Ultron آغاز می‌شود. جایی که قهرمانان انتقام جویمان به بهانه‌ی نجات کره‌ی زمین شروع به مبارزه‌ای عظیم کرده‌اند و قربانیان زیادی بر جای گذاشته‌اند و در راس آن، خانواده های زیادی را عذادار کرده‌اند. از همین رو دولت که با اعتراض بسیار زیاد مردم مواجه شده، به قهرمانان حضور یافته در تیم انتقام جویان پیشنهادی می‌دهد که در راس آن تمامی این قهرمانان باید زیر نظر دولت قرار بگیرند و به نوعی برای انجام ماموریت های خود در ابتدا اجازه‌ی بالادستان دولتی را کسب کنند. عده‌ای از قهرمانان با سرگروهی تونی استارک یا همان مرد آهنی، با این پیشنهاد دولت موافق‌اند اما در مقابل، عده‌ای دیگر با سرگروهی استیو یا همان کاپیتان آمریکا، با انجام این کار موافق نیستند و نمی‌خواهند زیر بار حرف زور بروند. از همین رو به دلیل این اختلاف نظر بزرگ، بین این دو گروه جنگی بزرگ به وجود می‌آید که در راس آن مبارزه‌ی مرد آهنی و کاپیتان آمریکا به دلیل برخی از مشکلات شخصی، عمیق‌تر از این حرف ها می‌شود و تنور جنگ داخلی درون فیلم را داغ‌تر از قبل می‌کند.

همچنین از طرفی دیگر برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول شاهد حضور افراد جدیدی در گروه انتقام جویان بودیم که در میان آنها این مرد عنکبوتی با هنرپیشگی تام هالند است که توجهات را به سوی خود جلب می‌کند. به طور کلی فیلم Captain America: Civil War یک شروع طوفانی و میخکوب کننده برای فاز سوم دنیای سینمایی مارول بود و حسابی از خجالت بینندگانش در آمد. از طرفی دیگر هم فیلم Captain America: Civil War موفق به فروشی بیش از 1.153 میلیارد دلاری در گیشه شد که به نوبه‌ی خود موفقیت بسیار عظیمی به حساب می‌آید. اینگونه شد که خیلی ها به بزرگی فاز سوم دنیای سینمایی مارول پی بردند و منتظر چندین فیلم سینمایی ابرقهرمانی تمام عیار بودند. فیلم هایی که هر یک به طریقی قرار است طرفداران خود را روی صندلی هایشان میخکوب و چشم هایشان را خیره به نمایشگر کنند.

strangeپوستر رسمی فیلم Doctor Strange

Doctor Strange - 2016

بعد از درخشش بی حد و حصر فیلم Captain America: Civil War، مارول به سراغ چهاردهمین پروژه‌ی خود در دنیای سینمایی‌اش رفت و یکی از مورد انتظارترین فیلم هایش را که از گذشته وعده‌ی انتشارش در آینده‌ای نه چندان دور را داده بود، منتشر کرد. دکتر استرنج همواره یکی از ابرقهرمانان بسیار محبوب و پرطرفدار کمیک های مارول به حساب می‌آید که تمامی طرفدارانش منتظر ورود آن به دنیای سینما و هنرنمایی های جادویی‌اش روی پرده‌ی نقره‌ای سینما بودند. در نهایت این اتفاق در ماه نوامبر سال 2016 میلادی رخ داد و فیلم Doctor Strange به اکران رسید. فیلم Doctor Strange در ساده‌ترین توصیف، فک‌برانداز و مدهوش کننده بود! به بازیچه گرفتن جهان های موازی توسط دکتر استرنج در این فیلم به لطف جلوه های ویژه‌ی خیره کننده به قدری جذاب شده بودند که عده‌ی زیادی فیلم Doctor Strange را در آن زمان به عنوان Inception سینمای ابرقهرمانی به حساب می‌آوردند. داستان فیلم در رابطه با یک جراح مغز و اعصاب بسیار حرفه‌ای و استادکار به نام استیون استرنج است که طی یک تصادف سهمگین، عصب های دستانش دچار آسیب های فجیعی می‌شوند و در امتداد آن قدرت جراحی و پزشکی را از آن استیون می‌گیرند. استیون هم که برای بهبود دستانش و بازگشت به عرصه‌ی پزشکی‌اش به هر دری زده و جواب نگرفته، تصمیم می‌گیرد در آخر تیری در تاریکی پرتاب کند و به دنبال افسانه‌هایی برود که می‌گویند در معبدی در خاور دور در شرق، فنون عرفانی و نیرومندی به انسان‌ها می‌آموزند که قدرت بهبود هر آسیبی را به آنها می‌دهند. از همین رو استیون به شرق سفر می‌کند و طی ماجرا های جالب و سرگرم کننده‌ای به بزرگترین جادوگر دوران‌ها به نام دکتر استرنج تبدیل می‌شود.

