نویسنده: میلاد شجری جمعه، 13 مهر 1397
ساعت 16:30

رئیس شرکت Blizzard Entertainment از سمت خود کناره‌گیری کرد

0 از 5

مایک مرهیم از سمت ریاست خود در شرکت بلیزارد اینترتیمنت کناره‌گیری کرد و تهیه‌کننده اجرایی World of Warcraft جایگزین وی شد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ متوجه شدیم که مایک مرهیم (Mike Morhaime)، یکی از موسسان شرکت بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) که از سال ۱۹۹۸ تاکنون ریاست آن را برعهده داشته، از سمت خود در این شرکت کناره‌گیری کرد. در کنار این خبر نیز کمی بعد شرکت بلیزارد در بیانیه‌ای از جایگزین شدن تهیه‌کننده اجرایی World of Warcraft یعنی آقای جی. آلن برک (J. Allen Brack) خبر داد. گفتنی است که مایک مرهیم همچنان در شرکت باقی خواهد ماند و به عنوان مشاور استراتژی به فعالیت خواهد پرداخت.

آقای بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزاد (Activision Blizzard)، بیانیه‌ای درباره این خبر منتشر کرد و گفت:

جی. نزدیک به ۱۲ سال با شرکت بلیزارد بوده و تیم World of Warcraft را رهبری کرده است؛ این موضوع نیاز به نوآوری، خلاقیت و تعهد بی‌قید و شرط جهت برتری و حفظ جامعه‌ای از بازیکنان نیاز دارد که جی. طی یک دهه گذشته، از آن‌ها برخوردار بوده است. او در واقع یک رهبر الهام‌بخش است. او تعهد بزرگی به جامعه ما برای نوآوری و ابتکار عالی دارد و بسیار اهمیت می‌دهد که مطمئن شود، فرهنگ بسیار عالی بلیزارد حفظ خواهد شد.

در کنار تغییر در بخش ریاست شرکت بلیزارد اینترتیمنت، کوتیک همچنین از یک عضو جدید در تیم اجرایی شرکت رونمایی کرد. وی گفت:

من بسیار مفتخرم که اعلام کنم، «آلن آدام» (Allen Adham)،‌ موسس شرکت بلیزارد که حدود دو سال پیش دوباره به کمپانی پیوست و «ری گرسکو» (Ray Gresko)، افسر ارشد توسعه شرکت بلیزارد، به تیم رهبری اجرایی شرکت بلیزارد پیوستند. من بیش از ۲۵ سال است که آلن و ری را می‌شناسم؛ آن‌ها دو تا از بهترین کارآفرینان توانا در صنعت بازی‌های ویدیویی هستند. آن‌ها کمک خواهند کرد تا مطمئن شویم که الهام‌بخشی و خلاقیت به عنوان تمرکز اصلی شرکت بلیزاد باقی بماند.

جی. آلن برک در بیانیه‌ی خود درباره انتخاب به عنوان ریاست جدید شرکت بلیزارد اینترتیمنت نیز اعلام کرد:

من بسیار مفتخر و سپاس‌گزارم که به عنوان رئیس بعدی شرکت بلیزارد فعالیت کرده و یکی از بهترین کمپانی‌های سرگرمی‌ جهان را به لطف تعهد و اشتیاق جامعه بازیکنان و کارکنانمان، رهبری خواهم کرد.

شرکت بلیزارد با وعده‌ای برای ساخت بازی‌های عالی ساخته شد و من قصد دارم که تا با کیفیت بیشتر به این وعده قوی برای جامعه‌ و هدفمان، ادامه دهم. من با توجه به قدرت تولیدی که در اختیار داریم، نمی‌توانم بیشتر از این درباره چیز بعدی هیجان‌زده باشم.

گفتنی است که هنوز اعلام نشده که چه کسی قرار است جایگزین برک شود و به عنوان رهبر تیم World of Warcraft فعالیت کند.

در نهایت نیز، مایک مرهیم بیانیه خود را منتشر کرد و گفت:

من می‌خواهم از تمامی کارکنان سخت‌کوش و بااستعداد در شرکت بلیزارد برای تعهد، خلاقیت و اشتیاقشان تشکر کنم. رهبری این تیم مزیت فوق‌العاده‌ای برای من بوده است. در انتها نیز از جامعه بازیکنان شرکت بلیزارد برای پشتیبانی‌شان بسیار سپاس‌گزارم.

مایک فعالیت برجسته‌ای در شرکت بلیزارد داشته است؛ او به عنوان تهیه‌کننده روی بازی‌های Warcraft 2 و StarCraft کار کرده و تهیه‌کننده اجرایی بازی‌های دیگری چون Warcraft 3، The Frozen Throne، World of Warcraft، Diablo 2 و بسیاری از بازی‌های دیگر بوده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.