نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 18 مهر 1397
ساعت 13:00

xCloud به خوبی کنسول است ولی جایگزین آن نیست

4 از 5

مایکروسافت به تازگی تایید کرده که حتی با وجود کیفیت مشابه سرویس xCloud با ایکس‌باکس، به عرضه سخت‌افزاری کنسول‌ها نیز ادامه می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت اخیرا در ادامه بحث‌ها درباره سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش «گیم استریمینگ»، سرویس Project xCloud را معرفی کرد؛ سرویسی که قرار است « بازی‌ها را براساس درخواست در اختیار مخاطب با هر سایزی از نمایشگر» قرار دهد. این درواقع یک سرویس بازی به روش استریم، مشابه کار گوگل در Project Stream خواهد بود که اجازه تجربه عناوین Xbox را به روش استریمی، روی انواع تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و PC می‌دهد. مایکروسافت در طی آن خبر، قول داده بود که با تکنولوژی‌های جدید مشکلات سنتی پیرامون این روش یعنی تاخیر و لگ را در حین بازی کردن از طریق این سرویس برطرف می‌کند. این شرکت به تازگی نیز جزئیات بیشتری را از سرویس جدید خود به اشتراک گذاشته است.

گزارش تازه، براساس مصاحبه Kevin Lachapelle از مدیران ارشد این شرکت با Wccftech است که ادعا کرده سرویس جدید، به قدری برای کاربر خوب عمل خواهد کرد که او، تفاوتی میان بازی کردن در این سرویس با انجام همان بازی از روی هارددیسک کنسول خودش را احساس نمی‌کند. او در این ارتباط گفت:

[کاربران در حین بازی کردن از طریق xCloud] اصلا متوجه نمی‌شوند که بازی را به روش ابری اجرا می‌کنند. در واقع تا جایی که به نگرانی آن‌ها مربوط می‌شود، این مثل بازی کردن از طریق خود کنسول در خانه خواهد بود.

پس از این صحبت‌ها، نائب رئیس تیم مهندسی نرم‌افزار ایکس‌باکس یعنی Kareem Choudhry نیز اضافه کرد که با وجود چنین کیفیتی در عرضه سرویس، مایکروسافت به هیچ عنوان به دنبال جایگزین کردن این سرویس با کنسول‌های فیزیکی Xbox نیست و این سخت‌افزارها را همزمان و با این خدمات رایانش ابری عرضه خواهد کرد. به گفته او، مایکروسافت البته تمایل دارد هر دو آن‌ها را به عنوان گزینه قابل انتخاب دراختیار مشتری بگذارند.

من طرفدار این روش استبدادی و کلمه «یا» نیستم. ما قرار است همچنان به روش بازی کردن روی کنسول‌های سنتی ادامه دهیم.

با در نظر گرفتن این صحبت‌ها، می‌توان گفت که نگرانی بسیاری از طرفداران ایکس‌باکس برطرف می‌شود؛ مایکروسافت در عین ارائه سرویسی گیم استریمینگ که با کیفیت کنسول‌های عادی عمل می‌کند، همچنان به شکل سخت‌افزاری نیز عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس را دنبال خواهد کرد و درنهایت، انتخاب نحوه بازی نیز برعهده مشتریان خواهد بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.