به تصویر کشیده شدن جهان های موازی و بازی با ابعاد مختلف زمان و مکان توسط دکتر استرنج بسیار جذاب و قابل توجه کار شده‌ است و حسابی طرفداران دنیای سینمایی مارول را به وجد می‌آورد. از طرفی دیگر بازی بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج بسیار زیبا و متناسب با نقشش است و تصویر به یاد ماندنی و خوبی را از این ابرقهرمان محبوب در دنیای سینما به نمایش می‌گذارد. همچنین مدس میکلسن در نقش کایسیلوس که آنتاگونیست اصلی فیلم است، شخصیتی شرور و نفرت‌انگیز را به تصویر می‌کشد که بیشتر به جذابیت های فیلم می‌افزاید. اکنون که توقعات از فروش فیلم های مارول خیلی بالا رفته، شاید فروش 677 میلیون دلاری فیلم Doctor Strange زیاد به چشم نیاید، اما قطعا باید آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های دنیای سینمایی مارول به حساب آورد.

galaxyپوستر رسمی فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 2

Guardians of The Galaxy Vol. 2 - 2017

به دنبال فیلم بسیار موفق Guardians of The Galaxy در سال 2014 و افتخارات نفیسش، نوبت به انتشار دنباله‌ای رسید که مارول از سال 2014 وعده‌اش را داده بود. دنباله‌ای که دست کمی از فیلم قبلی‌اش نداشت و حسابی سر و صدا به پا کرد و طرفداران را به خوبی راضی کرد. فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 2 در خیلی از زمینه ها نظیر جلوه های ویژه‌ی خیره کننده، بازی بسیار خوب و رضایت بخش تیم هنرپیشگان، طنازی های خنده‌دار کاراکتر های مختلف و بار سنگین کمدی فیلم و همچنین داستان بسیار زیبا و بیشتر شخصی برای کوئیل، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود بر جای گذاشته است مسیر درخشان و پر از افتخار فاز سوم دنیای سینمایی مارول را ادامه می‌دهد. همانطور که گفته شد داستان فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 2 برای کاراکتر کوئیل که حتی در فیلم قبلی هم شخصیت اصلی داستان به حساب می‌آمد، شخصی‌تر شده است و پای پدرش را به ماجرا باز می‌کند. پدری که از بدو تولد کنار فرزندش نبود که حالا آمده و ادای پدر های دلسوز و فرزند دوست را در می‌آورد و از همه مهم‌تر، خبر از قدرت های خارق‌العاده و فرا زمینیِ کوئیل می‌دهد که بیش از قبل جای پای آن به عنوان ارباب ستاره در کهکشان را محکم می‌کند. قسمت های خنده‌دار و محتوای کمدی فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 2 با اینکه نسبت به فیلم قبلی در برخی از قسمت ها کمی بی‌مزه عمل می‌کند و شورش را در می‌آورد، بسیار بامزه و سرگرم کننده است و حسابی از خنده اشکتان را در می‌آورد. همین موضوع، انتظاری بود که ما از جیمز وان به عنوان کارگردان فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 2 داشتیم و خوشبختانه توانسته به خوبی رضایتمان را هم جلب کند. این فیلم که با بودجه‌ی بسیار زیاد و البته عادی 200 میلیون دلاری‌اش توسعه یافت و سپس توانست در گیشه طی یک موفقیت بسیار خوب بیش از 863 میلیون دلار بفروشد که البته نسبت به آمار و ارقام مربوط به فیلم قبلی مجموعه، کم به نظر می‌رسد. همچنین از هم‌اکنون وعده‌ی ساخت سومین دنباله‌ی مجموعه هم به طرفداران داده شده است اما حالا حالاها نباید منتظر اکرانش باشیم. زیرا فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 3 در تمامی لیست ها و برنامه ریزی های مارول در دنیای سینمایی‌اش، در آخر لیست قرار گرفته است و باید منتظر اکران آن در اواخر فاز بعدی دنیای سینمایی مارول باشیم که اسم مشخصی هم ندارد و تا به امروز حتی با عنوان فاز چهارم هم از آن یاد نمی‌شود.

