نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 22 آبان 1397
ساعت 08:00

Valve احتمالا هدست VR اختصاصی خودش را می‌سازد

5 از 5

به تازگی تصاویر و گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از تلاش‌های Valve در ورود به بازار سخت‌افزاری VR دارد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا مجموعه تصاویر جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی (VR) لیک شده، که می‌توان لوگوی شرکت Valve را روی کیت داخلی آن‌ها مشاهده کرد. در این ارتباط گزارشی هم از UploadVR منتشر شده که ادعا کرده بنابر منابع خودشان، این هدست‌ها، دقیقا هم مربوط به یک پروژه واقعیت مجازی اجرا شده توسط کمپانی Valve است. شرکت ولو به عنوان مالک پلتفرم «استیم» شناخته می‌شود؛ پلتفرمی که درحال حاضر یکی از محبوب‌ترین سکوهای توزیع دیجیتال بازی برای رایانه‌های شخصی محسوب می‌شود.

پیرامون این هدست‌ها، شایعاتی وجود دارد که آن‌ها از زاویه دید ۱۳۵ درجه‌ای برخوردار هستند که به عنوان مقایسه، می‌توان با زاویه دید پشتیبانی شده ۱۱۰ درجه‌ای در هدست‌های مشهور Oculus Rift، HTC Vive و Vive Pro مورد توجه قرار داد. در این ارتباط، هدست‌های واقعیت مجازی PlayStation VR هم از زاویه دید ۱۰۰ درجه‌ای برخوردار هستند. پیرامون کیفیت نمایشگر این هدست‌ها نیز گزارش‌های تایید نشده، حکایت از برابر بودن این کیفیت با هدست HTC Vive Pro و استفاده از صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 2880 در 1600 دارند.

بر اساس تصاویر لیک شده، این هدست‌ها به نظر مجهز به دو دوربین در قسمت جلویی نیز هستند که کارکرد آن‌ها، احتمالا برای دنبال کردن برخی موشن‌ها و حرکات خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های جالب این هدست که براساس تصاویر می‌توان پی برد، وجود هدفون‌های درونی داخل آن‌هاست که از این نظر، این ویژگی هم مشابه هدست‌های HTC و Oculus است.

شرکت ولو البته سابقه نسبتا طولانی هم در ارتباط با این فن‌آوری داشته و آن‌ها مدت‌هاست که برای هدست‌های سری Vive در پلتفرم استیم، با HTC همکاری داشته‌اند. آن‌ها همچنین به شکل مشخص، در توسعه نرم‌افزار مخصوص بازی VR یعنی SteamVR نیز فعال بوده‌اند. این شرکت غیر از ساخت بازی، نرم‌افزار و پشتیبانی از پلتفرم استیم، در گذشته چند محصول سخت‌افزاری از جمله Steam Link و Steam Controller را هم عرضه کرده بودند، و با در نظر گرفتن فعال بودن همه جانبه آن‌ها در توسعه تکنولوژی VR، این موضوع که خودشان به شکل اختصاصی اقدام به ساخت و عرضه هدست‌های VR کنند منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، با در نظر گرفتن اینکه ولو هنوز به شکل رسمی اظهارنظری در این رابطه نکرده، بایستی با احتیاط این گزارش را مورد توجه قرار داد.

مالک Valve یعنی گیب نیول، سال گذشته وعده داده بود که این شرکت روی ساخت بازی‌های کامل کار می‌کند؛ آن‌ها در گذشته چند بازی دمو VR هم منتشر کرده بودند که یکی از آن‌ها براساس سری بازی‌های محبوب Portal بود. گفتنی است که این عناوین، هم‌اکنون هم با دراختیار داشتن یک سیستم قدرتمند و هدست‌های VR قابل تجربه هستند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.