نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 03 آذر 1397
ساعت 09:00

Take-Two مالکیت نام تجاری Agent را از دست داد

0 از 5

پس از مدت‌ها بی‌خبری، به نظر کمپانی Take-Two رسما نام تجاری و بازی «Agent» را رها کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مالک راک‌استار یعنی کمپانی Take-Two، بیش از یک دهه پیش و در سال ۲۰۰۷ بازی جدیدی به نام «Agent» را معرفی کرد، که در ادامه با چند بار تاخیر مواجه شد. از این بازی در طول یک دهه گذشته، چند خبر و شرح وضعیت هم گزارش شده بود تا اینکه اخیرا مشخص شده این نام تجاری، حالا دیگر وجود ندارد. خبر تازه، پس از این بروزرسانی وضعیت در صفحه پتنت این نام تجاری منتشر شده، که نشان می‌دهد علامت تجاری Agent در روز ۱۹ نوامبر به عنوان یک نام تجاری «رها شده» علامت خورده است. در شرح وضعیت جدید این پتنت چنین نوشته شده است:

علامت تجاری رها شده، به خاطر اینکه هیچ اطلاعیه‌ای از استفاده از آن یا درخواست برای تمدید زمانی پس از اطلاع‌رسانی ارسال نشده است.

براساس این توضیح، به نظر می‌رسد که کمپانی تیک تو اطلاع‌رسانی از منقضی شدن حق مالکیت روی این علامت تجاری را دریافت کرده بوده، ولی به هر ترتیب تصمیم گرفته تا این نام را رها کند. این تصمیم، گرچه از هر جهت نشان از این دارد که کمپانی به طور کامل ساخت و عرضه این بازی را رها کرده، ولی از طرفی این امکان هم هست که تیک تو، برنامه‌ای برای ثبت مجدد با یک نام تجاری دیگر را در آینده داشته باشد، یا از المان‌ها و مکانیک‌های مخفی‌کاری که برای بازی معرفی شده بود، در عناوین دیگر خودش استفاده کند. با این وجود و با در نظر گرفتن دوره طولانی مدتی از بی خبری پیرامون بازی، به نظر کنسل شدن کامل این پروژه محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

بازی Agent به عنوان یکی از پروژه‌های راک‌استار، اولین بار در جریان E3 2007 و به عنوان یک عنوان «انحصاری پلی‌استیشن 3» معرفی شد و براساس کمپین‌های بازاریابی آن دوره، تیک تو این طور تبلیغ می‌کرد که این بازی قرار است به Grand Theft Auto بعدی آن‌ها تبدیل شود. معرفی این بازی، درواقع قبل از عرضه بازی Red Dead Redemption در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت؛ مجموعه‌ای که به سرعت هم تبدیل به دیگر سری بازی فوق بزرگ و جهان‌باز Take-Two بعد از GTA شد. با وجود موفقیت عظیم بازی «رد دد ردمپشن»، تیک تو مالکیت روی علامت تجاری Agent را دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم تمدید کرده بود، و حتی در سال ۲۰۱۵ هم تعدادی تصویر جدید از دنیای این بازی به اشتراک گذاشته شد.

به هر شکل، از آن تاریخ به بعد دیگر هیچ خبر تازه‌ای از این بازی منتشر نشد و براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، این فرض مطرح بود که احتمالا هیچ وقت هم فرصت تجربه آن فراهم نمی‌شود؛ فرضی که حالا به نظر می‌رسد رسما به واقعیت مبدل شده است. تازه‌ترین محصول تیک تو و راک‌استار، یعنی بازی Red Dead Redemption 2 مدتی پیش عرضه شد که با بازخوردهای بسیار عالی هم مواجه گردید. این بازی در نقد و بررسی اختصاصی بازی مگ نیز امتیاز کامل ۱۰ را دریافت کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.