Homecomingiپوستر رسمی فیلم Spider-Man: Homecoming

Spider-Man: Homecoming - 2017

بالاخره بعد از مدت‌ها، مارول به آرزوی خود رسید و حق تولید فیلمی بر اساس ابرقهرمان قرمز رنگش به نام مرد عنکبوتی را از چنگ سونی بیرون کشید و جدیدترین فیلم مربوط به این ابرقهرمان محبوب و بامزه را منتشر کرد. فیلم Spider-Man: Homecoming با همکاری مارول و سونی تولید شده است اما با توجه به محتوای این فیلم و ویژگی های مختلفش نظیر اتمسفر شاداب و رنگارنگ و همچنین حضور رئیس گروه انتقام جویان یعنی مرد آهنی در حوادث فیلم، می‌توان گفت شاهد فیلمی کاملا مارولی هستیم و خون فیلم های مارول به خوبی در رگ های فیلم Spider-Man: Homecoming در جریان است.

مهم‌ترین موضوع در رابطه با این فیلم و دلیل ناراحتی بعضی از طرفداران و همچنین خوشحالی بسیاری از آنها (!) این است که در فیلم Spider-Man: Homecoming شاهد ورژن جوان‌تری از پیتر پارکر هستیم که مقداری کم سن و سال تر از پیتر پارکر های دو سری قبلی ساخته شده توسط سونی، به نظر می‌رسد. تام هالند، بازیگر جدید نقش پیتر پارکر و مرد عنکبوتی، بسیار جوان‌تر از – برای مثال – اندرو گارفیلد (بازیگر فیلم های قبلی مرد عنکبوتی با عنوان Amazing Spider-Man) به نظر می‌رسد و از همین جهت، شاهد یک مرد عنکبوتی تازه کار و کم تجربه هستیم که با مربی‌گری تونی استارک (مرد آهنی) می‌خواهد فوت و فن ابرقهرمان بودن را یاد بگیرد و در این بین تونی استارک هم تمام تلاشش را در جهت مسئولیت پذیر شدن این نوجوانِ ماجراجو و خوش‌ذوق به کار گرفته است و پیتر پارکر را با بزرگترین چالش های زندگی‌اش رو به رو می‌کند. اما در این بین پیتر هم کمی از وظایفش سر باز می‌زند و دور از چشم تونی استارک، به دنبال ماجراجویی های خودش در جهت برقراری امنیت در شهرش می‌رود.

