نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 19 مهر 1397
ساعت 14:15

Assassin's Creed Odyssey روی کروم چطور کار می‌کند؟

5 از 5

با گذشت مدتی از دوره آزمایشی تجربه بازی Odyssey در Project Stream گوگل، حالا امکان بررسی اولین بازخوردهای این دوره وجود دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گوگل و یوبی‌سافت مدتی پیش در یک خبر بسیار سورپرایزکننده، اعلام کردند که قرار است بازی Assassin's Creed Odyssey، به عنوان یک نمونه و در قالب یک دوره آزمایشی، به شکل کامل از طریق مرورگر گوگل کروم و به روش استریمی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. به هر حال بازی اودیسه نیز مدتی پیش عرضه شد و حالا که دوره آزمایشی تجربه آن از طریق Project Stream گوگل نیز امکان‌پذیر شده است، می‌توان اولین بازتاب‌ها از نحوه اجرای بازی از طریق این سرویس استریمی را بررسی کرد.

این دوره به شکل آزمایشی و تنها برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس قرار گرفته است. بنا بر یک ایمیل ارسال شده به شرکت‌کنندگان، گوگل گفته که این بازیکنان می‌توانند بازی Odyssey را تا تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۵ دی) به شکل رایگان اجرا کنند و پس از این تاریخ، دسترسی آن‌ها به بازی و پیشرفت‌های انجام شده کاملا بسته می‌شود. استریم بازی مستقیما از مرورگر گوگل کروم صورت می‌گیرد و بازیکن هر لحظه می‌تواند از بازی و مرورگر خود خارج، و در دستگاه دیگری کروم را باز کرده و پس از ورود با اکانت گوگل، تجربه بازی را ادامه دهد. گوگل و یوبی‌سافت همچنین هر اکانت را با ۱۰ دلار واحد پول قابل خرج در بازی شارژ کرده‌اند تا بازیکن بتواند در خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی، مورد استفاده قرار دهد. گفتنی است که این بخش قابل شارژ مجدد نیست و بازیکنان باید با دقت این شارژ را استفاده کنند.

odyssey.PNG

تجربه این بازی غیر از مرورگر کروم و اکانت گوگل، حتما به یک اکانت یوبی‌سافت نیز نیاز دارد و بازیکن از روش‌های مختلفی مثل ماوس و کیبورد یا یک کنترلر USB می‌تواند بازی را تجربه کند. تجربه خود بازی نیز براساس گزارشی از پالی‌گان، به شکل سورپرایزکننده‌ای عالی بوده است. سرعت بارگذاری‌ها بسیار سریع و تجربه بازی از روش استریمی و ابری نیز به همان خوبی تجربه بازی روی سیستم‌های خانگی توصیف شده است. حرکات، کنترل‌ها و حتی در زمان مبارزات، همه چیز به شکلی روان و واکنش‌گرا، درست مثل حالت سنتی عمل می‌کند. در این زمینه گفته شده که حتی در مبارزات شلوغ و زمان دفاع کردن و جاخالی دادن نیز هیچ گونه لگ و تاخیری که از بازی‌های استریمی سراغ داریم دیده نمی‌شود.

در زمینه گرافیکی و بصری، گفته شده که این بازی به چشم‌نوازی نسخه‌های کنسولی/PC است و بازیکن در قسمت تنظیمات، فقط یک آپشن برای تنظیم نور صفحه در اختیار دارد. درحالی که مرورگر کروم قابل اجرا روی نمایشگرهایی از بازه دیوایس‌های موبایلی، تبلت و سایزهای بسیار بزرگ‌تر است، بازی نیز به به غیر از دیوایس‌ها موبایلی، روی همه این نمایشگرها قابل دسترسی است و در تستی که بر روی نمایشگر 1080p صورت گرفته، سطح گرافیک در بازه medium و گاهی high نسبت به تنظیمات استاندارد نسخه PC توصیف شده است. به علاوه، در این تجربه گفته شده که حتی در محوطه‌های بسیار شلوغ با ده‌ها دشمن در یک نما، بازیکن هرگز با افت فریم، لگ یا افت رزولوشن مواجه نمی‌شود. در این ارتباط یکی از مهم‌ترین مشکلات تجربه شده در این تست، مربوط به پخش ناخوشایند صداها در برخی بخش‌های بازی بوده و در عین حال، ذکر شده که در بیشتر لحظات بازی از جمله گردش در محیط، دنبال کردن کوئست‌ها و ...، صداگذاری‌ها و پخش صداها کاملا عادی و مناسب بوده است.

با در نظر گرفتن این توصیف‌ها، می‌توان گفت که گوگل در اولین تلاش خود برای ورود جدی به بازار گیم استریمینگ، تجربه کاملا موفقی را پشت سر می‌گذارد. این تلاش گوگل البته مدتی پیش با پاسخی مشابه از جانب مایکروسافت و معرفی سرویس xCloud نیز همراه بوده است؛ سرویسی که قرار است اولین تست‌های عمومی خود را از اوایل سال ۲۰۱۹ شروع کند. در این تست اخیر، البته گوگل گفته که بازیکنان نمی‌توانند بازی را روی دیوایس‌های موبایلی اجرا کنند ولی مایکروسافت، پشتیبانی از چنین ویژگی را نیز در اطلاعیه اخیر خود وعده داده بود.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.