نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 16 مهر 1397
ساعت 13:00

سونی اشتراک Trial سرویس PS Now را برای همه Reset کرد

5 از 5

سونی اعلام کرده که حالا همه کاربران PSN امکان ورود مجدد به اشتراک Trial سرویس PS Now را دارند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در طول چندین سال گذشته، صنعت گیم هرچه بیشتر به سمت توزیع دیجیتالی بازی‌ها رفته و این موضوع، درواقع تبدیل عرضه بازی‌های فیزیکی به انتشار و دانلود در قالب دیتای دیجیتالی یا بازی کردن به روش استریمی بوده است. پیرامون قابلیت بازی کردن به روش استریمی، سونی از سال ۲۰۱۴ سرویسی تحت عنوان PlayStation Now دارد که امکان تجربه عناوین منتخبی از PS2، PS3 و PS4 را از این روش می‌دهد. این هم یک سرویس اشتراکی است که بازیکنان حتما باید صاحب یک اشتراک فعال در آن باشند.

سونی اخیرا پیرامون این سرویس خودش جنب و جوش بیشتری داشته و خبرهای تازه‌ای از جمله «امکان دانلود دیتاهای بازی‌های PS2 و PS4» در هارد دیسک کنسول نیز منتشر شده بود. در این ارتباط به تازگی نیز  فاش شده که سونی، حالا دوره رایگان و آزمایشی که به همه کاربران PSN برای تجربه این سرویس اختصاص دارد را Reset کرده است؛ این به معنی آن است که حتی کاربرانی که در گذشته از ۷ روز تجربه رایگان PS Now خود استفاده کرده بودند نیز حالا می‌توانند یک بار دیگر، در این دوره مشترک شوند. به نظر می‌رسد که این قابلیت، فقط با یک هدف یعنی همان اضافه شدن قابلیت دانلود بازی‌ها از طریق این سرویس امکان‌پذیر شده است.

در خبری که توسط وبلاگ رسمی پلی‌استیشن منتشر شده، اشاره شده که همه کاربران PSN از حالا می‌توانند در اشتراک هفت روزه و رایگان PlayStation Now عضو شوند. این هم شامل همه ویژگی‌های قدیمی و جدید، به خصوص دانلود بازی‌ها خواهد بود. پیرامون اضافه شدن قابلیت دانلود، برخی تحلیلگران معتقدند که این یک پاسخ مستقیم از طرف سونی به سرویس Xbox Game Pass مایکروسافت است؛ سرویسی که به کاربران ایکس‌باکس وان این امکان را می‌دهد که از طریق داشتن یک اشتراک فعال، به کتابخانه منتخبی از بازی‌ها دسترسی و آن‌ها را بر روی کنسول خودشان دانلود کنند. در یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها برای این کتابخانه، بازی‌های انحصاری مایکروسافت نیز از همان روز عرضه در این سرویس قرار می‌گیرند.

در خبر تازه، سونی علاوه بر Reset شدن دوره Trial، اعلام کرده که ۱۰ بازی جدید هم از جمله Bound، Sniper Elite 4 و Elder Scrolls Online به کتابخانه عناوین PlayStation Now اضافه شده است.

گفتنی است که سونی، در این مدت رویکرد سورپرایزکننده‌ای داشته و نشان داده که قصد شنیدن صدای مخاطبانش را دارد؛ در این زمینه، آن‌ها پس از مدت‌ها بحث، جنجال و تکذیب، درنهایت قابلیت Cross-Play و Cross-Progress را با همه پلتفرم‌ها (از جمله ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ) به شکل آزمایشی در بازی Fortnite فعال کردند، امکان دانلود بازی‌ها در PS Now هرچند، محدود ولی حالا امکان‌پذیر شده و خبرهای جدی نیز وجود دارد که قابلیت تغییر نام کاربری PSN نیز پس از مدت‌ها انتظار احتمالا به واقعیت تبدیل می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.