فیلم Spider-Man: Homecoming به معنای واقعی کلمه یک مرد عنکبوتی مارولی‌الاصل را به تصویر می‌کشد. مرد عنکبوتی در این فیلم شوخی می‌کند، تجربه‌اش را بیشتر می‌کند و از همه مهم‌تر سعی می‌کند بزرگ شود. کاراکتر هایی نظیر زن عمو می و همچنین معشوقه‌ی پیتر یعنی میشل هم در فیلم حضور دارند. فیلم Spider-Man: Homecoming با به نمایش در آوردن خرابی های فیلم The Avengers: Age of Ultron آغاز می‌شود و سپس در کشمکش های پیتر و تونی و همچنین دنبال کردن اهداف شرورانه‌ی والچر به کار خود ادامه می‌دهد. شاید تنها ایراد مهم این فیلم را بتوان در به نمایش گذاشتن شخصیت منفی فیلم دانست. والچر که اهمیت زیادی در سری کمیک های مرد عنکبوتی دارد، در فیلم آنطور که باید از شکوه و جلال اهریمنی یک آنتاگونیست شرور بهره‌مند نیست و تنها به لطف بازی بسیار خوب مایکل کیتون است که می‌توانیم از آن لذت ببریم. به طور کلی فیلم Spider-Man: Homecoming را شاید به جرات بتوان به عنوان بهترین فیلم مرد عنکبوتی تاریخ به حساب آورد که در آن تام هالند در قالب بهترین مرد عنکبوتی تا به امروز، به هنرنمایی می‌پردازد. این فیلم توانست با بودجه‌ی 175 میلیون دلاری‌اش تولید شود و همچنین در گیشه موفق به فروش بیش از 880 میلیون دلار شد. در آینده‌ای نامعلوم به وعده‌ی مارول قرار است شاهد انتشار دنباله‌ای برای این فیلم تحت عنوان Spider-Man: Homecoming 2 باشیم.

thorپوستر رسمی فیلم Thor: Ragnarok

Thor: Ragnarok - 2017

برای اولین بار در تاریخ فیلمسازی دنیای سینمایی مارول، این کمپانی بزرگ و محبوب سه فیلم سینمایی را در یک سال به اکران رساند. فیلم Thor: Ragnarok سومین فیلم منتشر شده در سال 2017 در دنیای سینمایی مارول است که ادامه‌ی ماجراجویی های ثور، ابرقهرمان محبوب کمیک های مارول و عضو مهم تیم اتنقام جویان را به تصویر می‌کشد. ثور، فرزند اودین در این فیلم دچار تغییرات زیادی شده است و اصلا شبیه به ثوری که در دو فیلم قبلی مشاهده کرده بودیم نیست. اگر به خاطر داشته باشید، یکی از انتقادات مهمی که بر فیلم Thor: The Dark World وارد بود، اتمسفر تیره و محیط های تاریک فیلم بود که بینندگان را خسته می‌کرد و لوکیشن های یکنواختی را در فیلم به نمایش می‌گذاشت. اما اینبار آقای تایکا وایتیتی، در جایگاه کارگردانی فیلم Thor: Ragnarok، یک فیلم رنگارنگ و سرتاسر نشاط را تقدیم طرفداران کرده است که سرزندگی و شادابی از بر و روی آن می‌بارد. لحظات کمدی و خنده‌دار فیلم با حفظ کامل تعادل، به هیچ وجه از حد نمی‌گذرند و به بهترین شکل ممکن، چاشنی طنز سکانس های هیجان انگیز و مبارزات بزرگ فیلم Thor: Ragnarok به حساب می‌آیند.

داستان فیلم Thor: Ragnarok از جایی آغاز می‌شود که ثور، با چالش برانگیز ترین دشمن خود به نام هلا مواجه می‌شود که در اولین برخورد، پتک معروف و نمادینش را به کلی نابود می‌کند. ثور به سیاره‌ای که به عنوان یک آشغالدونی فضایی به حساب می‌آید تبعید می‌شود و در آنجا با هدف بازگشت به آزگارد و جلوگیری از به وقوع پیوستن جنگ بزرگ راگناروک، درحال مبارزه با دوست قدیمی‌اش هالک است و شرایط سختی را سپری می‌کند. راگناروک در افسانه های اسکاندیناوی، نبردی بزرگ است که طی آن تمامی خدایان به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند و به نوعی پروسه‌ی پایان دادن به جهان را آغاز می‌کنند. کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی و کیت بلانشت در نقش هلا، هنرنمایی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند و به طور کلی شاهد فیلم بسیار خوبی به عنوان هفدهمین پروژه‌ی سینمایی دنیای سینمایی مارول هستیم. فیلم Thor: Ragnarok با بودجه‌ی 180 میلیون دلاری ساخته شده و سپس توانسته تا به امروز بیش از 652 میلیون دلار در گیشه بفروشد که رقمی نسبتا چشمگیر و همچنین رو به افزایش است.

