نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 14 مهر 1397
ساعت 09:00

Starlink یکی از بزرگ‌ترین دنیاها را میان عناوین جهان‌باز یوبی‌سافت دارد

0 از 5

یوبی‌سافت اخیرا اطلاعات جدیدی را درباره ابعاد دنیای بازی Starlink: Battle for Atlas به اشتراک گذاشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Starlink: Battle for Atlas از جمله سورپرایزهای بزرگ یوبی‌سافت است که اولین بار در E3 2017 معرفی، و سرانجام در E3 2018 تاریخ عرضه خودش را پیدا کرد. این بازی، از بسیاری جهات یک کار نو و تازه از این کمپانی فرانسوی به نظر می‌آید؛ شرکتی که معمولا برای سرمایه‌گذاری‌های خودش روی ساخت عناوین AAA گرافیکی، واقع‌گرایانه و جهان‌باز شناخته می‌شود، در این بازی از گرافیکی انیمیشنی و از شخصیت‌هایی با مدل‌های عروسکی استفاده کرده که بازیکن را در یک ماجراجویی فضایی قرار می‌دهند.

پیرامون دنیای قابل اکتشاف بازی، یوبی‌سافت به تازگی روشن کرده که عدم استفاده از گرافیک و مدل‌های واقع‌گرایانه نباید باعث شود تصور کنیم که با یک بازی با ابعاد کوچک مواجه هستیم. در واقع براساس صحبت‌های Jesse Knapp از طراحان ارشد بازی، Starlink: Battle for Atlas از دنیایی برخوردار است که از بیشتر عناوین جهان‌باز یوبی‌سافت نیز بزرگ‌تر است. او در این زمینه گفت:

پیرامون این موضوع که ابعاد بازی Starlink چه قدر است، مساحت این دنیا بزرگ‌تر از بیشتر عناوین جهان‌بازی هست که در یوبی‌سافت ساخته شده است. فضا در این بازی، واقعا، واقعا، واقعا، واقعا، واقعا، واقعا بزرگ است! این یکی از چیزهایی بود که ما در همان اوایل کار متوجه شدیم. یکی از چیزهایی که ما همیشه در Starlink به آن توجه داشتیم، این بوده که چطور تعادل منطقی میان اصالت بازی و واقع‌گرایی را براساس احتیاجات این بازی به عنوان یک تجربه سرگرم‌کننده و فان برقرار کنیم.

به گفته Knapp یکی از روش‌هایی که برای این کار درنظر گرفته شد، این بود که حس ابعاد بزرگ دنیای بازی همواره القا شود و در عین حال، کارهای قابل انجامی به بازیکن داده شود تا همچنان در این دنیا سرگرم باشد.

ما به مقیاس و ابعاد توجه زیادی داشتیم، موضوع فاصله میان سیاره‌ها، سایز این سیاره‌ها و واقعا سعی کردیم تعادل درستی در این زمینه در بازی برقرار شود. برای اینکه حس بزرگ بودن این موارد همیشه القا شود، بازیکن از این تجربه لذت ببرد و نگران ابعاد نباشد، در عین حال به اندازه کافی کوچک باشد که همیشه کاری برای انجام دادن وجود داشته باشد و بازیکن بتواند با چیزهایی جذاب تعامل پیدا کند.

با در نظر گرفتن این صحبت‌ها، می‌توان کاملا امیدوار بود که یک تجربه جدید و ماجراجویی فضایی بزرگ و جذاب را از یوبی‌سافت شاهد باشیم. این بازی البته در یک بازه زمانی بسیار شلوغ هم منتشر می‌شود که درنهایت باید دید چگونه از آن استقبال می‌شود. Starlink: Battle for Atlas قرار است حدود ۱۰ روز دیگر یعنی در ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.