landscape 1500890190 avengers infinity war poster resized 1حتی فکر کردن به اینکه تمامی این قهرمانان و ضدقهرمانان قرار است در یک فیلم سینمایی به جان یکدیگر بیفتند، هوش از سر آدم می‌برد!

در ادامه‌ی فاز سوم دنیای سینمایی مارول، فیلم های سینمایی دیگری هم برنامه ریزی شده‌اند که هنوز تا اکران آنها فاصله داریم. نزدیک ترین فیلم دنیای سینمایی مارول که در اوایل سال 2018 میلادی به اکران خواهد رسید، فیلم Black Panther است که ساختار به مراتب متفاوت‌تری نسبت به فیلم های دیگر دنیای سینمایی مارول دارد. حوادث داستانی این فیلم در ادامه‌ی فیلم Captain America: Civil War جریان خواهند داشت. جایی که در آن پلنگ سیاه، پدرش را از داست داده و حالا به عنوان پادشاه واکاندا شناخته می‌شود و چالش های بزرگی را هم پیش روی خودش می‌بیند. تاکنون نمایش های متعددی از فیلم Black Panther منتشر شده‌اند و عده‌ی زیادی به سختی منتظر اکران آن هستند. فیلم Black Panther در جمعه، 16 فوریه سال 2018 میلادی، مصادف با 27 بهمن سال جاری خورشیدی، به اکران خواهد رسید.

و اما نوبت به مورد انتظار ترین فیلم در فاز سوم دنیای سینمایی مارول می‌رسد که از سال 2014 میلادی، در انتظار برای اکران آن به سر می‌بریم. فیلم The Avengers: Infinity War، همان فیلم مورد انتظاری است که می‌خواهد گوشه های مختلف دنیای سینمایی مارول را به هم وصل کند و با جمع آوری تمامی ابرقهرمانان این دنیای سینمایی، به جنگ با تانوس برود. تانوسی که در صدد جمع آوری تمامی سنگ های ابدیت، قدرت بسیار زیادی را برای خود دست و پا کرده و به تنهایی چالش بسیار بزرگی برای گروه بزرگی از ابرقهرمانان مارولی به حساب می‌آید. اگر پایان حوادث فیلم Guardians of The Galaxy Vol. 2 را به خاطر داشته باشید، به نظر می‌رسید نابیولا، موفق می‌شود که گروه نگهبانان کهکشان را روانه‌ی مبارزه با تانوس کند. در فیلم The Avengers: Infinity War، این اتفاق رخ خواهد داد و از طرفی هم گروه انتقام جویان که عضو های جدیدی اعم از دکتر استرنج و مرد عنکبوتی را دریافت کرده است، به گروه نگهبانان کهکشان ملحق خواهد شد تا با قدرت بیشتری به مصاف تانوس بروند. فیلم The Avengers: Infinity War، در تاریخ 4 می 2018 میلادی، مصادف با 14 اردیبهشت سال 1397 خورشیدی، به اکران خواهد رسید و بزرگترین جنگ در تاریخ دنیای سینمایی مارول را به تصویر خواهد کشید. همچنین دنباله‌ای برای این فیلم هم برنامه ریزی شده است که سال بعد، در تاریخ 3 می 2019 مصادف با 13 اردیبهشت سال 1398 خورشیدی، به اکران خواهد رسید. این فیلم هنوز عنوانی رسمی ندارد و حوادث بعد از فیلم The Avengers: Infinity War را به نمایش خواهد گذاشت.

Ant Man and the Wasp Marvel movie wallpaper HDپوستری طراحی شده توسط طرفداران از فیلم مورد انتظار Ant-Man and Wasp

دنباله‌ی فیلم Ant-Man یعنی فیلم Ant-Man and Wasp هم یکی دیگر از فیلم های پیش روی فاز سوم دنیای سینمایی مارول است که در تابستان سال 2018 میلادی به اکران خواهد رسید. فیلم Ant-Man and Wasp ادامه‌ی فیلم Ant-Man را به نمایش می‌گذارد و درباره‌ی ماجراجویی های مرد مورچه‌ای و همسرش یعنی زنبورک است. اگر دقایق پایانی فیلم Ant-Man را به خاطر داشته باشید، از لباس همسر مرد مورچه‌ای قبلی رونمایی شد که زرد رنگ است و به جای مورچه، شباهت زیادی به زنبور دارد. فیلم Ant-Man and Wasp توسط پیتون رید کارگردانی می‌شود و در آن پل راد و اوانجلین لیلی، به ترتیب در نقش های مرد مورچه‌ای و زنبورک به ایفای نقش خواهند پرداخت. بعد از این فیلم، دیگر فیلم مورد انتظار فاز سوم دنیای سینمایی مارول که قبل از چهارمین فیلم انتقام جویان منتشر خواهد شد و پرونده‌ی فاز سوم دنیای سینمایی مارول ما را به پایان می‌رساند، فیلم مورد انتظار Captain America است که به نوعی Wonder Woman دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید. مارول در فیلم Captain America برای اولین بار تمرکز اصلی خود را روی یک ابرقهرمان زن خواهد گذاشت و ماجراجویی های جذاب آن را به تصویر خواهد کشید. هنوز اطلاعات چندانی از فیلم Captain America در دسترس نیست و فقط می‌دانیم که آنا بودن و رایان فلک وظیفه‌ی کارگردانی آن را برعهده دارند و برای انتشار در تاریخ 8 مارس سال 2019 میلادی، مصادف با 17 اسفند سال 1397 خورشیدی برنامه ریزی شده است. همچنین فیلم سینمایی Marvel's Inhumans نیز به عنوان دهمین فیلم سینمایی فاز سوم دنیای سینمایی مارول به حساب می‌آید که البته هیچگونه اطلاعاتی از آن در دسترس نداریم.

Marvel Cinematic Universeدنیای بزرگ سینمایی مارول در یک نگاه

به طور کلی فاز سوم دنیای سینمایی مارول را می‌توان تا اینجای کار مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش دنیای سینمایی مارول به حساب آورد که در آن فیلم های سینمایی بسیار خوبی به اکران رسیده‌اند و همچنین فیلم های بزرگی هم برای اکران در آینده برنامه‌ ریزی شده‌اند. فاز چهارم دنیای سینمایی مارول که شاید در آینده با این عنوان شناخته نشود، قرار است تغییراتی بنیادین را در دنیای سینمایی مارول بوجود بیاورد. تاکنون تنها دو فیلم Spider-Man: Homecoming 2 و Guardians of The Galaxy Vol. 3 برای اکران در چهارمین فاز دنیای سینمایی مارول برنامه ریزی شده‌اند و ممکن است فیلم های دیگری هم نظیر دنباله‌ی پنجم انتقام جویان نیز به آنها اضافه شوند. از طرفی دیگر کمپانی بزرگ مارول در تلوزیون هم فعالیت خوبی را از خود نشان داده و تا به امروز توانسته سریال های پرطرفداری نظیر Agents of The Shield، Daredevil، Jessica Jones، Luke Cage، Iron Fist، The Defenders و همچنین Agent Carter را با همکاری دو شبکه‌ی تلوزیونی ای‌بی‌سی و نتفلیکس روی آنتن ببرد. همچنین سریال The Punisher هم از جمله پروژه های تلوزیونی مورد انتظار مارول است که مدت زیادی تا انتشار آن فاصله نداریم.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.